1.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Han pev... :/ Han pev... :/

Hej alle

Har brug for et par kloge hoveder og håber I kan hjælpe smiley

Nu blev min dejlige hund aflivet sidste år pga. kræft i munden.

Dog har jeg et spørgsmål omkring ham, som I måske kan hjælpe mig med, idet jeg længe har tænkt over det og specielt i forhold til, hvis jeg skal have hund igen.

Det var sådan, at han i perioder pev helt vildt. Uanset om han havde fået 4 gåture, var blevet leget- og nusset med, havde fået mad osv, så pev han.

Vi vidste at der var tæver i nabolaget og at deres løbetid måske kunne havde påvirket ham, men det var også på tidspunkter hvor disse tæver ikke var i løbetid (så vidt vi vidste), at han pev.

Vi fik snakket med dyrlægen om det og h*n mente, at det var et adfærdsproblem. Jeg var dog ikke sikker selv (troede alligevel mest på, at det var løbetiderne), men nåede aldrig at få det undersøgt (til min store fortrydelse).

Hver eneste gang vi var til dyrlægen, fik vi af vide, at han var en sund og rask hund.

Men hvad vil I mene kunne have været årsagen til hans piveri?

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han pev... :/
  • #2   9. aug 2016 Det er svært at sige..
    Det kan være utrolig mange ting!

Alt fra noget i ubevidst har lært ham, til tæver i nærheden, til what ever..

• #3   9. aug 2016 Rotterne - Lillemor og Obelix: Hm, bare underligt når han var blevet aktiveret...

Pernille U: Er ikke sikker, men mener det startede da han blev kønsmoden. Så måske det bare var løbetiderne, selvom jeg stadig finder det mærkeligt, da det, som skrevet, ikke var hele tiden, men i perioder han pev.

• #5   10. aug 2016 Søgte han jer når han pev, eller hvordan var han ellers når han gjorde det?

Jeg tænker lidt at enten har de andre andre, eller også ville han bare gerne have opmærksomhed, og det var sådan han fik det.

Jeg har selv været så "dum" at give min den lille opmærksomhed når hun pev, fordi hun som lille hvalp, jo pev fordi hun var ked af det, og var lidt ekstra afhængig af mig i starten, end hun måske burde have været (lang historie) men jeg pylrede om hende, og det har resulteret i at jeg har et pivedyr rendende, fordi hun mener at hun dør hvis hun ikke får opmærksomhed 24/7, så når man ikke kigger på hende og hun altså skal nusses på maven asap, så piver hun, har hun mulighed for det, kradser hun en på benet, armen, i hovedet eller hvor hun nu lige kan komme til og gør meget tydeligt opmærksom på sig selv. Så her er jeg slet ikke i tvivl om at piveri betyder at hun gerne vil have opmærksomhed, om det så er nus eller leg finder jeg ret hurtigt ud af smiley

Men jeg vil sige som palle, slut fred med det. Ingen af os kendte ham eller kan se situationen, så du vil aldrig kunne finde grunden, kun en ide om den. Og du kan jo heller intet gøre ved det. Jeg ved det er lettere sagt end gjort, men du bliver nød til at komme videre smiley smiley

• #6   10. aug 2016 Maliq piver også nogle gange, selvom der er sket en masse smiley han piver ofte fordi han vil nusses smiley

• #7   10. aug 2016 Det kan sagtens være tæver i løbetid, som har fået ham til det. De er jo ikke i løbetid hele tiden, men netop i nogle perioder. For nogle hunde kan tanken om det vel også næsten være nok til at de går rundt og piver?

Mine forældre havde et lignende problem med deres hanhund. Han blev så stresset, at han hverken kunne spise eller sove, men bare gik rundt i cirkler inde i stuen, mens han pev. Når han endelig sad stille, rystede han helt vildt. Og jo ældre han blev, jo værre var han. Nu er han kastreret, og opfører sig som en helt normal hund.

• #9   10. aug 2016 Tak for svar alle sammen smiley

Selvom vi ikke kan vide 100% hvorfor han gjorde det, er I kommet med mange gode forklaringer på, hvad det kunne havde været og det er ikke et problem at komme videre med det smiley Har derudover ikke tænkt mig, at skulle have hund lige foreløbig. Det er jeg slet ikke klar til endnu.

My only Sunshines<3: Han søgte faktisk bare hen mod døren, og det lige meget om han havde gået en lang tur, så søgte han mod døren hver gang. Lidt mærkeligt, men det var nok, som der er blevet sagt, løbetiden der trickede ham i de perioder.

Om det var et opmærksomheds"problem" ved jeg heller intet om.

Men igen, tak for svar smiley

• #10   11. aug 2016 Du skriver at han søgte mod døren. Måske ville han bare gerne ud?
    Vores ELSKER at ligge ude. Hvis hun kan komme til det, så er hun ude hele dagen. Når vi kommer hjem fra tur, skal hun altid lige ud og kigge om der er sket noget nyt på terrassen ;o) Og selvom hun lige har været ude i lang tid, er hun ofte ikke inde i lang tid, før hun gerne vil ud igen. Særligt her om sommeren, men hun vil generelt gerne ud i alt vejr.

Jeg synes ikke du skal lægge for meget i det. :o)

• #11   11. aug 2016 CTS: Ja, men når vi så lukkede ham ud, ville han kort efter ind igen og så kunne vi starte forfra, hvor han så igen sad ved døren og pev.

Men vil ikke lægge mere i det nu smiley Har som skrevet fået gode svar og jeg vil derfor ikke koge mere suppe på det.

smiley

• #12   11. aug 2016 Irina, jeg er glad for du har fået nogle svar du kan bruge.
    Han lyder til at han var helt normal. Mine, da vi havde have, kunne finde på det samme. Det hjalp hvis døren fik lov til at stå åben så de selv kunne gå ind og ud. smiley

• #13   11. aug 2016 My only Sunshines<3:

Okay, så er jeg glad for at Woody ikke var den eneste der havde det sådan smiley

Ja, vi har også flere gange ladet døren stå åben, for ellers kunne vi ikke gøre andet end at rende og åbne døre hele tiden, hehe.

Men igen, tusind tak for svar smiley
    Det har virkelig hjulpet!

• #14   12. aug 2016 Vores gør det samme, med at ville ind og ud hele tiden. Tror bare gerne hun vil have der skal ske noget, og så er det nok bare blevet en vane at få opmærksomhed på den måde :o)

Synes heller ikke det skal lægge mere i det. Jeg kan ikke forestille mig at det har været noget af betydning, og hvis det var, er der alligevel ikke noget gøre ved det. :o)

Kommentér på:
Han pev... :/

Annonce