{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

Den perfekte hund til mig {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd omkring at finde den hund, der passer til ens behov, er jeg blevet nysgerrig, for det lyder til, at de fleste af jer har fundet det perfekte match.

Jeg har endnu ikke fundet en race, der passer helt perfekt på alle parametre, men jeg er typen, der, når alle de basale ting passer, gerne går på kompromis med mig selv og filer mine egne kanter til, så de passer til hundens behov og personlighed.

Har alle i andre, hånden på hjertet, aldrig nogle divergerende ønsker til jeres ellers perfekte race?

Min drømmehund så nogenlunde ud som følger:
*Ligner en saluki, en azawakh eller en pharaoh hound. Elegance og lange ben for alle pengene.
*Har gerne et højt aktivitetsniveau ude med fuld fart og knald på, men skal være rolig og afbalanceret inde.
*Skal gide at være på lange ture i skoven, gerne i flere timer - men skal ikke blive frustreret over en kedelig dag hjemme.
*Er venlig eller reserveret - men aldrig decideret vagtsom ala en vogterrace. Heller ikke nogen overstrømmende glæde, hvor hunden kommer til at vælte eller springe op ad folk.
*Skal være nogenlunde lydhør, men ikke pleasende.
*Skal være fjollet, sjov og legesyg.
*Skal ideelt set være indkaldssikker.
*Skal ikke være larmende.
*Skal ikke være vogtende.
*Skal ikke være egetkønsaggressiv
*Skal være afbalanceret og upåvirket i forskellige hektiske situationer
*Skal være kærlig og nyde selskab.
*Skal veje over 15 kg smiley

Mine ønsker er helt ekstremt divergerende, synes jeg selv, men jeg gad da godt høre, om I mener, der rent faktisk findes en race, der opfylder alle ovenstående behov, og som jeg bare ikke har skænket en tanke.

Myrna kommer meget tæt på - men hun er hverken stille, indkaldssikker og bliver det aldrig. Jeg lever så med, at hun må føres i snor, når vi altså ikke lige er i egen have eller lejer en hundeskov. For mig er det to meget små punkter, når alle andre krav ellers er opfyldt.

Har I ingen steder, hvor I går på kompromis med jeres hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den perfekte hund til mig
  • #1   5. aug 2016 En anden MEGET væsentlig ting. Der skal IKKE være betydende helbredsproblemer eller arvelige sygdomme.

  • #3   5. aug 2016 Det er lidt pudsigt - det første kriterie du sætter er hundens udseende, og helbredet kommer efterfølgende i et opfølgende indlæg smiley

    Jeg tror ikke på at der er nogen, der har den perfekte hund, der er altid kompromisser.
    Der er da en masse ting med vores hunde, der er småbesværlige, men for mig handler det om, at fordelene mange mange gange opvejer ulemperne. Ikke at hunden passer til en lang række krav.

    Det grundlæggende synes jeg skal være i orden - hundens temperament, sundhed, brugsegenskaber, hvis man skal bruge den slags, aktivitetsniveau og lignende.
    Men på detaljeplanet er det jo umuligt at ramme plet. Og egentlig synes jeg også det lyder drønkedeligt.




  • #4   5. aug 2016 CH, rækkefølgen er komplet uden betydning. Sundhed er faktisk noget af det, der betyder absolut mest for mig, hvilket de, der har set mig skrive om bullterrieren, også ville vide.

    Det jeg vil frem til er netop, at jeg ikke tror på "den perfekte hunderace", og at der altid vil være småting, der ikke harmonerer eller som kunne være anderledes, men behøver en hund virkelig være perfekt? Selvfølgelig betyder det noget, at man ikke "trækker sin hund ned" til noget, den ikke er, men er langt de fleste mennesker ikke villige til at gå på kompromis med nogle ting, hvis de til gengæld får nogle andre, vigtigere ting.

    Nogle gange bliver det bare tit til "nå, du ønsker ikke at gå til træning så og så mange timer, så du skal i hvert fald ikke..." frem for "den kræver faktisk så og så meget, er du villig til at lægge dig i selen og yde noget ekstra for at få den hund, du på andre punkter passer fint med".



