{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Kemisk kastraktion {{forumTopicSubject}}

Her på det sidste har jeg haft lidt problemer med Charlie, der gør at jeg mere og mere overvejer at få ham kastreret. MEN! Det er noget jeg allerhelst vil undgå, så derfor tænker jeg kemisk måske kan være en løsning?

Jeg kan lige starte med at beskrive problemerne. Han er på det sidste begyndt at humpe tæver når vi er sammen med dem, noget han aldrig har gjort før. Det ikke slemt når vi bare går tur, men lige så snart vi ikke gør er han på dem med det samme. Jeg kan mærke på ham at han bliver stresset (savler og kan slet ikke hives væk fra tæven) og det samme gør den anden hund og ejere jo også.
Jeg snakkede med min dyrlæge om det, og hun forslog at jeg gav det tid. Men jeg føler bare det er forværret, og jeg frygter at det er en adfærd der hænger ved hvis jeg ikke gør noget snart.

Jeg tager åbent imod gode råd til måske at kunne undgå den adfærd, eller erfaringer med kemisk kastraktion smiley

(Og han er forresten 1,5 år ^^ )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kemisk kastraktion
  • #6   15. aug 2016 Jeg ville prøve at træne problemet væk, inden evt. kemisk kastration. Det virker ikke mere omfattende end at træning kan løse det. smiley

• #7   15. aug 2016 Mig bekendt så bør den kemiske kastration ikke bruges mere end et par gange, da den øger risikoen for cancer.
    Men jeg kan tage fejl.

• #8   15. aug 2016 Hvis du går og overvejer kastrering, så vil jeg til enhver tid foreslå en kemisk kastrering først, så du får en ide om hvad du kan forvente inden du gør noget irreversibelt.

Og ja... især i dit tilfælde fordi du står med en unghund hvor bare det at han bliver lidt mere voksen/moden kan gøre at problemet løser sig selv.

• #9   15. aug 2016 Det kan trænes væk og er formentlig aldersbetinget.. Træn hunden, lad en ikke humpe og det går over med tiden.

• #10   15. aug 2016 Jeg prøver og prøver at træne ham, men kan slet ikke få kontakt når han først går igang.
    Og selvfølgelig går vi tur, men det ikke der problemet er, og jeg må jo ende med at isolere ham fra andre hunde hvis det ikke bliver bedre /:

• #11   15. aug 2016 Og det hjælper heller ikke at tage ham væk, for han hopper på igen når han kan.

• #12   15. aug 2016 *Jeg prøver og prøver at træne ham, men kan slet ikke få kontakt når han først går igang. *

Han skal ikke nå at gå i gang

*Og det hjælper heller ikke at tage ham væk, for han hopper på igen når han kan*

Så er du ikke gået langt nok væk, eller har for lang snor.

Bruger du flex?

• #13   15. aug 2016 Problemet er ikke når han er i snor. Men når han skal "lege" med andre tæver.
    Mit problem er egentlig at de lege venner han har er alle tre tæver, og hvis han ikke har dem har han ikke nogen hunde han kan lege med og være social med. Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det ordentligt

• #14   15. aug 2016 Jeg ville nok blive med at træne til hunden er voksen, hvis det er det eneste problem. Men er det fordi den er oversexet (som jeg kalder det) så er min erfaring at det aldrig holder op - selv med træning.. Så der ville jeg klart kastrere, når hunden altså er færdig med den der hormonbombefase omkring de 1,5-2,5 år smiley

• #15   15. aug 2016 Det kræver meget træning JA! Du må blive ved, og hvis han er umulig at få kontakt til, så på med snor og gå væk med ham.

Han er i gang med modningsfaser og han bliver snart voksen, så træning er vejen frem..

• #16   15. aug 2016 Jeg må bare prøve så! Kan slet ikke klare tanken om at han kan miste sine venner, det gør næsten helt ondt. Men ville jeg kunne træne "intenst" med for eksempel en tæve. Hvis det giver mening?

