11.847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Flexi line til 2 hunde - hvad synes i? Flexi line til 2 hunde - hvad synes i?

Tænker at jeg umuligt kan være den eneste, der nogle gange står med to hunde viklet rundt om hinanden og mig selv, til stor morskab for publikum smiley

Der findes ganske vist de der alm snore, der går ud i to, men der skal hundene jo gå relativt tæt på hinanden, og så ville stakkels Saga jo få en flyvetur, når labben sætter fart smiley smiley

Men!! Nu opdagede jeg lige denne her! TO flexi liner i én - det lyder jo fantastisk, og det undre mig da lidt, at jeg aldrig har hørt om det før.

Så nu er jeg nysgerrig - har i nogensinde set sådan en i brug? Og er den overhovedet noget værd? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexi line til 2 hunde - hvad synes i?
  • #1   5. sep 2016 Så vidt jeg har forstået er den kun lavet til små hunde, op til 10 kg? smiley

• #3   5. sep 2016 Hmm, jeg tror det afhænger af modellen?
    Jeg fandt i hvert fald det her citat, og der står op til 40 kg smiley

Den butik som de linker til, sælger dem dog ikke mere.. Kan i hvert fald ikke finde den derinde..

profilbillede
  • #5   5. sep 2016 Jeg har altid kun set dem op til 10 kg smiley
    Nå men så blev jeg da klogere..

Jeg kan dog se et problem for en lille hund i at skulle trække snoren ud hvis den går i en model til 40 kg.. Vores store flexi-line er noget hårdere at trække ud, end de små vi har haft til kattene..

• #6   5. sep 2016 Isabelle - Overdrivelse fremmer forståelse, og nu er der jo ret stor højde forskel på mine, så der skal ikke så meget til smiley
    Har dog aldrig prøvet det, da de holder to vidt forskellige tempoer, så det ville være møg irriterende for dem begge, at være spændt sammen.

Men så vidt jeg har forstået, kan den ene hund godt være langt fremme, og den anden langt tilbage på den der flexi line? smiley

• #7   5. sep 2016 Pjevsen - ja, det er jo så lige det helt store spørgsmål smiley

• #8   5. sep 2016 og hvad nu hvis den ene hund går hurtigere end den anden? hvordan får man så begge ind på samme tid? smiley
    synes nu den ser smart nok ud!

• #10   5. sep 2016 MelanieH - Ja, det er selvfølgelig en god pointe! Men dem til 10 kg, hvor har du set dem? Var det her i Danmark?

• #11   5. sep 2016 https://m.youtube.com/watch?v=CWmiDVKzsH4

udelukkende pga. den her reklame så skal jeg have sådan en her smiley dr. sprinkles godkender den! smiley jeg er ved at dø af grin!!!

• #13   5. sep 2016 Nanamusen - Så må man håbe at de kommer når man kalder smiley Men det er rigtig nok, det ville da egentlig være smartere, hvis man kunne stoppe dem hver for sig!

• #14   5. sep 2016 Jeg har set dem på udstillinger, og tror måske de havde én eller to hjemme i MaxiZoo i Aalborg, men er ikke sikker.. Er 100 på at jeg så dem til verdensudstillingen i Finland, men det hjælper jo ikke smiley

• #15   5. sep 2016 Haha fandens, det er kun til "well-behaved dogs" - så virker det nok ikke på mine smiley smiley

profilbillede
  • #16   5. sep 2016 haha ja det er en fordel at have lydige hunde! smiley ja med to knapper, altså i mit tilfælde går Gustav altid trop og forstår ikke altid veje er farlige så han skal somme tider stoppes før han går på vej, hvilket jo er svært hvis man skal trække i to hunde på en gang, så står den ene og tisser og bliver pludseligt revet væk fordi den anden skal tilbage, ikke helt optimalt smiley

• #17   5. sep 2016 Ja, det er jo lidt det.. Saga går oftest lige i røven på mig, så en relativ kort alm. snor er faktisk nok.
    Men hun gider ikke at gå hvis snoren slæber hen af jorden, og jeg får simpelthen spat af at selv justere med snoren hele tiden, så hun plejer også bare at få 8 meter flexi line på, selvom hun sjældent udnytter det smiley

• #18   5. sep 2016 mine 3 har en 7 meter flex hver, og mine to "plejebørn" har en flex på 5 meter og en alm snor fordi hun alligevel er hvalp, så bytter jeg lidt rundt så coco har den på 5 for hun går så tæt alligevel smiley oftest tager vi dog den lange tur hvor snoren kan tages af og de kan løbe for fem snore er dælme svære at holde styr på! smiley

• #20   5. sep 2016 Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om den. For det første ser den klodset ud, for det andet ville jeg som andre nævner, have svært ved at få dem begge ind i kort snor hurtigt. Derudover kan jeg ikke se hvordan det hjælper at de vikler hinanden ind.

