{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Cane Corso / Bullmastiff {{forumTopicSubject}}

En veninde er på udkig efter en hund og efter et par års søgen, hvor hun er endt op med at ville have en bullmastiff, mødte hun Deva - en corso - og er blevet begejstret.

Jeg mener at Corso´en er en sundere hunderace end Mastiff´en og det er jo en vægtig grund til at vælge Corso så .. men eftersom min interesse for hængemuler ikke er overvældende, har jeg ikke undersøgt det overhovedet.

Er der nogen herinde, som kan fortælle om jeg har ret i den antagelse ? Eller om de er nogenlunde ens lige der ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cane Corso / Bullmastiff
  • #2   22. jul 2016 Tak smiley

• #3   22. jul 2016 Ved at der er en del allergi i bullmastiffen men aner jo til gengæld ikke en disse om corsoer - dog er det også min opfattelse at de generelt er sundere.

• #4   22. jul 2016 Jeg har kun Deva at tage ud fra - 11 år gammel, ikke en eneste sygedag ... og hendes søster i Sverige lever stadigvæk også og har lavet et kuld på 3 tæver, som alle har A og 0.

Men det er jo ikke så enormt meget at lave "statistik" ud fra smiley

• #6   22. jul 2016 Jeg ville aldrig støtte avlen af "snudeløse" hunde. Det er et #iklæddigspadseredragtproblem og bør aldrig vinde indpas blandt dyreelskere.
    Nej, Chili er ikke snudeløs. Hendes snude er hele 7cm smiley , og hun døjer ikke med vejrtrækningen. Hendes ejer gør ind i mellem smiley (siger altså ikke vov)

• #7   22. jul 2016 Hmm - men deres temperament er da stort set ens, ikk ??

• #8   22. jul 2016 Jeg TROR, at deres egenskaber er nogenlunde ens, men kender ikke nok eksemplarer af nævnte racer til, at det kan tillægges nogen statistisk evidens.
    Gav det mening, haha

• #9   22. jul 2016 Jeg tror altså at Bullmastiffen er noget "nemmere" end corsoen.

Og for begge racer gælder det jo at man skal gøre sit forarbejde godt nok.

• #11   22. jul 2016 Dorte H - "nemmere" ? Hvordan mener du ? Roligere eller ??

• #12   22. jul 2016 Umiddelbart vil jeg også sige at cane corso KAN være skarpere i sindet sammenlignet med bullmastiffen. Både af hvad jeg har læst og hvad jeg selv har erfaret/mødt smiley

• #13   22. jul 2016 Okay - de to vi har / havde er / var enormt venlige og omgængelige, men som sagt - det er jo ikke meget at dømme en hel race på.

Jeg har sagt til hende, at alene det faktum at BM savler men at CC ikke gør, ville være alt rigeligt for mig smiley

• #14   22. jul 2016 Det er nemmere at arbejde med en Bullmastiff, da den er mere mild i sindet.
    De er venlige og omgængelige overfor mennesker og andre dyr. Hannerne går dog ikke af vejen for et slagsmål hvis de "bliver budt op til dans" af en anden hanhund af en vis størrelse (de ignorerer oftest mindre hundes galpen) Dog byder de stortset aldrig selv op, da de er lidt lade i det.

Corsoerne er noget mere stridbare og ikke så gode til andre hunde. De kan også være ret mistroiske overfor fremmede.

Corsoerne har vidst desværre nogle linjer lavet på ustabile forældredyr, så man skal se sig lidt for angående deres temperement, til gengæld er de noget fysisk sundere.

• #15   22. jul 2016 Og så kan nogle corsoer altså også have tendens til at savle, og en del bullmastiffer savler ikke så meget.

Så det bør man nok ikke sætte som kriterie for valget smiley

• #16   22. jul 2016 Umiddelbart vil jeg mene at corsoen generelt er mere sund end bulmastiffen (fysisk), men man skal dog stadig se sig godt for. Har hørt at ikke alle Corso opdrættere er lige seriøse mht. avl, så der bliver også avlet på dårlige hofter, og farvearvlet (blå).
    Mht. temperament, så er mit klare indtryk at corsoen er mere reserveret end bulmastiffen. Til gengæld er corsoen mere lydhør mht. lydighedstræning end bulmastiffen. Den engelske bulldog fornægter sig ikke i bulmastiffen, de har tendens til at være stædige og egenrådige.
    Mht. savl, så er de vist nogenlunde lige gode eller lige slemme. Min bullmastiff savlede kun, hvis jeg viste ham noget lækkert mad.