  • #5   5. aug 2016 Det er jo helt forskelligt hvad vi kan leve med og hvad vi ikke kan leve med - meget jævnfør den tråd, der var forleden om adfærdsproblemer.

    Derfor er det også svært at rådgive andre om hunderacer - men der er ihvertfald de der helt grundlæggende ting, som man bliver nødt til at sætte pris på - alt det, der definerer racen helt grundlæggende.
    Herunder aktivitetsniveau.

    Og ja, det er fint, hvis man vil give den en skalle på områder, man egentlig ikke er helt begejstret for, men der SKAL altså gives en skalle - det nytter ikke noget at købe en hund med egenskaber, som man efterfølgende er træt af og undlader at forholde sig til.


  • #6   5. aug 2016 Synes det svært og elsker min Boston værre måde, men han stædighed og her kommer jeg sind når vi er ude gider jeg ikke. Hvor jeg elsker at have Esther med rundt og elsker at arbejde med hende for hun vil please. Men elsker jeg har to puttegrise som jeg elsker der hjemme. Dog har Manfred en gave fra sin 6 sans. Han overføre din energi til mig så når jeg er i smerter eller stresset, kan han få det vendt. Så han har en helt bestemt plads i mit hjerte smiley

  • #7   5. aug 2016 Et par eksempler kan man sætte overfor hinanden.

    Den med aktivitet og træning - det er et område, hvor mange tænker at det nok skal gå, og der kan man selv vælge lidt, hvad man vil. Og rigtig mange køber en aktiv hund som lever et ikke ret aktivt liv.

    Sætter vi det overfor pelspleje hos en langhåret hund, hvor resultatet af en afslappet holdning og manglende indsats vil være at hunden mistrives.

    Men det er jo også tilfældet med aktivitet og træningen.... konsekvensen er bare ikke så konkret og synlig - men den er der jo.


  • #9   5. aug 2016 Danielle: Du beskriver faktisk min Dobermann Perle smiley lige bortset fra indkaldssikkerheden, der absolut ikke er tilsteder hvis hun går på jagt Og så lige det her punkt:
    "*Er venlig eller reserveret - men aldrig decideret vagtsom ala en vogterrace. Heller ikke nogen overstrømmende glæde, hvor hunden kommer til at vælte eller springe op ad folk. " Perle er totalt overstrømmende og ja, det hænder at hun vælter folk smiley
    Hvis man kan gå på kompromis med indkaldssikkerhed og egetkønsaggresivitet så har du beskrevet en Irsk Terrier smiley Og i den race kan man endda godt finde individer der er totalt indkaldssikre og som ikke er egetkønsaggresive (jeg har selv haft 2 stk og jeg har svagt på fornemmelsen at Clinton også bliver det smiley ).
    ... om dober og irere så ligner mynderne nok er jo så spørgsmålet. Men de er da trods alt elegante og med lange ben begge to.
    Og mht det med sundheden, så er det også noget jeg lidt kommer til at glemme hvis skal beskrive min drømmehund. Sikkert fordi at i den idelle verden er det ikke noget issue og hvis man har en race uden sundhedsissues så er det let at glemme at nævne. Sådan har jeg det hvis jeg har mine Irske Terriers i tankerne.


  • #10   5. aug 2016 Vi er helt enige, og i særdeleshed når det gælder aktivitetsniveau. Eksemplificeret ved en husky. Køber synes måske det er skide hyggeligt at fise rundt i skoven i april måned, men det skal jo ikke stoppe i november, når det ikke længere er helt så hyggeligt med vejret. Hundens krav SKAL opfyldes.

    Det kan også være, at jeg er for godtroende og tror, at folk faktisk er villige i at yde lidt ekstra, fordi jeg selv er, men så længe vi ikke taler ekstreme racer så som brugshunde, så tror (håber) jeg da, de fleste er i stand til at opfylde behovene, selvom de måske i første omgang troede, det var lettere at have hund.


