{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Anni
Anni
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578

Et benet hund {{forumTopicSubject}}

Hvordan i alverden kan man få sig selv til at holde liv i en hund med kun et ben smiley smiley
I mine øjne har det intet at gøre med kærligheden til dyr.

ADVARSEL, der er et grimt billede.

http://www.aol.com/article/2016/06/02/dog-thrives-with-3-amputated-legs-after-being-run-over-by-a-trai/21388406/?ncid=txtlnkusaolp00001392

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et benet hund
  • #2   8. jun 2016 Øhhh hvordan skal hunden kunne fungere med et ben ?
    Med et ben kan den ikke gå hen til vandskålen, den kan ikke gå ud og tisse og hvordan i alverden skal den sidde og lave pøller med et ben.

Og forklar så lige, hvordan du mener at en etbenet hund får et værdigt hundeliv ?

• #4   8. jun 2016 Enig i at hun selv får mere ud af det end hundene, for det kan da ikke være for hundens skyld at man holder liv i en etbenet hund.

• #6   8. jun 2016 Jeg tør ikke helt klikke ind på linket. Men jeg ved jo hvad det viser.. og jeg har ingen ord for hvor målløs jeg er hver gang jeg ser sådan en omgang naivt møg. Kæft, hvor er det synd for hundene

• #7   8. jun 2016 Jeg har ikke set lintet. Kørt over af et tog? Nej tak det behøver jeg ikke se.

Jeg er rystet over at man seriøst kan mene at en hund kan trives med kun et ben?!!!

• #8   8. jun 2016 Nej, den har kun et, de tre andre blev kørt af af et tog.

• #11   8. jun 2016 Nej, den har kun et, der står også, at den har fået amputeret 3 ben.....

• #13   8. jun 2016 Her er overskriften på video/artikel

Dog thrives with 3 amputated legs after being run over by a train

Måske den har en stump tilbage så den har halvandet ben ?

Men om den har et eller to, så synes jeg stadig at man ikke burde holde liv i sådan et dyr.

• #15   8. jun 2016 Den har mere end eet ben.
    Men derudover er jeg enig

• #16   9. jun 2016 Et ben - to ben - det er ligegyldigt, for det er dælme' ikke for hundens skyld, at bliver holdt i live!

• #17   9. jun 2016 Jeg forstår ikke den mentalitet med at alt hvad der kan reddes, skal reddes. Tror slet ikke at det er i hundens interesse det der..

• #22   9. jun 2016 19# det er ikke at være kold,men realistisk! Noget de tydeligvis ikke mestrer i den video smiley smiley

• #23   9. jun 2016 Æv - hvorfor pokker gav man den ikke bare fred smiley Det har med garanti ikke været et smertefrit forløb for den. Da jeg stod overfor valget, med min 6 år gamle højt elskede Stormy, om hvorvidt vi skulle amputere højre bagben og beholde ham eller lade ham rende til de evige jagtmarker. Blev valget det sidste. Min røde kanonkugle skulle ikke humpe rundt på 3 ben resten af livet og få ondt i muskler og led pga forkert brug af kroppen. På et ben kan man selvfølgelig ikke engang gå smiley

• #25   9. jun 2016 SUK

• #29   10. jun 2016 Den burde være blevet aflivet.
    Hvis den kun manglede et ben, og ellers var sund og rask, så var det helt fint at lade den leve.

• #30   10. jun 2016 @26: Jeg kan altså kun se 1 helt ben på hunden. Den mangler et forben og et bagben i samme side. Ja, den har næsten et bagben i behold, men det kan den ikke bruge til noget da poten mangler og man kan nu engang ikke gå på en knogle-ende kun pakket ind i hud; stumpen vil 'træde' igennem huden på no-time.
    Ja, den kan overleve. Om det er værdigt eller ej giver ingen mening at diskurtere når det handler om dyr; dyr overvejer ikke om deres liv er værdigt eller ej. De 'er' bare. Det med værdigheden er noget vi mennesker har fundet på. Så overvejelsen bør IKKE gå på om hunden kan tilbydes et værdigt liv, men snarere på om den kan tilbydes et liv, der opfylder de behov en hund nu engang har og om der er noget formål med at holde den i live og om det kan 'betale' sig at poste en masse resourcer i sådan en hund. Helt personligt synes jeg det er et skrækeksempel på misforstået godhed. Den har lidt længe inden den blev fundet (det var ikke ligefrem dugfriske skader den havde) og den har haft rigtig mange smerter i lang tid efter operationen. Den skulle have været aflivet da den blev fundet.

• #33   13. jun 2016 Proteser, kørestole og andet gejl gør ikke nogen forskel. Hunden skal under alle omstændigheder igennem et langt sygdomsforløb med smerter. Den vil aldrig kunne bevæge sig som før - og så er det store spørgsmål: HVORFOR holder man hunden i live? For vores skyld, eller for hundens skyld?

• #35   14. jun 2016 Kemo har jeg det ok med, efter en af vores hundevenner har været igennem den tur. Han gik fra at have det skidt, til at få næsten et år mere, hvor han var mega glad og frisk.

Kommentér på:
Et benet hund

Annonce