Flexi line til 2 hunde - hvad synes i? Flexi line til 2 hunde - hvad synes i?
Tænker at jeg umuligt kan være den eneste, der nogle gange står med to hunde viklet rundt om hinanden og mig selv, til stor morskab for publikum
Der findes ganske vist de der alm snore, der går ud i to, men der skal hundene jo gå relativt tæt på hinanden, og så ville stakkels Saga jo få en flyvetur, når labben sætter fart
Men!! Nu opdagede jeg lige denne her! TO flexi liner i én - det lyder jo fantastisk, og det undre mig da lidt, at jeg aldrig har hørt om det før.
Så nu er jeg nysgerrig - har i nogensinde set sådan en i brug? Og er den overhovedet noget værd?
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.368
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 641
Jeg fandt i hvert fald det her citat, og der står op til 40 kg
Den butik som de linker til, sælger dem dog ikke mere.. Kan i hvert fald ikke finde den derinde..
mar 2009
Nå men så blev jeg da klogere..
Jeg kan dog se et problem for en lille hund i at skulle trække snoren ud hvis den går i en model til 40 kg.. Vores store flexi-line er noget hårdere at trække ud, end de små vi har haft til kattene..
aug 2009
Har dog aldrig prøvet det, da de holder to vidt forskellige tempoer, så det ville være møg irriterende for dem begge, at være spændt sammen.
Men så vidt jeg har forstået, kan den ene hund godt være langt fremme, og den anden langt tilbage på den der flexi line?
aug 2009
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
synes nu den ser smart nok ud!
aug 2009
mar 2016
udelukkende pga. den her reklame så skal jeg have sådan en her
aug 2009
mar 2009
aug 2009
mar 2016
aug 2009
Men hun gider ikke at gå hvis snoren slæber hen af jorden, og jeg får simpelthen spat af at selv justere med snoren hele tiden, så hun plejer også bare at få 8 meter flexi line på, selvom hun sjældent udnytter det
mar 2016
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.246
Nu er der ikke kæmpe stor forskel på mine, men Lucky er da knap dobbelt vægt af Rosa (Han er lidt for tyk, ellers ville det ikke var helt så meget) men Lucky er en del stærkere så kobbelline dur ikke herhjemme, for så flyver Rosa også bare rundt. Så når de skal i flexi, smider jeg Lucky i den, og så sætter jeg Rosas snor fast med spændet om selve snoren af flexilinen, så den kan køre op og ned af snoren, det sker stadig det er et problem, men ikke nær så meget som med kobbelline, plus at Rosa ofte render rundt efter Lucky, så det er ikke sådan at mine render hver sin vej.
Grunden til de ikke har hver deres, er fordi Rosa er så lille at hun skal kæmpe lidt for at trække en flexi ud.
mar 2016
sker det ikke tit for dig du falder ned fra en bro og eksplodere?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.363
aug 2009
Selvom det nok mere ønske tænkning end realitet, at den ville være så avanceret
Men ja, de går da all in i markedsføring af det, haha. Det bliver vist ikke mere amerikansk på det punkt
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.518
aug 2009
Men synes da idéen med to-i-en i princippet er god, og kunne da også være værd at videreudvikle på, så den fungerede optimalt!
Det går jo fint når man har en hånd og snor til hver hund, men problemet opstår vel også oftest, hvis man kun har én hånd ledig, til at holde begge hunde - eller hvis man har mere end to hunde
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Folk kan ikke engang finde ud af at gå med en hund i en Flexi line.
Så sikke et postyr det vil give, hvis disse hundeejere nu kan få en to hunds Flexi.
Håber aldrig at jeg kommer til at møde sådan en.
Jeg var i Haderslev i dag, hvor jeg blandt andet oplevede Flexi liner.
Midt i centrum kom der en pige på 11-12 år gående med 4 Chihuahuaer i hver deres Flexline.
De gøede som vanvittige af min hund da de så den og flåede og hev i linerne og var ved at vælte folk i de lange liner.
En af dem satte sig og sked midt i gågaden. Pigen lod som intet og fortsatte med at gå.
Da jeg spurgte om hun ikke skulle samle op, siger hun at hun ikke har en pose.
Der sad så godt nok en pose på hver Flexi.
da jeg spurgte om hun ikke kunne bruge en af dem, fik jeg at vide at hun kunne altså ikke både holde styr på hundene OG samle op.
Jeg ville forbarme mig over hende og ville samle op, men det nåede jeg ikke. Der var en ældre dame som trådte i den.
Total uansvarlig at sende en lille pige ud med 4 hunde i Flexi liner - endda ualmindelig uopdragne hunde.
aug 2009
MEN der er jo heldigvis også os andre, der godt kan få vores hund over, uden at skulle flå i flexi linen
Jeg elsker da mine 8 meter flexi liner, for det giver mine hunde en enorm frihed! Og så er det selvfølgelig mit ansvar at vurdere, om de er til gene, ved at have 8 meters frihed.
Uansvarlige hundeejere findes desværre i alle former, med og uden flexi.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.518
Jeg elsker mine flexilinier, da de giver mine hunde en lille smule frihed. Vi bor i en egn af landet, ordentlige hvor hundeskove og fritløbsområder er 'en by i Rusland'. Men at bruge flexiliner kræver bestemt at man er sit ansvar voksent og viser hensyn. F.x skal doberen ind i kort line, der låses på steder, hvor jeg ved, der er katte og jeg skal holde udkig efter cyklister, da hun RIGTIG gerne vil løbe med dem
Flexi line til 2 hunde - hvad synes i?