  • #11   5. aug 2016 Der er altid kompromisser.
    Jeg ville gerne have min Bolognese - bare i farver..
    Nu er bolonkaen så på vej, men den er stadig ikke fuldt anerkendt, og avls materialet er meget småt.. Og temperamentet er lidt mere kedeligt..
    Nej, Så hellere en bologneser i hvid..


  • #12   5. aug 2016 Og mht spørgsmålet "Har i ingen steder i går på kompromis?" Jo, jeg er gået på kompromis med mine ambitioner om at nå langt på lydighedsbanerne (primært BC, malle, Schæfer). De racer, der for alvor ville kunne det for mig, de passer bare slet ikke til mit temperament.

  • #13   5. aug 2016 Minion, storpudlen har altid været den eneste af pudlerne, der har sagt mig bare det mindste, men med dine historier, så tror jeg, jeg melder pas smiley haha

  • #15   5. aug 2016 Jeg har det faktisk lidt svært med den der 100% perfekte race. Jeg tror det er meget meget svært, næsten umuligt. Mange af dem der siger, at de har fundet "den perfekte race", der oplever de jo alligevel småting (og det kan være SMÅting!!) som fx. at udseendet afviger lidt, at hunden måske er for langhåret, og man kan mene hvad man vil om ønsker til udseendet, men så er det - som jeg opfatter ordet - jo ikke PERFEKT.
    Jeg tror altid at der er punkter, hvor det ikke sidder 100% lige i skabet.

    Noget helt andet er jo så, at man ofte snakker om den perfekte RACE.... ikke det perfekte INDIVID.... det er sørme svært at mene at samtlige hunde inden for en race passer perfekt til én.


  • #17   5. aug 2016 Mette Marie, spot on med sundheden. Det er noget, jeg altid nævner, når jeg tænker på bullterrieren, men nu hvor jeg har Myrna, er det ikke noget jeg nævner i flæng mere, netop fordi det er helt basalt og uden mulighed for kompromis. Jeg kunne slet ikke drømme om at købe en hund med mange skavanker, så jeg tænker slet ikke tanken mere. Den ligger bare på rygraden efter at have levet syv år med en mandagshund smiley

  • #18   5. aug 2016 Jeg tror nu heller ikke på den med den fuldstændig perfekte race. Jeg har haft 14 hunde af samme race og som opdrætter kender jeg rigtig mange flere ganske godt, og de er langt fra ens. Selvfølgelig er der visse træk, der går igen inden for en race, men hundene har dem i varierende grad, så af mine hunde har nogen også passet mig bedre end andre, men alle har passet mig godt. Når jeg får/beholder en ny har jeg en forholdsvis realistisk forventning til, hvad det er jeg får.

    Jeg anser ikke racen perfekt, men jeg er heller ikke selv perfekt. Jeg har nydt hver eneste en af mine, selv om jeg med nogen kunne have ønsket lidt mere af dit eller dat eller lidt mindre af et eller andet. Helheden har været dejlige hunde, og det er nok til mig.

    Kunne jeg være blevet lige så glad for hunde af en anden race, ja sikkert nok, men jeg har ikke haft noget behov for at ændre race.

    Jeg kender ikke nogen race, hvor jeg tør sige, at en hver hund i den race, vil leve op til dine ønsker, så jeg vil ikke komme med forslag. Det er der sikkert andre, der er bedre til.


  • #19   5. aug 2016 Nå jo, i tråd med #12 så har jeg i noget tid været forelsket i den italienske mynde. Slankhed, elegance, hurtighed.. elsker at putte.. men temperamentet passer ikke til det jeg vil med træningen.

    Derimod vil jeg passe rigtig godt med en sheltie, jeg elsker udseendet, det pleasende temperament, en adræt, aktiv og hurtig hyrdehund.

    En iggy og en sheltie på samme tid... se så er der pludselig flere egenskaber at ticke af på listen smiley


  • #20   5. aug 2016 Var faktisk meget lun på Doberen før i tiden, men nåede frem til, at den var lidt for skarp og lidt for vogterne. Myrna har en snert af det vogtende, især om natten, og det er riiiiiiigeligt til nuværende boligsituation smiley

  • #21   5. aug 2016 Er alle tingene på listen lige vigtige?

