{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Schæfer i benet. {{forumTopicSubject}}

Ja vi begyndteså vores sommerferie idag på en dejlig fynsk campingplads, efter at have pakket campingvogn ud og fået telt ud, var det på tide at Freya skulle ud og se sig omkring.

Da vi er gået 10 meter væk fra vores plads, ser Freya en voksen schæferhan ligge mellem 2 telte og som den søde hund hun er giver hun da lige et glædes bjæf.......... 1 sek efter kommer der flyvende en fuldvoksen finsk shæfer rundt om en hæk og over vejen da vi fint har valgt modsatte side. Får sparket Freya ind i en busk, og vupti der sidder et fint tandsæt i min lægmuskel..

Ejererne et finsk par kommer hurtigt til og får trukket ham tilbage fra hvad der virker til at være en 10 meter lang line på en velbefartet campingplads, hvor jeg helt sikkert var gået med mine 2 børn og hund hvis ikke lige de skulle nyde nogen gode jorbær..

Så nu ligger han man her mens blodet drypper fint og har man fået 2 afkølingshulller i lægmusklen..

Og sidder tilbage med det store spørgsmål HVAD fanden fejler en hund der går så amok over en 3 mdr gammel hvalp..

Vi lavede en kort sag ud af det, der tilfaldt mig 1000 Euro, og de kunne tage videre på deres ferie, med hvad jeg ser som en hund der skulle have en sprøjte ved nærmeste dyrlæge.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer i benet.
  • #1   8. jul 2010 I MIN verden er en tæve ude på dybt vand, hvis hun overfalder en hvalp eller en hanhund. Og en hanhund er samme sted, hvis han overfalder en hvalp eller en tæve!!!!!!

    Denne hvalp har jo ikke kunnet ses som en trussel og jeg mener at der må være en brist hos denne hund!!


  • #3   8. jul 2010 Hvad mon prisen bliver når det evt næste gang er et barn som løber forbi!!!!
    Hvad med at råde ejeren til mundkurv eller i det mindste en meget kortere line så det ku' undgåes.


  • #4   8. jul 2010 Puha .. :-S

    Jeg ville nok have gjort lidt mere for det i stedet bare for og tage imod penge ..

    Sådan lige ringe til det lokale politi og høre om de gider gøre noget for engangs skyld


  • #5   8. jul 2010 Har i snakket med dem der har campingpladsen? Vil ikke mene de skal have lov til at fortsætte deres campngferie der...
    Godt det gik ud over dig og ikke hvalpen (hvis man kan sige det sådan)

    God bedring med benet smiley


  • #6   8. jul 2010 Det var jo et hunde bjæf der trikkede schæferen, ikke et barn.

  • #7   8. jul 2010 Kedlig oplevelse, og jeg ville da nok være rimlig nervøs ved at fortsætte ferien med familie og hunde i nærheden af den hund. En ansvarlig ejer ville da ikke lade en hund med de tendenser ligge i 10 m line (havde det været min hund var den blevet aflivet).

  • #8   8. jul 2010 hold da op smiley
    Sikke en oplevelse..


  • #9   8. jul 2010 ØV for en oplevelse.... godt det trods alt ikke gik værre... hunden må have haft en brist.... har en stor hanhund der ikke er god med andre hunde, men en hvalp ville han aldrig røre......

    er heller ikke sikker på at det var meningen at den ville bide dig....

    men som en anden skriver, er der milevid forskel på en anden hund og børn.....

    synes faktisk at 7500 kr (1000 euro) er flot...... havde også taget pengene, og havde ladet den ligge der....


  • #10   8. jul 2010 T Hysted: Som det er skrevet tror jeg da bestemt heller ikke det var mennesket der var "målet" for hunden, men havlpen.
    Det kan godt være, at 1000 euro er rigtiig flot at give som "erstatning", men i mine øjne meget amoralsk af ejeren af den bidende hund at "købe sig til tavshed" fra offeret.


  • #11   8. jul 2010 jeg tænker bare hvis han så villigt smider så mange penge mon så ikke hunden har bidt før?

