{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.665 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Løbetid - meget stille og afdæmpet hund - er det normalt? {{forumTopicSubject}}

Vi har før oplevet vores lille unge tæve (1½ år) som stille og nedtrykt i de andre løbetider, men den her gang synes jeg det er forværret, løbetiden har så også været mere markant, sikkert pga hendes alder i forhold til de tidligere gange

Er det normalt hunden er meget stille og afdæmpet hele løbetids perioden?, det er tæt på 25 dage hvor hun har været sådan, de første 14 dage jo så med blødning, men bør hun ikke snart komme ud af sit ´´coma´´ ?

Bør man steriliserer en tæve når den er så påvirket humørmæssig i løbetiderne ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid - meget stille og afdæmpet hund - er det normalt?
  • #1   3. aug 2016 vores hunde er normal os rolig men os ret lyste når man gå med dem.de er pt i løbetid og dufter efter hanner i nærheden. smiley men Sif er en meget rolig tæve forhold til puk som kan give en om gang på fuld udblæsting (:

  • #3   3. aug 2016 At ejer er obs på ikke at forstærke tilstanden med sin adfærd, kan gøre stor forskel.
    Mere aktivering gavner også gevaldigt.


  • #4   3. aug 2016 Sally er mega rastløs under sin løbe tid, hun karter rundt i sin kurv og vil ud og gå fra kl 5 om morgnen og så hver 2. timer resten af dagen helst smiley

    Ud over er hun ekstra kærlig og kontaktsøgende med alt og alle smiley Og bare der dufter af han hund fra urin stritter hun med måsen og vifter halen til side.


    profilbillede
  • #5   3. aug 2016 Vores tæve er meget påvirket i sin løbetid. Og det er også blevet forstærket faktisk indtil hendes sidste løbetid, hvor det virkede som om, at kurven blev knækket.
    Det passer med en fuld kønsmodnet hund på 3 år.

    Hun er så også hormonpåvirket på en bunke andre måder - bliver falsk drægtig, er humørsyg og knotten i perioden mellem højløb og falsk drægtighed - så når det kan lade sig gøre (hun er en udstationeringstæve), så ryger motoren.
    Det er slet og ret synd.

    Så svaret: Ja, det sker at det er sådan i løbetiden.
    Og ja, i mine øjne synes jeg det er rimeligt at sterilisere sådan en tæve.


  • #6   3. aug 2016 min ældste blev så trist at hun den sidste løbetid hun havde nærmest synes at ville leve under en stol .... og det varede stort set fra første dråbe og 2½ måned ... så hun blev steriliseret og sparet for de hormonelle op og nedture ....

  • #7   3. aug 2016 Ja, det er sgu synd, når 2/3 af hundens liv går med at være negativt påvirket af hormoner.
    Det er ikke ok.


  • #8   3. aug 2016 Lige et tillægsspørgsmål om sterilisering
    (krave er udelukket) men
    - ville i vælge den form hvor hunden syes indvendig (altså ingen krave nødvendig) eller med kikkert?
    (hunden vejer 5,5 kilo)


  • #9   3. aug 2016 mine er steriliseret med indvendige sting, og så har de haft bodystocking på, bare for at beskytte huden lidt, den ældste der var noget øm og følsom, det hjælp gevaldigt da hun fik bodystocking på ....

    jeg tror hvis ikke jeg skulle se på pengene, så blev det nok kikkert hvis der bliver en anden gang, men lige nu synes jeg prisforskellen er for stor....

    mine vejede vel 8.5 kg, jeg købte bare bomuldsdragter i Babysam til 40 kr/stk .... dem der er åbne i bunden, og de havde så forbenene ud gennem armene ... fungerede fint ... ved nogle dyrlæger automatisk giver body på


  • #10   3. aug 2016 Min blev steriliseret på "gammeldags vis" men med indvendige sting. Det helede sindssygt hurtigt! Og hun behøvede hverken krave eller body, da de sting ikke kløer. De skal heller ikke fjernes, da de opløser sig selv.
    Havde jeg haft råd, havde jeg dog valgt kikkert, men det er jo to forskellige ting - sting og steriliseringsmetode smiley


  • #12   4. aug 2016 Jeg har haft en tæve der virkede nærmest deprimeret og reagerede med 'angst' på ellers kendte ting et stykke inden, under løbetiden og et godt stykke tid efter. Jeg fik hende steriliseret da hun var 4 - så vidt jeg husker. Hun blev en helt anden hund. Altid glad og frejdig. Hun blev 15 år gammel i fin stil uden pelsproblemer (hun var ruhåret) eller inkontinens.
    Siden er alle mine tæver blevet steriliserede. Perle blev også steriliseret på 'gammeldags maner', men syet med indvendige sting. Det helede hurtigt og det var ikke nødvendigt med krave, bodystocking eller noget.


  • #13   4. aug 2016 Tak for jeres svar, kan godt læse min tæve ikke er unormal på det her punkt, synes bare det er længe for en hund at virke så nedtrykt, jeg vil have min glade lege vovse tilbage, ringer til min dyrlæge og får en snak om hvad vi gør.

Kommentér på:
Løbetid - meget stille og afdæmpet hund - er det normalt?

Annonce