  • #22   5. aug 2016 En Shiggy, ny designerrace!

  • #23   5. aug 2016 Nej alle punkter er bestemt ikke lige vigtige. Det var mere for at illustrere hvor komplekst det kan være at finde frem til det bedste match. Målet må jo være at opfylde så mange punkter som muligt uden at give afkald på de mest essentielle punkter smiley
    Jeg forventer i virkeligheden slet ikke at ovenstående race findes, men der er heldigvis nogle, der kommer tæt på


  • #24   5. aug 2016 Da jeg købte Coco vidste jeg ikke at jeg ville blive vild med at træne rally, derfor blev det en dværgschnauzer. De er sådan set ganske trænbare, og det er hun også, men hun er ikke den der elsker at nørde i træningen. Hun er ikke udholdende overhovedet ift træning og hun kan ikke trænes hver dag (eller hveranden for den sags skyld). Så går hun død og nyder det ikke.
    Der føler jeg virkelig jeg mangler noget. Og det er egentlig også hovedårsagen til at jeg ønsker at anskaffe en hund nr to.

    Men udover det, så er hun rent faktisk 99,99% perfekt smiley

    (Og idag med på arbejde - billede)


    profilbillede
  • #25   5. aug 2016 Arrrh, du skal da have en Podengo Grande? Podengo Medio kommer nok ikke helt op på de 15 kg smiley

    Jo.. jeg går også på kompromis. Jeg er faktisk ret ambitiøst rent træningsmæssigt, så vi er ude i, at en hyrdehund nok ville passe bedst lige på det punkt. Men samtidig kunne jeg ikke forstille mig at leve uden mine smukke, cool, ustressede, venlige huskyer. Og jeg må indrømme at det daglige samliv så overtrumfer mine ønsker om at nå rigtigt langt indenfor agility, rally, DKK-lydighed osv.
    Der må jeg bare ændre målsætningen, og nå så langt som racen nu er disponeret for smiley


  • #27   5. aug 2016 Min tæve er min drømmehund. Jeg elsker hendes udseende, hun er super lærenem og pleasende - født opdraget har vi altid sagt. Hun er købt som familie-/vagthund, så hun er reserveret og vogtende men ikke på en måde, hvor jeg føler, det er for meget. Racen er kendt for at have et skarpt sind og være egetkønsaggressiv, men det har Aida ikke noget af. Nu repræsenter et individ selvfølgelig ikke racen, ellers havde jeg sagt til folk, at alle ville kunne have en DC.
    Efter vores gamle tæve blev aflivet, købte jeg en en han af samme race. Hold nu kæft.. Han er fuldstændig modsat min tæve. Ekstremt vogtende, doesn't give a fuck, og jeg skal kæmpe for at lokke ham til ting og gud forbyde, at jeg forsøger at tvinge ham til noget.
    Man tror man kender en hunderace og så åbenbart ikke, tænk at der kan være så stor forskel på individer indenfor samme race. Jeg har ihvertfald fået min kamp for smiley


  • #28   5. aug 2016 @20: Hm... jeg har endnu til gode at møde en skarp dober. De er temmelig goofy. Og vogtende hm... tja, jo som i vagtsom. Men absolut ikke at sammenligne med de store vogtere. I vores hjem bydes folk velkommen og hun vil da allerhelst sidde på skødet af vores gæster.
    Men jo, de kan da godt lide at høre deres egen stemme smiley Heldigvis lader de sig godt træne til at det ikke skal være hele tiden smiley
    ... om natten siger Perle ikke et kvidder, men sover trygt og godt under dynene. Dog har jeg oplevet hende vågne af sin skønhedssøvn og rulle sig gevaldigt ud; der var så en der var gået ind i vores have kl. kvalme en morgen. Og så synes jeg det er helt OK at vovsen siger til;-)


  • #30   5. aug 2016 Nemlig smiley

  • #32   5. aug 2016 Jeg tror de færreste af os har hunden der bare er 100 % perfekt, men på trods af dette er det alligevel verdens bedste hund smiley


  • #33   5. aug 2016 @31: Der må gerne være lidt mere drift i dem til mig smiley

  • #34   5. aug 2016 Har I ingen steder, hvor I går på kompromis med jeres hund?