  • #12   8. jul 2010 "synes faktisk at 7500 kr (1000 euro) er flot...... havde også taget pengene, og havde ladet den ligge der...."

    enig


  • #13   8. jul 2010 Tue - ja hvis du ser sådan på det.... jeg tolkede det bare som, at ejeren var virkelig ked af, hvad der skete, og gerne ville råde bod på en eller anden måde....

    og så synes jeg at det er rigtig mange penge at give, uden at det var "nødvendigt"...

    det er svært at sige, hvad hundens hensigt har været, når man ikke selv har været der, men normalt lyder det ikke....


  • #14   8. jul 2010 T Hysted og CE: Jeg havde da ganske sikkert også taget i mod pengene, men synes stadig det er forkert at "købe sig til tavshed".

  • #15   8. jul 2010 T Hysted: Ja du har helt ret, det er let for os at sidde her og "kloge os" på noget vi reelt ikke har oplevet.

  • #16   8. jul 2010 Tue - som skrevet, er det to forskellige måder vi tolker det på...... jeg ville dælme også blive ked af det, hvis min hund bed en eller anden... uanset situationen (næsten)
    hvis de fx hapsede en figurant under træning, ville jeg da have det VILDT dårligt, til trods for at de er forsikret for netop det....
    og tror sq egentlig også, at jeg ville forsøge at råde bod på det, på en eller anden måde ....


  • #17   8. jul 2010 Ja, her var hunden blevet anmeldt, eneste måde at få fjernet sådanne hunde herfra, så som det mindste skulle denne hund ha´været til en vurdering og påkrav om mundkurv... (ligger dog nok et problem i at det ikke var en dansk hund)

  • #18   8. jul 2010 Når hunden (højst sandsynligt) ikke bed efter et menneske og kun ramte ved et uheld tror jeg også man skal være godt tilfreds med de penge.

  • #19   8. jul 2010 T Hysted: Jeg forstår godt de to forskelllige vinkler, at se det fra. Det jeg mente med mit seneste indlæg var, at vi som udenforstående ikke ved hvordan ejeren reagerede, og hvorfor han/hun betalte pengene (så ja jeg var måske lidt for fordømmende). Jeg ville betsemt også reagere som du skriver, hvis det var min hund der gjorde skade på andre dyr eller mennesker, og forsøge at råde bod på det skete. Så jeg var egentlig meget enig.

  • #20   8. jul 2010 Tilføjelse til forrige- dog ville jeg ikke forsøge at betale mig ud af det. Det er det man har en ansvarsforsikring til.

  • #21   8. jul 2010 Velkommen til fyn...Sikke da en træls oplevelse, den havde man da gerne været foruden...Kan se at du er betjent, er det en politihund du har fået dig..? Håber at Freya er OK, og god bedring til dig...

  • #22   8. jul 2010 Tue - helt bestemt.....! så er vi jo rent faktisk helt enige ;o) fantastisk smiley

  • #23   8. jul 2010 Wtf !?

    Er trådstarter selv betjent ?? :-S !?!


  • #24   8. jul 2010 Jeg efterlyser atter pointen i at melde en episode som denne.

    Jeg synes det er at skyde langt over målet at involvere myndighederne i en sag, som man selv kan ordne i mindelighed.

    Og når det ovenikøbet er en turist fra udlandet, så tror jeg, at trådstarter har fået det bedst mulige udfald.





  • #25   8. jul 2010 "Og når det ovenikøbet er en turist fra udlandet, så tror jeg, at trådstarter har fået det bedst mulige udfald"

    enig!


  • #26   8. jul 2010 Mit mål er at få ryddet op i farlige hunde, så er der bidt vil jeg til enhver tid melde det, om det er mig, eller min hund...

  • #27   8. jul 2010 Helt enig med et par stykker i denne tråd, jeg synes det er fint at folk selv kan klare det, at schæferejeren vælger at give penge og så mange, må han jo selv om.

    Og i og med at schæferejer var finsk så tror jeg os det var nemmest at afslutte "sagen" nu her.

