930 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Nicolai F
Nicolai F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Hvor skal jeg købe min schæfer Hvor skal jeg købe min schæfer

hej
jeg synes der er mange schæfere til salg på markedet.
Jeg vil gerne købe en god hund der kan gå til brugstræning med mig og være en god familie hund også. Jeg har gået til ipo før med en rottweiler jeg overtog fra en kammerat. Jeg har ikke før købt en hund fra den var hvalp så jeg er lidt på bar bund. Kan vi ikke risikere at købe en hund der ikke lever op til vores forventninger

Hvor skal vi lede?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor skal jeg købe min schæfer
  • #1   2. aug 2016 Altså kennel Jabina laver nogen gode brugs hunde smiley

• #2   2. aug 2016 Risikoen med en hvalp er jo altid at den kan udvikle sig i mange retninger. Men gør man sit forarbejde ordentligt, så er der pænt gode odds.
    Vælg hvalp efter avlsgodkendte forældredyr, som du begge er vilde med. Egenskaber nedarves fra forældrene, så det er dem du skal kunne lide. Vær meget opmærksom på racens problemer og mulige sygdomme.

Alternativt kan en omplacering være en mulighed for jer. Tjek specialklubben.

• #3   2. aug 2016 Jeg kan personligt anbefale Kennel Amager. Men kig f.eks. her: http://www.schaeferhunden.dk/hvalpeliste.htm

og http://schaferhund.dk/Angular/grid/angularcode_grid_hvalpekuld/index.html

..snakker vi omplacering er denne rigtig god: http://www.schaeferhunden.dk/omplacerings_listen.htm

• Nicolai F
    Nicolai F Tilmeldt:
    aug 2016

#4   3. aug 2016 tak.
    vi bor på landet med høns og andre dyr som jeg gerne vil være sikker på at præge den ordenligt på og det tror jeg bliver vanskeligt med en hund vi overtager hvis den ikke er vant til dem. Det var svært med rottweileren og dyrene var meget stressede. de var der først. Det lykkedes til sidst efter 1 års træning med meget små skridt. det var ikke holdbart for hverken dyrene eller os.

det er vigtigt for os alle at vi køber en hund der er trænbar og en god familiehund især også
    Når jeg ser på avleres hjemmeside er der en masse titler jeg kan stirre mig blind på. Jeg kender kun til IPO.
    Så jeg vil gerne i kontakt med troværdige avlere hvor vi kan møde tæve og han og høre om dem. og så med hjælp fra dem finde en hvalp der passer til vores behov

jeg har ikke købt en hund med stamtavle før nu og jeg ved ikke hvordan avlerne adskiller sig fra dem uden og om man kan få al den hjælp jeg efterlyser

• Nicolai F
    Nicolai F Tilmeldt:
    aug 2016

#5   3. aug 2016 Vi har som familie haft en rottweiler vi overtog, som skrevet. Min kone er vokset op med jagthunde
    Jeg har sagt jeg gerne vil have en hund jeg kan lave ngoet med jeg går hjemme det meste af ugen mens min kone mest hældte til selskabsracerne. men vi er blevet enige om en schæfer fordi vi bor som vi gør og kan tilbyde den noget rigtig godt og så plejer det gerne at blive en god hund og den kan passe på hjemmet.

• #6   3. aug 2016 Der er rigtig mange gode schæferkenneler, så man kan egentlig anbefale herfra og til juleaften uden du får så meget konstruktivt ud af det smiley

Der er nogle valg, du skal træffe.

Det allerførste og vigtigste er, når du skal søge er, om det skal være brugs- eller udstillingslinjer.

Når du skal søge er der netop en hulens masse forkortelser, som du bliver nødt til at lære at kende.
    Det handler om kvaliteten af avlen både hvad angår brugsegenskaber, sundhed og hundens udseende.
    Der skal du også tage stilling til, hvad du gerne vil have.

Jeg vil anbefale dig at købe hund, der er avlet efter schæferhundeklubbens avlsprogram og dermed efter forældredyr er avlsKÅRET og ikke bare avlsgodkendt.

• #7   3. aug 2016 En guide til de mange forkortelser:

http://www.schaeferhund.dk/dk/Venstre/Indmeldelse/Introduktion/Forkortelser.aspx

Dele af det, der står er lavet om - men spørg endelig for uddybning.

