{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.460 visninger | Oprettet:

Coco har fået et bistik {{forumTopicSubject}}

Ja, en ellers dejlig lang tur til stranden endte brat med at Coco kom løbende på tre ben imod os. Højre bagben trukket krampagtigt op under maven, jeg farer hen og tjekker, der sidder en bi midt i hendes pote!!!

Min veninde fjerner den, mens jeg holder Coco. Bagefter begynder hun at halse, halter og ender med at blive båret hjem..

Hun halser ikke mere, men har tydeligt ondt, har ikke umiddelbart kunnet finde en brod, og jeg tror måske faktisk, det har været en humlebi, som jo bidder??

Da vi kom hjem prøvede jeg det med sukkerknalden, det hjalp måske lidt, men jeg kan jo heller ikke sidde med en sukkerknald oppe i poten på hende resten af dagen, så pt ligger hun bare i sin kurv. Hun har dog tydeligvis ondt og spjætter lidt med poten fra tid til anden...

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Coco har fået et bistik
  • #1   3. jul 2016 Du vil ikke en tur forbi dyrlægen?

• #2   3. jul 2016 Hvorfor?

• #3   3. jul 2016 Bare hold øje med hun ik bliver dårlig, opkast og ikke vil spise, de typiske tegn på, at hun har det skidt, ellers er det ikke anderledes end når vi mennesker bliver stukket, det gør ondt i noget tid og så er det overstået

• #4   3. jul 2016 Minion fik tre stik fra en bi/hveps sidste sommer...lige ved numsen...han var øm, pjevs og meget opmærksom på sin bag i et halvt døgns tid.

Jeg haste kontaktede min dyrlæge lige da det skete, der sagde at vejrtrækningsændringer og andre tegn på allergi så skulle jeg komme med det samme.

Ellers skulle jeg bare forkæle kræet...

God bedring med Coco smiley

• #5   3. jul 2016 Ok, tak smiley
    Jeg holder øje! Den oprindelige halsen, er jeg ret sikker på, var en reaktion på forskrækkelse fra stikket, min reaktion og det at blive båret hjem (hun hader at blive båret, så det i sig selv kunne godt fremkalde halsen).

Vi tager det roligt og hiver en tyrepenis frem til forkælelse smiley

• #6   3. jul 2016 Har du en Alnok kan du evt give hende det. Eklers kræs lidt for hende. Hvis I pillede bien ud, må I vel have set om det var en bi, hveps eller humlebi (det er en skrøne at de bider. De stikker!)

• #7   3. jul 2016 Jeg ved ikke liiiige hvad en Alnok er..?

Men ift. hvilket dyr.. Altså det gik lidt hurtigt og vi var begge ret panikkende..:P Men jeg ved ærligt talt heller ikke lige hvad der er bi og hvad der er humlebi.. Den var gul og sort stribet og omtrent lidt over en centimeter lang.. Og den sad fast.. smiley

• #8   3. jul 2016 Alnok er antihistamin smiley

Jeg ville nok ringe til dyrlæge.. evt fået smertestillende.. men ja jeg er pylret smiley Det er min hund også smiley

• #9   3. jul 2016 En humlebi er en brumbasse. En hveps er gul og sort, en bi er nere brun/sortstribet og der sidder brodden tilbage og bien dør. Hvepsen fkyver gladeligt videre.
    Alnok er rigtignok antihistamin og kan gives ved overfølsomhedsreaktioner. Fx hævelse osv.

• #10   3. jul 2016 Jeg har selv prøvet at blive stukket af en bi to gange før, sidst lige bag øret, og jeg vil ikke fylde min hund med medicin for det. Jeg har smertestillende liggende, men ikke til det her.

Altså, det var helt sikkert ikke en hveps, den var meget loden, men ja, helt solgul og sort stribet. Overhovedet ikke brun. Også større og rundere end en hveps, men ikke sådan stor og rund som en brumbasse.

