883 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvad går tilmeldingspengene til? (Konkurrence) Hvad går tilmeldingspengene til? (Konkurrence)

Jeg har en vuf med lidt titler, de er dog ikke registreret i hundeweb. Jeg troede egentlig, at den slags registrering var betalt gennem konkurrence tilmeldingspengene, men det er de ikke. Siden har jeg tænkt hvad de så går til de penge. Dommerne arbejder jo som oftest frivilligt, og der er generelt et stort og flot friviligt arbejde ved alle de konkurrencer jeg har deltaget i.

Måske nogen kan belyse mig hvad de der tilmeldingspenge så går til?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad går tilmeldingspengene til? (Konkurrence)
  • #1   18. jun 2016 Hvilken organisation?
    I DKK får både dommere og ringpersonale (sekretærer) "løn" for deres arbejde.
    I DCH er det frivilligt. Der går tilmeldningsgebyret til pokaler, program m.v. Resten går i klubkassen.

• #2   18. jun 2016 vil også tro nogle af pengene går til Benzin(dommerene) samt evt. frokost til dommerne

• #3   18. jun 2016 Leje og vedligeholdelse af areal.

Indkøb og vedligeholdelse af skilte, agilitybaner osv...

Der er nok lidt flere udgifter end man lige regner med

• #6   19. jun 2016 Er det freestyle/færdighedsprøve titler der ikke er ført i hundeweb? Mine titler er indført derinde og det har været ganske gratis og uden jeg selv skulle røre en finger.

Jeg har kun arrangeret konkurrencer i rally og htm/freestyle og der betaler man et beløb til DKK for de hunde der skal have noget ført på hundeweb. Det er relativt lidt, kan ikke huske beløbet.
    Ofte får dommere kørepenge, men nogle gange vil de ikke have noget.
    Det er klart en overskudsforretning at holde ihvertfald htm og rally konkurrencer.

• #7   19. jun 2016 Jeg synes også beløbet for titler latterligt højt Annø smiley derfor venter jeg lidt til vi en dag (forhåbentligt) har en slags kollektion.

ingen af Jessies HTM titler er ført ind i hundeweb. Ej heller RBM.

• #8   19. jun 2016 Jeg er selv en af de frivillige der bruger en masse tid på at arrangere og afholde konkurrencer (DcH agility)
    Startgebyret går til at dække kørepenge til dommere, forplejning til hjælpere og dommere, pokaler og evt leje af ekstra forhindringer. Overskuddet går i klubkassen.
    Hvis ikke der var et overskud til klubben, ville jeg og de andre frivillige ikke gide at bruge så meget tid på at arrangere konkurrencer. Det er et stort arbejde.

• #9   19. jun 2016 I vores kreds (DCH) betaler kredsen kørepenge til dommerne.

Men jeg er enig med #8 i, at der skal være en smule overskud, så klubben tjener lidt penge på at holde konkurrence. De penge arbejder godt i klubberne.

• #10   19. jun 2016 Ja agility kan jeg tænkte der er en masse vedligeholdelse. Nu tænkte jeg automatisk mest i HTM og Rally da det er de grene jeg er i (DKK) I HTM og Rally er det nok mest leje af hal pengene går til.

• #11   19. jun 2016 Der er et pænt overskud på en htm konkurrence.
    Der er lidt udgifter til dommere, evt leje af areal, forplejning til dommere og hjælpere og til DKK. Præmier bliver som regel sponsoreret af de store foderfirmaer og andre virksomheder.
    Har ikke arrangeret konkurrence siden før færdighedsprøverne, men tænker at overskuddet må være endnu større i dag.
    Det er rigtig fedt at have en måde klubberne kan tjene penge på, men det er dælen dulme også dyrt at gå til DKK konkurrencer. Jeg er begyndt at træne i Dch og har meldt os til de første konkurrencer. Det koster 100-125kr for en helt konkurrencedag, til htm konkurrencer kommer jeg tit af med mindst 500kr.

• #12   19. jun 2016 Har været med til at arrangere for min klub. Det har givet lidt overskud nogle gange, andre gange gået i 0 - og så har det også givet underskud.

DKK skal også have et beløb for hver "start" der er. Den post har I ikke med.

LP giver som regel ikke overskud - rally kan gør det, hvis der melder mange til.

Kørepenge til dommerne er også en stor post. Rosetter og præmier ditto.

• #13   19. jun 2016 Sí, det er netop lidt mit problem, det er faktisk ofte min største månedlige udgift mht Jessie, for sådan en lille vuf spiser mig ikke ligefrem ud af huset. Jeg har også kigget DCH Rally, men der er ikke rigtig noget i mit område så vidt jeg kunne se.

• #14   19. jun 2016 Det er rigtigt at der i nogle grene, fx rally, skal betales et lille gebyr til DKK, men det skal der fx ikke i htm.
    Rosetter havde jeg glemt, de koster også lidt.

• #15   19. jun 2016 Jeg tror faktisk at man skal være medlem af en Dch forening for at tilmelde sig deres konkurrencer. Det koster i min forening 1300kr om året.

• #16   20. jun 2016 Det skal man nemlig, Randi - det er korrekt.

• #17   20. jun 2016 Jeg synes ikke 180 kr for en rallyprøve er dyrt. Jeg ved godt, det er 2-3 min man er på osv, men det er alligevel et større arrangement at stable på benene, og også væsentlige udgifter.

En LP prøve koster til sammenligning ca 360 kr. Dem har jeg været nødt til at skære ned på ift hvad jeg havde lyst til. For det løber helt vildt op ellers.

• #18   20. jun 2016 Jeg synes også det er helt fint og jeg har intet imod at man kan tjene penge ved at holde en konkurrence, for der er dælme også noget arbejde i det smiley

• #19   20. jun 2016 Må nok indrømme, at jeg er blevet lidt nærig og har valgt DKK-prøverne fra - især efter Liva blev champion.
    I DKK koster en start ca. 180 kr. I DCH får jeg to starter for 125/130 kr.

• #20   20. jun 2016 Mine titler i LP bliver automatisk registreret i hundeweb og jeg betaler ikke ekstra. Hvilke titler har du?

• #21   21. jun 2016 Ja LP bliver automatisk registreret, men det forstår man godt når en prøve tilsyneladende koster dobbel. Vi har RBM, FS1, HTMFX.

• #22   21. jun 2016 Det lyder da mærkeligt. Var det mig havde jeg skrevet en mail og spurgt ind til det.

• #24   22. jun 2016 Jeg er blevet fortalt, at det koster det samme, om man tilføjer 1 titel eller X-antal titler, så jeg venter lidt da vi har point i FS2. Eller måske jeg slet ikke gør det.

• #25   22. jun 2016 Det koster 105 kr.

• #26   22. jun 2016 Sí? Jeg blev fortalt det kostede min 200 smiley
    Nå men i så fald smiley

• #27   22. jun 2016 Jeg har været medlem af en lille specialklub i en del år, og økonomien er stram.
    Man er forpligtiget til forskellige aktiviteter. Og nogen giver måske lidt overskud, men det bliver hurtigt tabt på andre forpligtigelser.

• #28   22. jun 2016 Si Buch smiley

I "gamle dage" - var det mindre end det, men jeg tjekkede lige gebyrer hos DKK - og der er det prisen smiley

Tror også godt du kan reg. flere titler på den pris.

Kommentér på:
Hvad går tilmeldingspengene til? (Konkurrence)

Annonce