• #17   15. aug 2016 Så pil ham da af smiley det er da ret simpelt, træk ham af tæverne hver eneste gang og øjeblikkelig! Det er altså et opdragelsesspørgsmål og at kasterere vil formodentlig ikke en gang hjælpe!
    Jeg gider ikke den opførsel og er meget konsekvent, hunden trækkes af meget bestemt hver gang, ikke efter nogle minutter men straks! Alle hunde kan lære det ret hurtigt, hvis ejer sætter sig igennem og ikke tillader pjat!

• #18   15. aug 2016 Jeg har prøvet. Men han kommer i sådan en "trance" så han er på igen med det samme..

• #19   15. aug 2016 Man må godt fortælle en hund at den opførsel vil man ikke se;) dvs ikke noget med at lokke, kalde eller trække forsigtigt, bare fast tag i hunden og et bestemt nej!

• #20   15. aug 2016 Ja men så er du jo bare hurtigere end ham!

• #21   15. aug 2016 Hvis det drejer sig om stresshumperi under leg (det gjorde min første tæve også da hun var yngre), så vil en kastrering sandsynligvis ikke gøre den helt store forskel.

Og ja, hen og hiv hunden af - og så ikke lade ham lege indtil han er faldet ned på jorden igen. Helt ideelt så stopper du ham inden han kammer helt over - også selvom det måske betyder at han ikke skal lege vildt den dag.

• #22   15. aug 2016 Jeg må prøve at høre min kusine om vi kan træne det lidt sammen

• #24   15. aug 2016 Årh. Det bare så svært smiley

• #26   15. aug 2016 Anna.. Det er en hund, så er det heller ikke værre. Han lære at opføre sig ordentligt, og han kan lege igen.. den nemme løsning vil nogle forslå og så tjener dyrlægen penge.

Træn ham og du får en meget federe hund.

• #27   15. aug 2016 Hvis det er sådan, at det første han gør, når han ser sine damevenner er, at hoppe på og humpe, så må han have sig en pause indtil hormonerne har stabiliseret sig.
    Det er ganske aldeles normalt at de lige går i selvsving i den alder og det jævner sig oftest ud efter lidt tid.

Hvis han først hopper på dem når de har leget lidt, så må du altså ind i kampen. Du skal lære at se på ham (og de andre), når legen er ved at kamme over og blive for stressfuld. Og så skal du stoppe legen og fjerne ham.
    Det nytter ikke at stoppe ham og så give ham fri igen - legen er slut, når først stressniveauet er så højt, så skal der mere tid til at få kroppen i ro.

Du skal forebygge at hunden kører så højt op at han ikke kan styre det. Det er dit ansvar som ejer.
    Han skal slet ikke hoppe på dem - og det skal du sørge for han ikke gør.

• #28   15. aug 2016 Jeg må i arbejde

• #29   15. aug 2016 Det er ikke så svært overhovedet, det er bare en del af livet med teenagehund.

I skal lære hinanden at kende nu hvor han kønsmodnes og du skal øve dig i at læse hans kropssprog så du kan beskytte både ham og de hunde, han er sammen med.

• #30   15. aug 2016 Det er da overhovedet heller ikke god leg, når den ender i stress, så at undvære "sine venner" indtil han kan opføre sig ordentligt, tænker jeg er en god løsning.
    Får hunden brugt hovedet til hverdag? Han lyder ret overgearet.

• #31   15. aug 2016 Jeg prøver at mental aktivere ham så godt jeg kan. For eksempel får han kun sin foder i bolde smiley men det kan godt være jeg skal øge aktiveringen

• #32   15. aug 2016 Han er teenager, så det er helt normal adfærd. Fortsæt med at træne ham/aflede, og gå masser af ture sammen med hans legekammerater, i snor, hvor du har mulighed for let at stoppe ham, hvis han hopper på. Hvis alt går, som det plejer, falder han til ro med tiden.

Kommentér på:
Kemisk kastraktion

Annonce