1.099 visninger
|
Oprettet:
Cane Corso / Bullmastiff {{forumTopicSubject}}
En veninde er på udkig efter en hund og efter et par års søgen, hvor hun er endt op med at ville have en bullmastiff, mødte hun Deva - en corso - og er blevet begejstret.
Jeg mener at Corso´en er en sundere hunderace end Mastiff´en og det er jo en vægtig grund til at vælge Corso så .. men eftersom min interesse for hængemuler ikke er overvældende, har jeg ikke undersøgt det overhovedet.
Er der nogen herinde, som kan fortælle om jeg har ret i den antagelse ? Eller om de er nogenlunde ens lige der ?
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.830
mar 2015
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Svar: 430
jan 2006
Men det er jo ikke så enormt meget at lave "statistik" ud fra
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Nej, Chili er ikke snudeløs. Hendes snude er hele 7cm
jan 2006
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Gav det mening, haha
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 748
Og for begge racer gælder det jo at man skal gøre sit forarbejde godt nok.
jan 2006
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 63
jan 2006
Jeg har sagt til hende, at alene det faktum at BM savler men at CC ikke gør, ville være alt rigeligt for mig
jun 2012
De er venlige og omgængelige overfor mennesker og andre dyr. Hannerne går dog ikke af vejen for et slagsmål hvis de "bliver budt op til dans" af en anden hanhund af en vis størrelse (de ignorerer oftest mindre hundes galpen) Dog byder de stortset aldrig selv op, da de er lidt lade i det.
Corsoerne er noget mere stridbare og ikke så gode til andre hunde. De kan også være ret mistroiske overfor fremmede.
Corsoerne har vidst desværre nogle linjer lavet på ustabile forældredyr, så man skal se sig lidt for angående deres temperement, til gengæld er de noget fysisk sundere.
jun 2012
Så det bør man nok ikke sætte som kriterie for valget
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Mht. temperament, så er mit klare indtryk at corsoen er mere reserveret end bulmastiffen. Til gengæld er corsoen mere lydhør mht. lydighedstræning end bulmastiffen. Den engelske bulldog fornægter sig ikke i bulmastiffen, de har tendens til at være stædige og egenrådige.
Mht. savl, så er de vist nogenlunde lige gode eller lige slemme. Min bullmastiff savlede kun, hvis jeg viste ham noget lækkert mad.
jan 2006
Det kan være at det er gode linier jeg har mødt CC fra ? Jeg kan ihvertfald ikke genkende det du skriver om dem
Og så er jeg da glad for, at de to vi havde ikke tilhørte den savlende population af racen
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 393
Træn-bare - joh, altså, hvis det kan betale sig for dem. Pleasere.... - Jo, de vil da gerne please mig, når jeg gør noget de har lyst til :0)
Hvis man gør sit forarbejde, kan man sagtens finde avlere der, gør et godt stykke arbejde for, at bevare sundheden inden for BM.
jun 2012
Nogle af de knap så heldige eksemplarer var så også fra ret nye kenneler, som siden er lukket igen. Tænker det har været folk som øjnede muligheden for hurtige penge, da Corsoens popularitet steg kraftigt i start 90erne.
Bullmastiffen har haft problemer med avlere der sked højt og flot på sundheden i avlsmaterialet. Man parrede efter princippet: " ka de kravle ka de avle".
Men de er vidst ved at være væk igen. Som med corsoen var det vel også mest folk der bare troede man kunne tjene hurtige penge.
Jeg har indtryk af at avlen af begge racer er ret godt på vej med at komme de dårlige gener til livs.
Skulle jeg lige nu ud og vælge, ville jeg nok gå efter en Bullmastiff, men jeg træner heller ikke noget særligt mere (fysikken er ikke så god mere) og det tror jeg ikke er godt med en corso. Der er mit indtryk at man altså skal aktivere, da den ellers også let bliver en "skiderrik".
Der kan en Bullmastiff lidt bedre "nøjes".
mar 2015
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Svar: 430
jan 2006
Ved det ikke .. men jeg har aldrig set de to kæresten har / havde som "skarpe" - heller ikke i deres omgang med andre hunde eller mennesker.
Tværtimod synes jeg de har været ekstremt nemme
jan 2006
jun 2012
En malle er altså kun god til mennesker der virkelig vil bruge dem.
En malle der ikke bliver brugt og aktiveret, bliver jo ulidelig. (kender til nogle der var igennem 5 før de indså at de altså ikke bare havde fået købt nogle "dårlige hunde". De gik 5 minutter morgen, 15 minutter eftermiddag og 10 minutter om aften. Resten af tiden skulle den bare tusse rundt og se pæn ud. Så hver gang endte de op med hunde der nærmest kravlede på væggene og som gnavede alt i stykker og generelt bare var nogle møgkøtere)
Jeg ville elske at have en Malle, det er jo en super hund, men jeg har desværre en krop der ikke virker ret godt, så for mit vedkommende er det helt udelukket at jeg nogensinde får sådan en.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 63
jan 2006
Jeg tror nu bare at jeg personligt ville vælge Sverige - jeg har indtryk af, at der er lidt mere "styr på tingene" deroppe med CC. Det er iøvrigt også der hvor vores kom(mer) fra, men fra en kennel, som desværre er lukket ned.
Men lad os se hvad det er hun vælger
Cane Corso / Bullmastiff