    Jeg har ingen steder, hvor jeg er gået på kompromi med valg af Jesses race. Den passer perfekt på alle punkter. Virkelig. Samtlige punkter som jeg kunne stille op. Hun er helt kedelig perfekt smiley

    Men derudover er nogle ting jo mere vigtige end andre smiley Og generelt synes jeg det vigtigste ved valg af hund, er at finde en race, hvor man kan opfylde HUNDENS krav til ejer smiley Så er det måske knap så vigtigt at hunden opfylder alle ens luksus-krav til den helt perfekte hund. Så længe den opfylder de vigtigste (sundhed, aktivitet, brugsegenskaber). Ellers kan man lede længe efter hund smiley


  • #35   5. aug 2016 Jeg har ofte undret mig når folk finder den perfekte race og ikke vil have andet. Jeg tror ikke der findes en hunderace der passer perfekt til mig, men der findes helt sikkert enkelt individer som gør.

    I øvrigt kan jeg se noget spændende og interesant i næsten alle racer (undtagen gruppe 9) men med årene er jeg bare blevet mere og mere sart med udseendet og sundheden. Kan ikke overskue at glo på en grim hund og gider ikke sygdomme.


  • #37   5. aug 2016 Minion sådan en har jeg også - men det gælder bare ikke for hele racen smiley

  • #40   5. aug 2016 @35: Der er helt sikkert forskelle i individerne inden for en race. Jeg har det ikke sådan at jeg ikke vil have andet end Irsk Terrier. Der er da et par andre racer jeg gerne ville have. Den måde jeg har det på er at jeg ikke kunne tænke mig at UNDVÆRE en Irsk Terrier.
    Det er så meget MIN race og den har en meget meget stor plads i mit hjerte. Jeg har jo efterhånden haft nogle stykker og de har alle være meget forskellige. Men de racetypiske træk, som de alle har besiddet, er de træk som jeg elsker og trives rigtig godt med.


  • #42   5. aug 2016 C.G.
    Jeg har det på samme måde. Jeg knuselsker Lulu, men hold k*ft, hvor har hendes helbred givet anledning til mange bekymringer, og jeg gider simpelthen ikke bruge mere krudt på det.

    Selvfølgelig kan man være uheldig med alle racer, men man kan i det mindste give sig selv de bedste odds. At mynderne så både er sunde OG smukke, er jo bare mit held, hvilket leder til næste punkt - at være interesseret i andre racer og blive ved med at være nysgerrig.

    Myrna har så mange af de kvaliteter, jeg leder efter. Men det har mynderne også, og jeg er stadig enormt fristet til at få en Saluki næste gang - selvom jeg stadig er vild med pharaohen.

    Aza'en er jeg jo dybt forelsket i udseendesmæssigt, men der må jeg nok erkende, at mine evner ikke rækker så langt, så jeg må nøjes med at kigge smiley (ja, jeg kan faktisk godt vælge ud fra andet end udseendet, selvom det ikke altid lyder sådan smiley )


  • #43   5. aug 2016 Kæresten var mest på Saluki (og greyhound), da vi begyndte at kigge efter en anden race, hvor jeg så smed Pharaohen på bordet efter et par uheldige oplevelser med Salukier.

    Nu hvor jeg så igen begynder at overveje salukien, er han blevet så glad for pharaohen, at han næsten ikke kan forestille sig andet - det er da heller ikke nemt smiley


  • #44   5. aug 2016 Rotteberg er virkelig en fantastisk dejlig hund - blid, positiv, utroligt godt hjerte, verdens bedste mest fantastiske løbepartner, fantastisk smuk, perfekt aktivitetsniveau - han kan følge med hele dagen i super højt gear eller nøjes med meget lidt. smiley MEN! Næste gang jeg vælger race, tror jeg simpelthen jeg skal have en med lidt mere................... hjerne xD
    Og drift.

