{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Tilmeldt:
14. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hund syg {{forumTopicSubject}}

Hej hunde elskere, jeg var udsat for her for 1 time siden at min hund ligepludselig begyndte at ryste og ikke kunne holde balancen, så kastede han op og alt var fint igen, han er lidt træt.
Er der nogle der har været udsat for noget ligende eller har råd

Vh. Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund syg
  • #1   4. sep 2016 Næe men sker det igen ringer du til dyrlægen smiley

  • #3   4. sep 2016 Det lyder som en forgiftning, vær glad for at din vaps kastede op og håb så at den eventuelle gift ikke er nået ud i blodbanerne. Jeg ville ringe til dyrlægevagten omgående, for har den ædt/drukket noget der er giftigt då skal den ha aktivt kul, og det er ikke lige noget man kan give derhjemme. God bedring med vuffen.

  • #4   4. sep 2016 Min gamle hund gjorde det, da min kæreste havde givet den broccoli. Det kan de ikke tåle.

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   4. sep 2016 Tak for alle henvendelserne , nej han havde ikke rigtigt fået skidt i går , men han spiste noget græs her i morges , som han kastede op

  • #6   4. sep 2016 Grunden til at jeg skrev forgiftning er at hunden netop vil gå som om den er fuld, ingen hunde går sådan fordi den ikke havde skidt. Desu.så æder de oftest græs for at "rense" maven for uvedkomne ting. Men hold øje med din vaps smiley Jeg håber at den er kommet over det værste.

  • #8   4. sep 2016 Det er en skrøne hunde holder maven i gang ved at spise græs, har lige haft min til dyrlæge pga. vedvarende dirre, prøven afslørede den maveinfektion skyldes to ting hvor den ene var græs, snegle mm kryber rundt og skider på det græs hundene så æder, lær dem ikke at spise græs

  • #9   4. sep 2016 Måske han har forstoppelse ? At hunden rystede, kan være tegn på smerter.
    Hvordan har hunden det nu ? Vil den med ud og gå ?


  • #11   4. sep 2016 Selvfølgelig er det skidt, når hunden bliver syg af det, men jeg tænker også, at der er rigtig mange hunde, som spiser græs jævnligt uden problemer. Så mange gange går det nok uden maveinfektioner, tænker jeg.

  • #12   4. sep 2016 Og god bedring til din hund, Morten. Håber ikke det er noget alvorligt.

  • #14   4. sep 2016 Nej, ikke rå broccoli. Kogt broccoli kan de godt tåle. Det som de ikke kan tåle bliver kogt/stegt ud ved tilberedning smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #17   4. sep 2016 Hej jeg er fra Nordjylland så håber da ikk der er nogen der har smidt forgiftet kød ind i min have..og tak til jer alle, han har det fint og er levende som han plejer dog lidt dårlig mave, men ellers er der ikke noget. Og min hund er ret så kræsen han spiser højst bønner hvis der er bacon om dem, og så slutter galskaben også der, spiser han salat er det ved en fejl det har hængt ved kødet.

  • #18   4. sep 2016 Det lyder som om at han "bare" har haft ondt i maven. God bedring med ham.

  • #19   5. sep 2016 Isabelle, ´´lær dem ikke at spise græs´´ er bestemt et stort arbejde men når du så lægger en maveinfektion og behandling heraf oven i bliver arbejdet da bestemt ikke mindre, jeg burde vide det for jeg har selv tre hunde der er i gang med at lære det både på tur og ude i haven, den syge bør holdes i kort snor selv i haven mindst 10 dage hvis man ønsker resultatet af behandlingen, en maveinfektion er ikke bare - det har jeg lært på den hårde måde

  • #24   6. sep 2016 Mine hunde har altid fået lov til at spise alt det græs de lyster. En sjælden gang har jeg oplevet at de har spist rigtigt meget, og så efterfølgende har kastet op. Men langt de fleste gange bliver græsset indenbords smiley
    Tror bare at de godt kan lide det. Græs smager jo dejligt friskt og sødt smiley Tror ikke at det har noget som helst at gøre mht. mæthedsfølelse. Mine hunde har adgang til foder 24-7, og burde jo så aldrig spise græs, da de jo bare kan spise deres foder, hvis de bliver sultne smiley


  • #26   6. sep 2016 Som svar på Rikke`s påstand, om at det er en skrøne at hunde spiser græs pga. maven / kvalme, så står der jo i det link som du Rikke selv lagde ind at de netop spiser det bl.a. når de har kvalme og i visse tilfælde for at kaste op så de kommer af med evt. for megen mavesyre : Dette er fra linket : Der er intet skadeligt for hunden i selve græsset. Spiser din hund store mængder græs, og kaster efterfølgende op, er der dog en god idé at få din hund undersøgt af din dyrlæge, så kan der nemlig være et underliggende problem. Hvis hunde går rundt og har lidt småkvalme, kan de nemlig godt finde på at spise græs. Græsset irriterer maveslimhinden en smule, og er med til at hjælpe hunden med at kaster op. Så så meget for den skrøne ;- Jeg ved ikke med Jeres hunde, men mine æder kun en bestemt græsart, og den æder de som var det slik, for de har ikke nogle maveproblemer, men alligevel så ved de hvert år, at nu er det årstiden for det græs og så styrter de direkte hen til de samme græstotter år efter år. Ret wierd faktisk. Hihihi smiley

  • #27   7. sep 2016 hvis man ellers gider læse begge link til ende vil man kunne læse at det ikke er græsset i sig selv hundene ikke kan tåle, det er det sneglelort, små orme mv der sidder på græsset som giver problemer når hunde æder græs, derfor er det ikke sundt de spiser græs

Kommentér på:
Hund syg

Annonce