• #13   3. jul 2016 Nu var jeg lige på indkøb hurtigt, og da jeg kom hjem, stod hun og hoppede ved døren, så jeg tror, vi er safe smiley

• #14   3. jul 2016 Jeg ville bestemt heller ikke gi min hund hverken allergipiller (alnok) eller smertestillende pga et bi eller hvepse stik,,, en godbid virker ligeså godt smiley

• #15   3. jul 2016 Hvis hunden har ondt, så ville jeg give smertestillende.
    Du fylder ikke hunden med det fordi du giver hende i dag.
    Jeg ville ikke ringe til dyrlægen med mindre stikket sidder i munden feks.
    Jeg ville dog ringe hvis hunden bliver ved med at have ondt, halse, halte eller andet.
    Et stik kan dog godt gøre ondt i mange timer efter.

• #16   3. jul 2016 Vi er nok forskellige på det punkt smiley

De gange, jeg selv er blevet stukket, har jeg været hævet voldsomt, og har haft enormt ondt, og har sidenhen haft føleforstyrrelser (kløe) i flere år efter. Alligevel går jeg ikke til læge med det, det er jo trods alt bare et stik.

Som hun har det nu, hvor hun bare ligger og hviler, så ser jeg ingen grund til at begynde at medicinere. Det er aldrig sundt at medicinere, men det kan være det bedre valg imellem flere onder. Men her, hvor det ikke engang er hævet bare en smule, der det går nok endda uden smiley

• #17   3. jul 2016 JEG tager heller ikke til læge.
    Jeg blev stukket ret voldsomt over det ene øje, de angreb mig og jeg kunne ikke åbne øjet, jeg tog ikke til lægen.
    Men eftersom jeg ALTID har smertestillende hjemme til hund, så ville jeg da ikke tøve med at bruge det i en situation hvor min hund har ondt.
    Det er jo kun fedt for mig at jeg har den mulighed og kan hjælpe min hund, eller begge mine hunde, selvom det kun er den ene der har behov for smertestillende normalt.

• #18   3. jul 2016 Man skal også passe på ikke at man bliver ALT for medicinforskrækket.

• #19   3. jul 2016 Det har du helt ret i, og jeg kan godt se, min forrige kommentar måske lyder, som om jeg er det generelt. Det er jeg langt fra. smiley

Helt ærligt, så vil jeg hellere have hun har ondt, så jeg kan se, hvis der sker en forværring, end at hun ikke kan mærke det, hvis det bliver værre. Altså, helt generelt.

Pt. er jeg, som sagt, er ret sikker på, at det var det. smiley

• #20   3. jul 2016 Ja det lyder nemlig som om der er stor stor modstand mod smertestillende og at hunden skal have savet et ben af før de overvejes smiley

• #21   3. jul 2016 Argh.. Ikke et ben, en tå måske smiley

• #22   3. jul 2016 I min verden sammenligner jeg så ikke mennesker og dyr mht smerte.. Jeg ved, hvorfor jeg har ondt.. min hund kan ikke forstå smerten. Smertestillende er i min verden langt bedre end min hund har smerter.

• #23   3. jul 2016 Så er jeg mere rolig. Hehe

• #25   3. jul 2016 Man kan dø af det på under en halv time.... Heldigvis har de fleste ikke så langt til en dyrlæge smiley

Jeg har iøvrigt også smertestillende hjemme...altid...og han fik faktisk så vidt jeg husker en...men efter dens virkningstid var både hævelsen og ømheden stort set væk... smiley

• #26   3. jul 2016 jeg vil os anbefal dyrlægen. det kan mulig være din hund har allergi overfor bien. vores ene Hund Sif. der hun var hvalp. kom hund til og ligne en fransk bulldog i hovedet og hun var en meget tynd og fin labber hund i hovedet (:. aldrig har vi set noget ligene både for dyrlægen og os men efter hun fik en allergi sprøjte bliv hun helt normal efter nogle timer. men jeg vil nok bare holde øjne om det bliver værre heller om poten er hæve. (:

• #27   3. jul 2016 Mavis: Jeg tror nu her 6timer senere, at vi godt kan konkludere hun ikke er allergisk, og at et dyrlægebesøg på nuværende tidspunkt ville være det vildeste spild af penge smiley

Hun blev faktisk også stukket i næsen sidste år, hvor jeg kunne fjerne brodden ret hurtigt, der skete ingenting dengang heller, nu jeg tænker over det.. Heldigvis er hun ikke allergisk (ligesom langt de fleste andre dyr og mennesker smiley )

• #28   3. jul 2016 man skal aldrig sige aldrig .det kan sket men som jeg sagde så er det ikke alle hunde der er så med følesom overfor små dyr smiley

• #34   4. jul 2016 Man er overhovedet ikke i tvivl hvis en hund får anafylaktisk chok.