    Og så tror jeg at man skal have set situationen før man kan bedømme noget som helst, en hvalp/hund er på ingen måde et barn og jeg tror ikke at schæferen gik efter trådstarter bevidst.



  • #28   8. jul 2010 M&R - hvad mener du, der kommer ud af at anmelde en sådan episode?

    En hund, der om en uge tager hjem igen til sit eget land....
    I et land, hvor der ikke er afsat NOGEN ressourcer til at tage sig af hundeadfærdsproblematikker..

    En anmeldelse som den bliver sandsynligvis lagt nederst i bunken. Og lur mig, om ikke den vagthavende vil argumentere for fornuften i, at lade være med at anmelde.


  • #29   8. jul 2010 Hold da op en oplevelse...
    Jeg havde vist valgt at anmelde episoden også af hensyn til andre, som måske render ind i hunden..

    Håber du er ok og har fået tjekket dine stivkrampevacc.


  • #30   8. jul 2010 Som jeg skrev først, var der nok et problem i at det var en udenlandsk hund... MEN, jeg ville stadig anmelde det, så politi kunne fortælle disse mennesker at skal den være her er det i kort snor, og fremover hvis de vælger at komme til landet igen være iført mundkurv!

    Men så vælger jeg at tage generelt, og en hund der bider på den måde, hvor det er et direkte angreb, den skal anmeldes, vurderes og ha´ påbud om mundkurv.... OG jeg er fløjtende ligeglad med hvad vagthavene vil forsøge sig med, jeg ville ha´loven på min side, ikke ham...

    Og er da lidt rystet over hvor mange der vil se igennem fingerne med det, bare de får en økonomisk kompentation..


  • #31   8. jul 2010 Jeg ville ikke have anmeldt noget selvom der ikke var økonomisk kompensation - så længe der ikke var udgifter for mig i forbindelse med hændelsen.

    Det handler ikke om penge, men om sund fornuft i forhold til brug af politiets ressourcer.
    At anmelde hver en lille hændelse med hunde ville være vanvittigt. Og ja, der er kommet et par huller i benet på trådstarter. Ikke sjovt - og godt det ikke var hvalpen. Men det ER ingen katastrofe, selvom EB såmænd nok kunne få flettet ordet skambidt ind i en historie...



  • #32   8. jul 2010 Jeg ser det nu ikke som hul i hovedet, om ikke andet ligger der en rapport på denne hund og ejer, hvis der skulle være mere med den fremover.. Hvordan skal man ellers få ryddet op i farlige hunde...

  • #33   8. jul 2010 Trådstarter arbejder ihvertfald i østjyllands politi ifølge dennes profil.. Forstår ikke hvorfor du ikke anmelder hændelsen, uanset om du arbejder i politiet eller ej. det havde jeg da bestemt gjort.. Syns da det er en flot "præmie" for 2 huller i benet- men havde nok nærmere anmeldt episoden/hunden hvis det var mig.

  • #34   8. jul 2010 Om hunden bliver meldt, eller ej, tror jeg ikke gør en forskel da den ikke er dansk...

    Men i mine øjne, er det lige på kanten, at man som betjent tager imod kontanter på denne måde. Ikke, at jeg synes det er forkert, men det kan hurtigt give problemer... Havde jeg været betjent, havde jeg nok ladet være...;0)


  • #35   8. jul 2010 Trine, jeg finder mig også selv være lige på grænsen til det spørgsmål...

    Som betjent er det jo nødvendigt at være ekstra påpasselig.. MEN MEN - vi ved ikke, om TS er HK'er hos politiet eller andet. Mange er jo ansat i politiet uden at være betjent ;o)


  • #36   8. jul 2010 CH: Hvis det lugter lidt af pis, så er det temmeligt sikkert pis...;0)))

    Nej, jeg må hellere lige sige, at jeg ikke har det fjerneste imod politiet, tværtimod faktisk. Og ja, der er da mange andre funktioner hos politiet...;0) Grunden til, at jeg gik udfra, at TS er betjent er fordi, det er nævnt tidligere i tråden, at hunden skal være tjenestehund. Men kan da godt se, at der intet står om det i TS's profil.