    Og så har jeg været uheldig med ledproblemer på trods af en sund race.

    Jeg har tænkt vidt og bredt over "næste race", selvom jeg slet ikke er sikker på jeg skal have en hund nr 2, og hvis det bliver sådan, om det skal være en hvalp. (internat trækker også). Men under alle omstændigheder skulle det være en lidt mere samarbejdende hund samt en hund med mere, ja, hjerne og lyst til at træne. Ikke at jeg skal ud og nørde LP, men bare det at have liiiidt mere engagement til hverdagslydigheden ville være VIRKELIG dejligt.

    Da jeg også er sejler, har jeg i perioder seriøst overvejer en portugisisk vandhund.. perfekt størrelse, temperament og så er de lavet til at apportere og bringe meddelelser på åbent hav. Jeg har set enkelte være med på sejlture i Østrig, og nej hvor er de seje og nyder at være på vandet. Det er virkelig en spændende race som jeg tror kunne passe rigtig godt til mig, hvis jeg fandt de helt rette linjer med drift men stadig selskabelighed og let vogtende.

    Ellers har jeg også tænkt på lapinette-collie, fantastisk lækre hunde uden latterlig meget pels og med drift. Eller en lab af jagtlinjer, der går et par stykker på mit træningshold, og hold da magle de er lækre. Og jeg havde ellers ALDRIG troet, jeg kunne finde på at sige det om en retriever smiley Og så ville det også være dejligt med en hund, der elsker andre mennesker, hvor jeg ikke skal lade være med at tage den med rundt, fordi jeg ved at den hellere vil ligge blødt og komformt derhjemme.

    så det er lidt i øst og vest - på trods af at jeg nogle gange kan blive noget så irriterert på den ufattelig langsomhed med hvilken rotteberg reagerer, så er jeg overmåde tilfreds med ham og vores liv sammen smiley


  • #45   5. aug 2016 Jeg har ofte undret mig når folk finder den perfekte race og ikke vil have andet

    Vis mig en race, der dur ligeså godt til IPO som den jeg har - så vil jeg overveje smiley

    Jeg er ikke gået på kompromis med mine hunde - der er intet ved dem som jeg ikke synes om.
    Så kan man - hvis man skal gå i nørde-til-ipo-mode ... finde ting der kunne være bedre, ingen tvivl.
    Men ! - sådan i den store sammenhæng kunne jeg ikke tænke mig noget som helst andet. Den sidste nye jeg har fået er præcis som jeg synes en hundehvalp skal være.

    Når jeg bliver ældre og mere lad vil jeg ikke have malinois mere - så bliver det en corso eller noget internat af en vis størrelse, men så skal den også bare fungere som hund og så er jeg ikke så sart smiley


  • #49   6. aug 2016 Podenco skal hun da helt sikkert IKKE have - den er langt fra indkaldssikker - nærmest stikkeafsikker smiley



  • #51   6. aug 2016 Min venindes podencoblanding er i hvert fald 100% stikkeafsikker smiley slipper man den, så er den væk!

  • #53   6. aug 2016 Lenschow de er kendt for at kunne hoppe 2 meter op i luften fra stående tilstand - og de gør det! Der skal virkelig et hegn til for at holde en podenco inde smiley ved ikke om du forveksler med podengo? Som er noget mindre?

  • #55   6. aug 2016 Podenco ibicenco er ret stor - podengoen findes i forskellige størrelser men ikke nær så stor som podencoen.

  • #56   6. aug 2016 Podenco ibicenco smiley

    https://www.instagram.com/p/7JunACAAoG/


  • #57   6. aug 2016 Jeg kan se på hundeweb der kun er importeret 2 podencoer de sidste 9 år - men det er måske dem du kender Lenschow? De er dog begge kun omkring 1 år gamle.

  • #58   6. aug 2016 Er du råden, den kan springe !!!!!

  • #62   6. aug 2016 Wow!!!

