3.673 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Måling af hundens højde Måling af hundens højde
Jeg er begyndt at løbe agility med Tessa, og i den forbindelse er jeg begyndt at tænke hvor høj hun er (hvilken klasse hun evt. skulle starte i) Har prøvet at måle selv, men det bliver forskellige resultater hver gang, har også kun sådan et blødt målebånd.
Men da hun ligger lige omkring grænsen mellem mellem og stor, så har det stor betydning.
Er der nogle steder man kan få hunden målt ordentligt?
Har spurgt træneren, men hun/klubben har ikke et ordentlig målebånd.
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.920
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.780
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
Med mit, dog lidt sparsomme kendskab, til Gittes opdræt/hunde, så er din hund stor i agility medmindre den unormal lille og faldet udenfor, da Gitte bestræber sig på at lave hunde indenfor racestandarten
Men derfor er det selvfølgelig altid rart/sjovt at vide hvor høj ens hund er.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.585
jun 2008
Jeg vil være ked af at stille hende i stor klasse, da hun jo så er ret lille i forhold til springhøjden, så krydser for at hun går i mellem, men ellers er konkurrence slet ikke så vigtig.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.519
jun 2008
feb 2013
Det er SÅ meget anderledes at løbe med min Dober (vi hygger med lidt AG hjemme i haven) 65 er ingen sag for hende. Med så stor en hund er det svære at få den rundt i de forholdsvis snævre forhold, som en AG bane byder på, uden at vælte hele eller dele af banen
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
feb 2013
jun 2008
Mette Marie: Så skulle du se en old english sheepdog løbe, min træner løb med sin, der holdt man altså vejret, og banen lignede at der var sprunget en bombe når de var igennem.
jeg tænker også det bliver for hårdt for min at løbe en hel bane med så høje spring, selvom hun er slank og muskuløs, så heller bare træne for sjov på en passende højde.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
TS: Jeg har samme overvejelser som dig i forhold til agility, da jeg har en race som ligger lige over til at være mellem. Racestandarten for tæver i min race er 43-48 cm. Jeg dyrker dog ikke agility endnu men overvejer det og jeg har derfor forhørt mig hos erfarne udøvere. Jeg har fået at vide at hvis hunden er smedig, atletisk og slankbygget, så kan de sagtens holde til at springe klasse 3(når man kommer derop). Man skal selvfølgelig bare huske at varme hunden op. Det er faktisk mindre hårdt for dem, end de højere og kraftigere bygget hunde(f.eks. labradoren). Dem med små store hunde bruger aldrig de høje spring når de træner, hunden møder altså kun de høje spring til konkurrence og bliver derfor ikke belastet meget i lang tid. Og så længe du altid lytter og læser din hund, kan de ikke skade at prøve.
For at have mit på det "tørre" får jeg selv taget HD og AD af min hund, inden jeg går i gang, så jeg den vej har en helgardering på at det er forsvarligt. Jeg kunne måske forstå i et andet emne at du overveje hvalpe på et tidspunkt, der skal du jo også bruge billeder og kan derfor lige så godt få dem taget nu, så ved du også om du skal fortsætte med at tænke i de baner. To fluer med et smæk
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.368
- og så lige tak til Malene for at give tippet med Harald Nyborg
jun 2008
Har dog overvejet røntgen alligevel.
Det er dog ikke et kæmpe problem, har ingen ambitioner om dm mm. men håber alligevel hun bliver målt til mellem klassen, men hvis ikke, finder vi nok ud af det.
feb 2013
Hunden er 18 mdr - jo, den kan faktisk sagtens vokse lidt mere i højden ! Ingen af mine Irske Terriers (der jo altså heller ikke ligefrem er giganter
Jeg har selv løbet ag ret seriøst i mange mange år (måtte stoppe pga både min hund (hanhund på 54 cm der ingen problemer havde med spring på 65 cm) og jeg kom til skade i 2005). Jeg trænede hos en der har været på landsholdet mange gange med forskellige hunde i forskellige størrelser. Tro mig, man kan IKKE nøjes med kun at træne på de lave højder og så tro at det er OK for hunden - som i forvejen er lidt lille - kun at møde 65 cm til konkurrencerne. Nej, man træner ikke hele baner på 65 med en hund på 46 cm, men den skal dælme trænes i det, så den har sin springteknik klar når den kommer ud. Klasse 3 er virkelig hård for de små store hunde - også de lette og atletiske små bordere - og den slider på hundene. Det sidste løb overhovedet jeg løb med min irertæve Daffy var en klasse 3 bane, hvor alle spring var 65 cm. Jeg havde egentlig pensioneret hende, men blev opfordret til at stille hende til Dansk Terrier Klubs AG DM. Hun præsterede sit bedste løb EVER. Det var forrygende og fejlfrit og vi blev nr 2. Der er taget en masse billeder af hende på den bane og de viser en hund, der godt nok ser ud til at have en fest, men hun er kun lige akurat over springene og det er utroligt at hun ikke rev en eneste pind
Men man kan jo altså sagtens hygge sig med AG og hunden kan sagtens for noget ud af det uden at man partout skal i konkurrence. Min Dober kommer nok aldrig til en AG konkurrence, men hun synes at det er fest når jeg sætter et par forhindringer op. En gang imellem løber vi på en rigtig bane hos en gammel træningskammerat og Perle synes det er sååååå sjoooov
feb 2013
jun 2008
Jeg synes det kunne være spændende at starte et par stævner, men det er ikke super vigtigt, jeg synes bare ag er sjovt, så bliver ved at træne det.
Min tæve er jo lille højde mæssig men hun er jo tung, selvom hun er ret slank, så er hun jo robust, så det skal jo også lige med.
feb 2013
I forhold til din Pincher er ireren lidt mere 'temperamentsfuld' (kortere lunte og mere aktiv) og har noget mere jagtinstinkt. Men i bund og grund er pincher og terrier jo ikke særlig langt fra hinanden og træningsmæssigt er det nogenlunde det samme man har at arbejde med
jun 2008
Hun er heldigvis en lille fin tæve af racen, dog meget muskeløs, samtidig er hun også ret mild i forhold til racen ( indtil videre) Hun er enormt sjov at træne med, og hun kan ret mange ting, har et godt indkald, men når hun ikke gider mere så stopper hun, så kan jeg motivere herfra og til månen, det er dog ikke et problem for mig, skal bare lige lærer at læse hende så vi stopper i tide.
Måling af hundens højde