  • #37   8. jul 2010 Så vidt jeg ved har TS en tæve - og de er endnu ikke i brug som almindelig tjenestehund. Men det kan da være, den skal være narkohund, hvem ved.

    Det kan vi jo gætte på herfra og til juleaften, så længe TS ikke deltager i tråden ;o)


  • #39   8. jul 2010 Har desværre lige været lidt væk fra siden, et lille skadestuebesøg og få skyllet sårene igennem og ordineret noget pencilin.

    Men ja arbejder tildagligt i Østjyllands politi, og at jeg har en schæfer gør den ikke til en tjenstehund og dette er heller ikke nævnt på noget tidspunkt herinde, det er en ren og skær familiehund.

    Til dels ligger der 3 begrundelser til grunde for at det ikke er anmeldt.

    1 Jeg gik imellem hundene, dum ting at gøre man ved jo bedre, i det den bider mig er linien på den ikke længere, og jeg slipper nådigt med 2 hjørnetænder i læggen og kan trække mig væk.

    2. Jeg tog en god snak med ejerne af hunden, og gjorde det helt klart at sådan en hund har man ikke blandt andre folk, og især ikke på en campingplads, de valgte helt selv at afslutte deres ferie i danmark og tage mod Finland igen, da jeg havde gjort dem klar om hvad der kunne ske hvis vi valgte at gå den helt rigtige vej. Dog vælger jeg at se sådan på det at de var på ferie, ligeledes var vi, en mentalundersøgelse af deres hund havde været til endnu større gene end gavn, og jeg vælger at tro de var i oprigtig chok over det som deres hund havde gjort deraf afbrudt ferie og næsen hjem mod Finland.

    3 Efter en god snak med dem, var det mig selv der tilbød dem at afslutte sagen for mit vedkommende for 1000 Euro, så¨kan jeg leve med de ekstra 2 huller midlertidigt og have en endnu bedre ferie end vi havde planlagt det var et tilbud som de valgte at tage.
    Lige ledes fortalte de at det var første gang nogensinden de havde prøvet camping med den, og udfra situationen hvor hunden har været på et fremmede sted, ejerne har sovet i telt, den har ligget på et forholdsvis åbent område udenfor natten over. Og min hvalp er den første der kommer og måske udgør en trussel for den. Den kan have været yderst stresset over situationen, og skaden er ikke større. Skal dertil siges at jeg tog en snak med hunden alene, og den var helt nede på jorden.

    Og da det var nogen af vores bekendte der ejer campingpladsen var de også med inden over, og de kunne selvfølgelig ikke få andre pladser ved DCU denne sommer med den hund efter en fax der blev sendt rundt.

    Og tidligere nævnt, at det var et bjæf og ikke et barn skrig der udløste det holder ikke i min verden udfra vi snakker om 3 mdr gammel hvalp, med en halsgivning der minder mere om en måge end en hund..

    Men jeg ligger så nu kun og håber på at parret der havde hunden vælger den rigtige løsning, det er dem der skal leve med hunden og de forholdsregler der skal tages hvis den skal fungere videre i den virkelig verden. Prøver at sætte mig selv i samme situation havde også været i dybt chok, og en aflivning havde ikke fundet sted en time efter, men i min verden var den sket.


  • #40   8. jul 2010 Er du betjent i politiet?

  • #41   8. jul 2010 Til spøregsmålet om at arbejde i politiet, og modtage penge for en skade ser jeg intet forkert i det. Havde vi gået den helt rigtige vej, havde jeg kontaktet Fyns politi, dette ville have medført en beslaglæggelse af hunden for en mentalundersøgelse, lige ledes var der kommet et forsikringsspørgsmål ind over det, tøj ødelagt, muligvis tabt af arbejdsfortjenste i en periode. Alt for meget bøvl over for lidt, min hvalp har ikke lidt overlast det er det vigtigste for mig og jeg klarer mig. At jeg har modtaget en kompensation af dem, og ikke et forsikringsselskab spiller ingen rolle for mig.