• #17   22. jul 2016 Okay - spøjst at høre dine erfaringer, Dorte - de stemmer på ingen måde med mine (Corsoen, ikke BM - dem kender jeg intet til).

Det kan være at det er gode linier jeg har mødt CC fra ? Jeg kan ihvertfald ikke genkende det du skriver om dem smiley

Og så er jeg da glad for, at de to vi havde ikke tilhørte den savlende population af racen smiley

• #18   22. jul 2016 Jeg har absolut intet viden om Corso'en... Men er den glade ejer af to BM. - Ingen af mine savler smiley men er begge utrolig omgængelige. Hilser alle velkommen, både dyr og mennesker.
    Træn-bare - joh, altså, hvis det kan betale sig for dem. Pleasere.... - Jo, de vil da gerne please mig, når jeg gør noget de har lyst til :0)

Hvis man gør sit forarbejde, kan man sagtens finde avlere der, gør et godt stykke arbejde for, at bevare sundheden inden for BM.

• #19   22. jul 2016 Jeg har kendt både de virkeligt lækre corsoer, men desværre også et par stykker der var fuldstændigt og aldeles upålidelige.

Nogle af de knap så heldige eksemplarer var så også fra ret nye kenneler, som siden er lukket igen. Tænker det har været folk som øjnede muligheden for hurtige penge, da Corsoens popularitet steg kraftigt i start 90erne.

Bullmastiffen har haft problemer med avlere der sked højt og flot på sundheden i avlsmaterialet. Man parrede efter princippet: " ka de kravle ka de avle".
    Men de er vidst ved at være væk igen. Som med corsoen var det vel også mest folk der bare troede man kunne tjene hurtige penge.

Jeg har indtryk af at avlen af begge racer er ret godt på vej med at komme de dårlige gener til livs.

Skulle jeg lige nu ud og vælge, ville jeg nok gå efter en Bullmastiff, men jeg træner heller ikke noget særligt mere (fysikken er ikke så god mere) og det tror jeg ikke er godt med en corso. Der er mit indtryk at man altså skal aktivere, da den ellers også let bliver en "skiderrik".
    Der kan en Bullmastiff lidt bedre "nøjes".

• #20   22. jul 2016 Troede faktisk corsoen skulle være lidt skarp i det... Italienere elsker jo temperament smiley

• #21   22. jul 2016 Jeg tænker at dem jeg har set måske også er det / har været det .. men at jeg sidestiller med malinois og de derfor virker sådan lidt .. sløve i betrækket ?

Ved det ikke .. men jeg har aldrig set de to kæresten har / havde som "skarpe" - heller ikke i deres omgang med andre hunde eller mennesker.
    Tværtimod synes jeg de har været ekstremt nemme smiley

• #22   22. jul 2016 Men tak for jeres indlæg - de går videre og så kan hun tænke lidt mere over det smiley

• #23   22. jul 2016 Altså en Corsoe er jo mere krævende end en Bullmastiff, men den blegner lidt i forhold til en Malle.

En malle er altså kun god til mennesker der virkelig vil bruge dem.

En malle der ikke bliver brugt og aktiveret, bliver jo ulidelig. (kender til nogle der var igennem 5 før de indså at de altså ikke bare havde fået købt nogle "dårlige hunde". De gik 5 minutter morgen, 15 minutter eftermiddag og 10 minutter om aften. Resten af tiden skulle den bare tusse rundt og se pæn ud. Så hver gang endte de op med hunde der nærmest kravlede på væggene og som gnavede alt i stykker og generelt bare var nogle møgkøtere)

Jeg ville elske at have en Malle, det er jo en super hund, men jeg har desværre en krop der ikke virker ret godt, så for mit vedkommende er det helt udelukket at jeg nogensinde får sådan en.

• #24   22. jul 2016 Jeg tror også, at det kommer MEGET an på linjerne hos corsoen. Eller hvilke hænder de er i. Er det en ejer, som virkelig kan finde ud af at håndtere de lidt svære individer, opdager man måske ikke, hvor skarpe de egentlig er. Hvis din veninde skulle beslutte sig for en cane corso, sender jeg hende gerne videre til nogen, som sundheds- og mentaltester deres hunde. DKK opdræt selvfølgelig smiley

• #25   23. jul 2016 Tak Mira - det vil jeg sige videre til hende smiley

Jeg tror nu bare at jeg personligt ville vælge Sverige - jeg har indtryk af, at der er lidt mere "styr på tingene" deroppe med CC. Det er iøvrigt også der hvor vores kom(mer) fra, men fra en kennel, som desværre er lukket ned.

Men lad os se hvad det er hun vælger smiley

Kommentér på:
Cane Corso / Bullmastiff

Annonce