5.124 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Northern Inuit Dog Northern Inuit Dog

Hej alle.
Min familie og jeg er ganske interesseret i den smukke hunderace northern inuit dog - som også er med i den succesfulde serie, Game of thrones.
Vi har dog opdaget, af den er meget svær at få fat på, da der ikke er nogle avlere i Danmark. Er der nogle af jer, der har erfaring med denne race, og kan fortælle lidt om dens temperament osv.? Det ville være rart med nogle personlige udtalelser smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Northern Inuit Dog
  • #2   11. jul 2016 Det er en blandings hund: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Northern_Inuit_Dog

• #3   11. jul 2016 Da racen ikke er anerkendt finder du næppe nogle der opdrætter den her hjemme.
    Prøv at læs om de forskellige racer i gruppe 5 - spidshundene. Der skal nok være en imellem der både tiltaler jer og som nok er lettere at komme til her hjemme.
    www.spidshundeklubben.dk

Tør man spørge hvad det er i hunden der tiltaler jer? Hvordan i forestiler jer hunden og jeres hverdag skal være? Hvad ønsker i jer af jeres hund og hvad kan i tilbyde hunden?

• #6   12. jul 2016 Bare de allerførste linjer på wikipedia skræmmer mig langt væk:

"The Northern Inuit Dog is a crossbred dog that originated in the late 1980s, in an attempt to create a domestic dog breed more closely resembling the wolf. It is currently only recognized by its own independent breed club, but by no other major kennel clubs. The dog originates from crosses among German Shepherd Dogs, Siberian Huskies, and a variety of Inuit breeds."

Man har blandet husky og schæfer samt ukendte spidshunderacer for at få en hund med et bestemt udseende?!?!?! smiley :O smiley

TS - hvis I kan lide slædehunde, så kig ind på www.polarhund.dk og find en opdrætter i nærheden, I kan tage ud at besøge smiley det er hunde der skal bruges til noget - og meget meget smukke !!

• #7   12. jul 2016 Når noget alene er lavet for at ligne noget andet så ville jeg holde mig langt væk. Et ensidigt fokus på noget eksteriørt medføre nærmest så sikkert som 'ammen i kirken' at mentalitet og/eller sundhed er nedprioriteret og halter gevaldigt. Desuden så ligner de da slet ikke ulve smiley De er proportionerede som HUNDE - ikke som ulve, hvilket da også ville være underligt, når de nu er skabt udelukkende ved at krydse forskellige hunderacer.

• #8   12. jul 2016 Hvor blev trådstarter af?

• Ann K
    Ann K Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 9 Svar: 1
    #9   16. mar 2020 Sæt dig altid ind i hvilken race du køber, fordi de kan noget forskelligt. Jeg har Husky og Kleiner Munster. Begge er højaktive brugshunde. Jeg bruger dem helt ærligt ikke til en skid af det de er avlet til. men tilgengæld har de et super aktivt liv, jeg bruger mindst 3-4 timer om dagen på at træne dem og aktivere dem mentalt. Træning kontinuerligt og med begge mine racer som er super stædige skal man være konsekvent uden undtagelse. Sit er SIT og sådan er det bare. har du overskuddet til det?? og tiden og tålmodigheden, for du kommer helt sikkert til at skændes med din slædehund om stort set alle ordrer. Og de har en stor retfærdighedssans hvis de føler sig uretfærdigt behandlet meget så siger de bare FUCK it. smiley Jeg vil ikke være sådan en bedrevidende slædehundeejer der skal skræmme dig væk fra racen ... du skal bare vide at de kræver tid og tålmodighed de har alle forskellige personligheder og kræver noget forskelligt...folk siger at de stikker af for et godt ord det gør min ikke og jeg har et optimistisk hønsetrådsnet. så MIN husky har ikke det udbrydergen eller også så gør jeg noget rigtigt smiley Tid er den største faktor når du ejer en slædehund.

• #10   16. mar 2020 Ann - Tråden er fra juli 2016 smiley Og brugeren har ikke været online i knap et år smiley

Kommentér på:
Northern Inuit Dog

Annonce