  • #42   8. jul 2010 Og i så fald, blev det så nævnt i din samtale med finnerne?

  • #43   8. jul 2010 Øhh nu bliver jeg lidt splittet, jeg læste det som at schæfer ejer SELV havde tilbudt dig de penge, men nu kan jeg læse at det var din ide ?? Det synes jeg på ingen måde er i orden!

  • #44   8. jul 2010 Nej blev ikek nævnt hvor jeg arbejde eller noget, det havde været forkert, eneste oplysninger han vidste om mig var at jeg var en familiefar der var på camping ligesom dem

  • #45   8. jul 2010 Jeg spørger lige igen:

    Er du betjent?


  • #46   8. jul 2010 Janni J - Det var et tilbud jeg gav ham billigt sluppet i min verden, på det tidspunkt vidste jeg ikke, og ved stadig ikke hvordan min hund vil reagere hvis ligende situation opstår. så hvad der svarer til 7500 i min verden for muligvis en ødelagt hund psykisk er utroligt billigt sluppet for ham.

  • #47   8. jul 2010 Nej er campist for tiden smiley skal vi ikke bare lade den ligge ved det.

  • #48   8. jul 2010 M.Hysted: Hvad Sørensen har Janteloven med det at gøre?

    I mine øjne er det et spm. om moral... Kunne man ikke have været tilfreds med en undskyldning og så forøvrigt lade den ligge?


  • #49   8. jul 2010 Dybt forkert og forkasteligt i mine øjne!!!

    Over and out... Og fortsat god campingtur med penge på lommen!!!


  • #50   8. jul 2010 Kunne man da helt sikkert, men havde jeg ståety med en ødelagt hund, eller har jeg en ødelagt hund nu på grund af den episode, ville jeg sku synes det var dyre lærepenge, for noget man ikek selv styrede.

    Skulle jeg have sagt, ok mine bukser er der godt nok huller i og mine sko er smurt ind i blod, samt trøje der blev brugt til at stoppe blødningen med er ødelagt.. Men ser du din undskyldning er nok for det, og jeg vil da lige tage i det nærmeste indkøbscenter og købe noget nyt, nu hvor jeg var så uheldig.. smiley


  • #51   8. jul 2010 Billigt ?? Jeg ser på ingen måde 7.500 kr for billigt sluppet. Hvilke udgifter har du haft ? Et par nye bukser ? Et par sko der skulle vaskes ?
    Jeg synes det er afpresning på det groveste !

    Siger en ejer til en schæfertæve som blev overfaldet af anden tæve, kom til skade, måtte lappes sammen hos dyrlægen og den dag i dag IKKE kan med andre tæver!


  • #52   8. jul 2010 M.Hysted: Hvis du kan få en kommentar om det moralsk forkerte i, at en betjent, vælger at lade sig betale til ikke at anmelde, til at lugte som misundelse, så skulle du nu lade dine hunde om, at bruge deres næser. For du er dæleme ikke ret god til det...!


  • #53   8. jul 2010 Så nu har du fået 1000 euro og derfor kan du fortsat gå på arbejde efter ferien?? Hvis du ikke havde fået dette var der måske kommet en sag om tabt arbejdsfortjeneste.... eller hvad??

    Synes faktisk at historien har taget en meget forkert drejning!


  • #54   8. jul 2010 Pudsigt nok, er det din kommentar hver gang folk siger dig imod!!!



  • #55   8. jul 2010 Jeps... Jeg er heldigvis heller ikke i besiddelse af den. I hvert fald i dette tilfælde...;0)

    Mangel på brugbare argumenter og lysten til bare, at pisse folk af, får folk til at sige de mest geniale ting. Du beviser det gang på gang!


  • #56   8. jul 2010 Jeg kan altså helt ærligt ikke se problemet i det, hvis begge parter er tilfredse?

    vi kan da ikke gøre os til dommer over noget, vi ikke har været vidne til?