• Nicolai F
    Nicolai F Tilmeldt:
    aug 2016

#8   3. aug 2016 min tanke er det skal være en brugshund da vi kommer til at træne en del ipo, weightpull og svømme. Måske rally.
    Når den bliver stor nok
    Den skal være stærk fysisk og mentalt stærk
    jeg vil gerne have en mental stærk hund og så synes jeg er de grå er rigtige pæne men det kommer ikke i første række. Min kone synes de gule er mest søde at se på. Men i sidste ende skal den have 4 ben og et sundt væsent og så må den for min skyld være lilla.
    tak for linket det blev jeg meget klogere af og den er printet ud med det samme

• Nicolai F
    Nicolai F Tilmeldt:
    aug 2016

#9   3. aug 2016 jeg ser helst at vi laver det første køb helt rigtigt så alle får ønsker opfyldt og vi ikke skal have en hund nummer 2 der måske heller ikke kan trænes med

• #10   3. aug 2016 Man kan jo få sort/gule i brugslinjerne, så det kan være I begge kan få jeres ønske opfyldt smiley

Men nej, farverne er ikke vigtige, det er sundhed, temperament og brugsegenskaberne, der er det, man som ejer virkelig må fokusere på, for man kommer til at elske hunden ligegyldigt farven.

Du skriver, at du gerne vil have en mentalt stærk hund - hvad dækker det over?

• Nicolai F
    Nicolai F Tilmeldt:
    aug 2016

#11   3. aug 2016 Han skal være selvsikker og ikke så nem at vælte af pinden hvis man kan sige det saådan. Han skal trænes til ikke at være bange for fyrværkeri og andet og skal have et godt gå på mod.
    jeg ved godt at for at få en hund med en god selvtillid, skal man heller ikke tilbyde den en situation man ved den ikke kan på forhånd. Det gør intet godt.
    men jeg synes også der er stor forskel på en hund der anser nye ting og udfordringer med enten mistænksomhed eller nysgerrighed. Jeg ser helst at det er med nysgerrighed.
    han skal hvile i sig selv
    giver det mening

• #12   3. aug 2016 Jeg tror jeg vil anbefale dig at tage ud på nogle træningspladser, hvor de har fokus på brugshundetræning og så se på de hunde, de har.
    Kigge efter de egenskaber, du er tiltrukket af og forhøre dig om, hvor de hunde, du godt kan lide kommer fra og hvilke linjer de er af.

Det tror jeg, du kommer længst med.

For brugslinjeschæferens vedkommende er det sådan, at der er typer i typen. Linjerne adskiller sig fra hinanden simpelthen fordi brugshundefolket søger forskellige egenskaber. Nogle ønsker hurtigt kørende hunde, andre ønsker hunde med meget "bund" i, nogle vil gerne have masser af selvstændighed hos hunden, andre ønsker en mere pleasende adfærd - osv. Selvom man aldrig 100% kan forudsige hvad en hvalp indeholder, så kan man ihvertfald vælge en hvalp fra linjer, der indeholder det, man ønsker og tænker man bedst kan arbejde med.

Men - EN ting, der aldrig må fejle, det er grebet - så husk at kig efter det også.

• Nicolai F
    Nicolai F Tilmeldt:
    aug 2016

#13   3. aug 2016 det lyder mere omfattende end hvad jeg troede jeg gik ind til men tak for hjælpen. Jeg vil prøve at kigge rundt og snakke med nogle mennesker

• #14   3. aug 2016 Det ER omfattende at vælge hund smiley

Og man binder sig for 10-12 år med denne race - og man binder sig både på egne, på hundens og på sin families vegne, så det er om at tage det seriøst.

og det her er kun starten - for når du har fundet ud af, hvad du ønsker og hvilke linjer, der indeholder det, så skal der vælges ud fra sundhed - og det er også et projekt.
    Det tager tid at gøre et godt valg smiley

• Nicolai F
    Nicolai F Tilmeldt:
    aug 2016

#15   3. aug 2016 det er rigtigt
    og så skal man vente på hvalpen
    nå men mon ikke vi får hund inden børnene flytter hjemmefra, de glæder sig sådan
    tak for hjælpen

Kommentér på:
Hvor skal jeg købe min schæfer

Annonce