{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Hunderace..igenigenigen, SORRY! {{forumTopicSubject}}

Ja, endnu en! Lidt inspireret at Anines emne omkring Spot (tillyyykkkeeee!), så vil jeg altså lige prøve HG-panelet en sidste gang!

Denne gang, ved kun at tage udgangspunkt i mig. Næste hund bliver nemlig min hund - dvs. det er mig der vælger, og derved også mig der står med hunden, hvis kæresten og jeg skulle gå fra hinanden.

Det skal være en hanhund, og jeg søger en race uden tendens til egetkønsaggressivitet. Af boligsituation ville den bo i lejlighed / hus med minimum en lille have / terrasse, alt efter hvad vi finder.. Skulle vi gå fra hinanden ved jeg 100% at jeg altid har et hjem hos mine forældre, hvor der også er have (og en anden hanhund, cocker spaniel)... Meeen det sker jo selvfølgelig ikke smiley

Jeg er meget splittet mht. hvad jeg søger i en hund, så derfor vil jeg meget gerne have en masse bud på hunderacer, også gerne hvad I tænker omkring det hele.. Jeg synes det er super fedt at træne, er pt. gået i gang med rally med Nicki, men det er også her jeg primært kan "sætte ind" i forhold til aktivering.. Altså træning, tricks, mental aktivering er jeg nok bedst til, fremfor fysisk motion.

Jeg er ikke god til at gå 5km i skoven.. Så er jeg bedre til at finde en mark eller fodboldbane at træne og lege på, og gå en lille, men hyggelig og stille tur i skoven på f.eks. 2km (bare for at sætte et eksempel op)..

Størrelsesmæssigt vil jeg gerne over 45cm skulderhøjde, men under de ca. 65cm.. Pelspleje er okay, men det skal være forholdsvist simpelt - f.eks. "bare" børstning (det er okay, at det tager tid, men det skal helst ikke være en videnskab)

Jeg kan enormt godt lide at træne med Nicki, hun er en rigtig dejlig hund og virkelig pleasende.. Til gengæld har jeg også trænet med mine forældres cocker spaniel mix, som er noget mere egenrådig, og det var også hyggeligt på sin måde. Jeg foretrækker mere Nickis tilgang til træningen, MEN nu er hun også blevet "lagt an" til træning fra hun var hvalp, og min opfattelse er at det betyder meget.

Det skal være en fci-godkendt race.. Hvad har I af bud? Jeg er meget interesseret I, om I mon tænker på en anden race til mig, end jeg selv tænker - så derfor er jeg naturligvis også interesseret i en begrundelse, hvis I kan/vil give en smiley

Jeg har vedhæftet et billede af mig og Nicki til rally-kursus i onsdags smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunderace..igenigenigen, SORRY!
  • #2   1. aug 2016 Labben er ikke umiddelbart en race for mig.. Det er ikke en jeg kan se mig selv eje i al fald - på en eller anden måde er den bare alt for lalleglad. smiley

    hvid sweizisk hyrdehund (hvid schæfer) kunne måske være et bud, men jeg tænker ikke at racen behøver ligge tæt op ad schæfer på den måde - Nicki går godt med alle hunde, så længe hun får lov til at lære dem at kende først smiley


  • #4   1. aug 2016 Kaster bare en masse mellemstørrelse racer op, som du kan kigge nærmere på:
    Tysk pincher?
    Border collie?
    Pumi (skal klippes)?
    Welsh springer?
    Kelpie?
    Australian cattledog?
    Pyrenæisk hyrdehund med korthårshoved?
    Østrisk pincher?
    En schæfer mere (eller bliver den for stor og for potentielt egetkønsaggressiv?)


  • #6   1. aug 2016 Jeg tænkte også pinscher/schnauzer, men der er altså tendens til egenkøns aggressivitet, det samme med den østrigske.
    Tilgengæld er min opfattelse at de er super træningshunde, der vil og kan.
    Jeg har selv tysk pinscher og hun er en fantastisk hund, en super træningshund, og enormt kærlig og ukompliceret.


  • #8   1. aug 2016 Jeg kender ikke til Rally, vi træner DCH programmet.
    Selvfølgelig kan de ikke sammenlignes med schæferen, det er der vil heller ingen der gør.


  • #10   1. aug 2016 En schæfer mere bliver for aktiv for mig alene - det gør en BC også.

    Jeg har selv haft disse racer i tankerne: Collie (langhåret, arbejdslinjer), mellempuddel, eurasier, samojede, keeshound, berner sennen, whippet

    Så ja, det er jo nogle vildt forskellige racer, men som skrevet er jeg også meget splittet smiley

    Jeg er glad for jeres forslag, det er dejligt med input udefra smiley


  • #11   1. aug 2016 Jeg kan dog huske at da jeg var barn, så vi de fiiineste BC hvalpe og jeg var overbevist om at SÅDAN EN skulle jeg have.. meeen, jeg tror ikke jeg kan tilbyde sådan en nok.. men dejlige er de smiley

  • #12   1. aug 2016 Whippet, Collie vil være mine umiddelbare bud.

  • #14   1. aug 2016 Skal jeg have en collie, bliver det fra lapinette smiley

    De korthårede siger mig ikke såå meget, men de ER da søde smiley


  • #20   1. aug 2016 Jeg synes eurasierens sind virker SÅ tiltalende, især når Isabelle fortæller om sine SKØNNE hunde smiley

    Når jeg ser en collie fra Lapinette, og ser hvad hun avler mod, ville jeg ønske jeg havde en hund derfra at træne med (altså ikke dermed sagt at Nicki ikke er på samme niveau, det ER hun, hun er også fantastisk og kan blive mindst ligeså god med den rigtige fører <3), og der er bare et eller andet over collierne.

    Jeg må dog indrømme at jeg også har fået en lille interesse for pudlen. Jeg tror lidt at (både med collie og puddel) det tiltrækker mig det der med at få købt en god hvalp, og så lave den til en rigtig dygtig hund, som trives rigtig godt, så folk kan få alle deres fordomme væk. F.eks. have en puddel i jagtklip med gas i, så folk ikke bare tænker gammel-dame hund, eller en collie der er nysgerrig, og fremadsøgende. F.eks. min far siger jo "Ej en collie skal du ikke have, de er så nervøse og ustabile", det er jeg dybt uenig i, det er en collie altså ikke bare pr. definition smiley


  • #22   1. aug 2016 Lapinettes collies er super dejlige og har været oppe og vende før her i huset - men så fik vi en schæfer smiley

    Nej, jeg har ikke kigget på dansk spids.. Men må indrømme jeg er ret forvirret mht. forskellen på dansk spids og japansk spids smiley


Kommentér på:
Hunderace..igenigenigen, SORRY!

Annonce