  • #58   8. jul 2010 M.Hysted: Kan kun sige i lige måde...

    Linda: TS er blevet spurgt direkte flere gange og viger udenom...


  • #59   8. jul 2010 Trine - det er der måske en grund til.....?
    TS skal da ikke stå til ansvar overfor os herinde?
    om han er betjent eller ej, gør vel ingen forskel, når parterne er blevet enige om en løsning og de begge er tilfredse......?


  • #61   8. jul 2010 Synes os historien har taget en helt forkert drejning !

  • #62   8. jul 2010 hvad er det i mener, er en uheldig drejning?

  • #63   8. jul 2010 At man presser en frusteret hundeejer til at betale hvad jeg ser som et stort beløb, for et bid i benet.

  • #64   8. jul 2010 M Hysted. Hver sin mening, jeg synes på ingen måde det er okay.

    Som jeg skrev længere oppe havde jeg set anderledes på det hvis schæferejer selv havde tilbudt at betale for at afslutte sagen, det ville jeg se som en hundejer der elsker sin hund og som er chokeret, men selv at stille krav ser jeg som groft.



  • #65   8. jul 2010 Og jeg synes os at det spiller ind at hverken hvalp, børn eller noget andet kom til skade, vi snakker et bidmærke i benet, som højst sandsynligt ikke var bevidst fra schæferens side.

    TS vælger selv at gå mellem hundene, med knubs til følge.


  • #66   8. jul 2010 Nu kan man som den overfaldte ikke KRÆVE en hund aflivet... Men ja, hundejeren gik jo med til det, men det etiske kan jeg ikke rigtig kommentere idet vi ikke ved hvordan det er blevet fremlagt for ejeren af hunde...
    Uetisk, hvis man har sagt, betal, eller din hund vil blive aflivet efter dansk lov... For sådan hænger det jo ikke helt sammen...

    Men holder stadig ved i mit, en hund der bider skal anmeldes og optages rapport på...


  • #67   8. jul 2010 Vil nu give TS ret i at han lige i disse dage er familifar på camping... Han er jo civilt menneske som os andre i sin fritid. Det havde ikke gjort sagen anderledes hvis det var en kassedame der var blevet bidt på sin ferie og havde fået 1000 euro for det...

    Fortsat god ferie smiley


  • #68   9. jul 2010 I forhold til tæver som tjenestehunde - bevares, jeg kender selv en tæve der er under uddannelse hos polititet, men det som narkohund og ikke patruljehund.

    Jeg hørte også for et par år siden, tror jeg, at man ville lempe reglerne for patruljehunde, men har endnu ikke selv set det i praksis.

    Er der nogen der ved, hvor der er tæver som patruljehunde?


  • #69   9. jul 2010 Nye bukser, ny bluse, transport til skadestue, ventetid som ofte sniger sig op på flere timer, og så svie og smerte samt det chok man får.

    At TS har foreslået kompensationen, ændrer ikke på at finnerne er gået med til det.
    Jeg synes det er helt fair at de som kompensation for den uheldige oplevelse vælger at give TS og familien råd til en lidt bedre ferie..

    Jeg tvivler meget på at TS har nævnt sin stilling hos den danske politistyrke under samtalen, og tror derfor næppe der har været tale om afpresning. Tværtimod virker det som om de i fællesskab har fundet en løsning.
    Og eftersom turisterne vælger at tage hjem, havde de nok en masse kontanter liggende som var øremærket denne ferie, men nu bliver betaling for denne uheldige episode.


  • #71   9. jul 2010 Michael, har du set det andre steder end der - altså helt praktisk, hvor der er en tæve som patruljehund?



  • #72   9. jul 2010 Takker for dem der kan se det at det var en fornuftig løsning for os begge.

    Kan dertil sige at mit læge besøg endte med qaat de kunne tømme en ordentlig dosie saltvand i 2 indgangshuller så hjørnetænderne havde ikke bare ridset huden, går nu på pencillinkur, og skal holde benet i ro i 10 dage, ikke den måde jeg havde håbet at tilbringe min ferie på da vi er en aktiv familie.