Jeg har prøvet det med en whippet efter en vaccination, og reaktionen kom vel ca. 15 minutter efter vaccinen var indsprøjtet.
    Vi bor heldigvis tæt på dyrlægen, så hun fik sprøjtet adrenalin direkte i en blodårer af flere omgange og var sig selv igen i løbet af et par timer, men det var en rigtig grim oplevelse.

Hun blev fuldstændig apatisk, stod stiv som en støtte og stirrede ud i luften med store pupiller, tandkødet var blåt og hun var meget kold at røre ved, hun ville slet ikke flytte hverken ben eller hoved og selv da vi løftede hende var hun stiv som et bræt.

Efterfølgende blev der blot bestilt en anden vaccine hjem til hende og der var ingen problemer. Det er typisk bærestoffet i vaccinen som hunden reagerer allergisk overfor.

Jeg fik også udleveret adrenalin af dyrlæge, som vi altid havde med os, hvis hun pludselig skulle reagere lige så voldsomt på eks. bistik eller lignende.

• #36   4. jul 2016 Jeg tog en minitrimmer og trimmede hendes poter idag, og på den uheldige pote, fandt jeg et underligt sår-agtigt et eller andet.. Umiddelbart ville jeg tro, at bien har bidt istedet for stukket, men det var sikkert at det kunne den ikke???

• #38   4. jul 2016 Giftsækken? Altså, det er et sår, tror ikke der sidder noget i det, men det væskede lidt tidligere... Måske fordi trimmeren åbnede det.

• #40   4. jul 2016 Den sad som sagt fast i Cocos pote, da hun kom hen til os, det var min veninde, der fik den væk, og i hendes panik (hun panikker nemt) trådte hun den ihjel med det samme, den ramte jorden.. Så jeg tror ikke, den har stukket flere gange. Og der sad ikke noget andet end snavs og snask fra såret i poten idag. Måske hun har gnavet lidt i den i nat.

Idag har hun ikke været generet overhovedet, hun klør heller ikke i det. Men man må ikke pille meget længe i poten, så den er nok lidt øm. Måske pga såret.. Den er forresten heller ikke hævet, poten, jeg kunne ikke engang se forskel på bagpoterne, så jeg måtte lige tænke en ekstra gang, da jeg stod med hende tidligere smiley

• #41   4. jul 2016 Hvor hurtigt reagere en hund på bistik hvis den får allergisk reaktion eller f eks bliver stukket i munden og hævet op ? Er det ligesom med mennesker en hurtig reaktion ?

• #44   5. jul 2016 Den så sådan her ud (måske uden det hvide bagpå). Det er iflg Google en humlebi..

profilbillede
  • #45   5. jul 2016 Det er en ganske almindelig brumbasse.

• #46   5. jul 2016 Synes den var mindre end det, jeg normalt ville kalde en brumbasse.. Plejer de ikke også at have større sorte striber en gule?

• #47   5. jul 2016 Der er flere arter men vi kalder dem vel alle brumbasser.

• #48   5. jul 2016 Nogle brumbasser (humlebier) bor i jorden og andre i mure og planter. Prøv at billedgoogle brumbadde eller humlebi. Så ser du mange forskellige.

• #50   6. jul 2016 Jeg har bare altid troet der var tre typer bier; honningbi (som er lille og laver honning til mennesker smiley ), humlebi (som er som den på billedet, lidt buttet, og med flotte striber) og så brumbassen (som er en kuglerund kæmpe størrelse bi, og som er mere sort end gul i sine striber)

Men det er så åbenbart sådan at humlebien bare er sportsmodellen af hvad jeg troede var en brumbasse... smiley

• #51   6. jul 2016 A-S En såkaldt FT-humlebi smiley

• #52   6. jul 2016 Præcis, eller måske endda en Formel 1'er smiley

• #53   6. jul 2016 ....Den er altså kun formel 1 hvis den er af engelske jagtlinjer....ellers er det bare en slank og ikke udstillings-brumbasse! smiley

Kommentér på:
Coco har fået et bistik

Annonce