  • #63   6. aug 2016 Der er lidt springkraft i sådan en fætter smiley

  • #64   6. aug 2016 Det skal jeg dælme love for, Kirsten.

    Jeg har ingen forstand på spring sådan helt generelt, men vi vil meget gerne lære vores hunde IKKE at trække bagparten ind under sig når den springer.
    Det gør denne - er der nogen, der ved noget om det?

    Der er jo logisk set større risiko for at den strejfer på den måde end når den smækker bagbenene bagud - eller hvad?


  • #65   6. aug 2016 Jeg har heller ikke forstand på det, men whipperne springer både med benene trukket ind under sig og strakt mere bagud.
    Umiddelbart er der mere balance i landingen/ikke så stor belastning på forbenene, når de har benene trukket op.


  • #66   6. aug 2016 Podencoen jager ved at springe direkte op i luften så den har muligvis en anden springstil end andre hunde smiley

    profilbillede
  • #67   6. aug 2016 C.G. hvordan går det til?

    Altså - fra den får øje på sit bytte til den har det i munden, hvordan gør den så?



  • #68   6. aug 2016 jeg ville gå ligeså meget på kompromis med en podenco eller en dober, som jeg gør med en Pharaoh :), nej, en Pharaoh er ikke inkaldssikker og den larmer, men for mig er det småting, når den opfylder alle de vigtigste parametre smiley jeg tror ikke på, at den "perfekte" race findes, og hvis den gjorde, ville det sgu næsten være FOR nemt smiley

  • #69   6. aug 2016 Den jager jo med synet ligesom mynderne, men da det er noget lidt busket landskab den jager i (i hjemlandet) så springer den rundt for at få øje på byttet.

  • #70   6. aug 2016 Enig, Danielle... Ligeså meget som jeg synes schæferen er den perfekte hund for mig, så ønsker jeg altså dens underuld på gulvet hen hvor peberet gror *GG*

    Men i det daglige er det jo heeeeelt ligegyldigt. Jeg er tosset med mine hunde og tænker ikke over de småting der...


  • #71   6. aug 2016 C.G. - Åhh - det er når den skal SE byttet, at den springer.

    Inden jeg begynder at lede - findes der eventuelt videoer på youtube, der viser hvordan de gør?


  • #72   6. aug 2016 Fandt denne video http://youtu.be/wjUBljM_HI8

  • #73   6. aug 2016 og åh ja, en podenco kan springe. Pharaohen har også ry for at være udbryderkonge og kræve et meget højt hegn. Den del har Myrna bare heldigvis aldrig læst. Selv ved et hegn på 1 meter når hun hen, stopper op og tænker "nå", hvorefter hun vender om smiley

  • #74   6. aug 2016 WOW - ikke just en sniger *GG*

    Den er tydeligvis ikke så afhængig af, at vildtet bevæger sig for at den kan tage det som andre racer er.
    Det ser ud som om den udnytter at byttet trykker sig i al virakken.


  • #75   6. aug 2016 Ja det er en ret sej satan - er vild med dem men skal ikke have sådan en hoppefrans herhjemme smiley

  • #76   6. aug 2016 Det må være max sjovt at se hvalpene lege, når de skal øve sig på den jagt der *GGG*

  • #77   6. aug 2016 Det ser simpelthen så sjovt ud, når de skiftevis titter ud af krattet smiley

  • #78   6. aug 2016 hoppefrans. HAHA! Det må være årets ord smiley :D smiley

  • #79   6. aug 2016 Sjovt, sådan jager Bibbi og Coco også i højt græs smiley

  • #81   8. aug 2016 Hold da op nogen springfiduser smiley

  • #82   8. aug 2016 Haha, det er da noget rod, med alle de forskellige Podengoer. Personlig er jeg ret vild med Podengo Portugues, men jeg kan godt se, at de kan blive lidt en udfordring (ihvertfald de to største varianter) hvis de har den samme springkraft og stikke-af-tendens som Ibenicoen smiley

Kommentér på:
Den perfekte hund til mig

Annonce