    Men lad mig lige gøre det klart den kompensation jeg fik, er hele formålet at dække svie og smerte, og siden vi ikke snakker milionerstatning, er det nu ikke noget jeg bliver rig af, finder det ikke sjovt at gå rundt med smerter og være på pencillin kur. og at jeg omregnet modtager 750 kr om dagen de næste 10 dage er sku ikke voldsomt. Kan virkelig ikke forstå at der findes individer der tager det som moralsk forkert og dybt forkasteligt så er man sku godt nok smålig. Havde vi snakket om en forsikringsag, uanset om jeg er på ferie eller på job kunne vi jo regne ud hvad det blev.

    Den gennemsnitlige forsikringsum der bliver udbetalt efter et hundebid er: 11261 kr. At vi fandt en løsning er da dybt forkastligt, kan da se jeg skulle have mit forsikringselskab ind over, det havde der sku været flere penge i.


  • #73   9. jul 2010 -M Hysted.Modtager tudekiks;-) -

    Takker, og lige over hvis i er så heldige.


  • #74   9. jul 2010 Hver sin mening, ikke en måde jeg ville gøre brug af.

  • #75   9. jul 2010 Fantastisk at det danske politi ENDELIG finder ud af, hvad "resten af verden" har vist i lang tid - at tæver kan arbejde på lige fod (måske endda bedre) end hanner !

    Jubii - den danske politi-etat rykker virkelig nu !

    Et årti eller to mere - så finder de måske også ud af at bruge maller derinde .. og dog, man skal ikke vide sig FOR sikker på det punkt ;))



  • #76   10. jul 2010 Martine, jeg tror du kan være ganske rolig ;o)

    Også mallerne sniger sig ind i narkoafdelingen, og mon ikke at når deres trænbarhed åbenbarer sig, at de også sniger sig ind i patruljeafdelingen...

    Det tror jeg.

    Jeg har faktisk ikke rigtig hørt argumenterne imod.
    Jeg kunne forestille mig, at det handler om traditioner.


  • #77   10. jul 2010 CH -

    Jeg er skam rolig nok smiley

    Jeg er også ligeglad med om politiet bruger dem eller ej - jeg forstår bare ikke, at de som de eneste i verden ikke har fået øjnene op for at mallen kan bruges som tjenestehund ... that´s all ..

    Mht argumener har jeg hørt SÅ mange - de fleste af dem fra folk som ikke selv havde den store erfaring med racen. Lidt i stil med når jeg får at vide hvor NEMT det er at træne malle i forhold til schæferhund - selvom jeg skam har været til DM med et eksemplar af begge racer, og måske burde vide det en lille smule - ihvertfald en lille smule bedre, end schæferhundeejeren der fortæller mig det ;))

    Iøvrigt er der én malle tjenestehund i politiet .. så kom ikke her smiley



  • #78   10. jul 2010 Dybest set ER det jo ligegyldigt hvilke racer, hvis bare de individer de bruger er dygtige og effektive nok til det de skal.

    Personligt kan jeg ikke selv hitte på argumenter imod at bruge mallen udover at man sandsynligvis er hamrende traditionsbunden i hundeafdelingerne.
    Man ved, hvad man har...
    Og vi ved jo, at jo mere trænbar hund, jo dygtigere en hundefører skal der til (selvom mange nok mener det forholder sig omvendt)....det kan måske have en betydning.


  • #79   10. jul 2010 Ja, det med de renracede hunde i etaten er jo ligegyldigt.

    I Holland bruger man blandinger - ofte mellem malle og schæfer - som tjenestehunde ..

    Og så talte jeg med en betjent fra Holland, der fortalte at de tit har to hunde i bilerne - en malle og en schæfer - som de så tager ud efter hvilken opgave der er tale om.

    Hvis det var en søgeopgave tog de schæferen - var det en demonstration eller andet, hvor man kunne forvente at det ville komme til konfrontationer, tog man mallen ...





Kommentér på:
Schæfer i benet.

Annonce