Nu er der ikke kæmpe stor forskel på mine, men Lucky er da knap dobbelt vægt af Rosa (Han er lidt for tyk, ellers ville det ikke var helt så meget) men Lucky er en del stærkere så kobbelline dur ikke herhjemme, for så flyver Rosa også bare rundt. Så når de skal i flexi, smider jeg Lucky i den, og så sætter jeg Rosas snor fast med spændet om selve snoren af flexilinen, så den kan køre op og ned af snoren, det sker stadig det er et problem, men ikke nær så meget som med kobbelline, plus at Rosa ofte render rundt efter Lucky, så det er ikke sådan at mine render hver sin vej.
    Grunden til de ikke har hver deres, er fordi Rosa er så lille at hun skal kæmpe lidt for at trække en flexi ud. smiley

• #23   5. sep 2016 den reklame Annie den er simpelthen genial! smiley
    sker det ikke tit for dig du falder ned fra en bro og eksplodere? smiley hahahaha smiley

• #24   5. sep 2016 jeg tænker den med 2 snore i en er træls når hundene går rundt om hinanden og derved får snorene viklet sammen

• #26   5. sep 2016 Hvis nu de to snore var roterbare, så ville det jo faktisk løse problemet med, hvis de viklede sig ind i hinanden! Altså hvis Saga fx krydser bagved Dumle, så roterede snorene også i flexi linen.
    Selvom det nok mere ønske tænkning end realitet, at den ville være så avanceret smiley

Men ja, de går da all in i markedsføring af det, haha. Det bliver vist ikke mere amerikansk på det punkt smiley

• #27   5. sep 2016 Jeg tænker: endnu et eller andet 'mirakel-device', der så nok ikke fungere i praksis og derved falder i kategorien 'spild af penge'. Og helt ærligt 3 m line, så ville jeg hellere bruge pengene på to gode 3 m liner fra Kenjan eller egons linier. Jeg går ofte med to hunde i hver deres flexiline (den ene på 8 m den anden 10 m) og har ofte behov for at låse den ene og ikke den anden eller låse dem i forskellig længde. Og så svært er det altså ikke at gå med to flexiliner uden at hunde, dig selv, forbipasserende, postkasser, træer, buske, hegnspæle eller andet bliver viklet ind smiley Det kræver blot en smule forudseenhed.

• #29   5. sep 2016 Jeg bruger nu altid flexi liner til mine, de har 8 meter hver smiley Hvis vi en sjælden gang går blandt andre mennesker, så korter jeg dem jo bare ind og låser snoren, og så fungerer flexi linen jo som enhver anden snor.

Men synes da idéen med to-i-en i princippet er god, og kunne da også være værd at videreudvikle på, så den fungerede optimalt!
    Det går jo fint når man har en hånd og snor til hver hund, men problemet opstår vel også oftest, hvis man kun har én hånd ledig, til at holde begge hunde - eller hvis man har mere end to hunde smiley

• #30   5. sep 2016 Jeg håber virkelig ikke at de bliver moderne her hjemme.
    Folk kan ikke engang finde ud af at gå med en hund i en Flexi line.
    Så sikke et postyr det vil give, hvis disse hundeejere nu kan få en to hunds Flexi.
    Håber aldrig at jeg kommer til at møde sådan en.

Jeg var i Haderslev i dag, hvor jeg blandt andet oplevede Flexi liner.
    Midt i centrum kom der en pige på 11-12 år gående med 4 Chihuahuaer i hver deres Flexline.
    De gøede som vanvittige af min hund da de så den og flåede og hev i linerne og var ved at vælte folk i de lange liner.
    En af dem satte sig og sked midt i gågaden. Pigen lod som intet og fortsatte med at gå.
    Da jeg spurgte om hun ikke skulle samle op, siger hun at hun ikke har en pose.
    Der sad så godt nok en pose på hver Flexi.
    da jeg spurgte om hun ikke kunne bruge en af dem, fik jeg at vide at hun kunne altså ikke både holde styr på hundene OG samle op.
    Jeg ville forbarme mig over hende og ville samle op, men det nåede jeg ikke. Der var en ældre dame som trådte i den.

Total uansvarlig at sende en lille pige ud med 4 hunde i Flexi liner - endda ualmindelig uopdragne hunde.

• #31   5. sep 2016 Helt enig i, at alt for mange lader deres hund drøne ukontrolleret afsted i lang flexi.
    MEN der er jo heldigvis også os andre, der godt kan få vores hund over, uden at skulle flå i flexi linen smiley
    Jeg elsker da mine 8 meter flexi liner, for det giver mine hunde en enorm frihed! Og så er det selvfølgelig mit ansvar at vurdere, om de er til gene, ved at have 8 meters frihed.
    Uansvarlige hundeejere findes desværre i alle former, med og uden flexi.

• #33   6. sep 2016 @30: Forældrene til den pige skulle godt nok have læst og påskrevet smiley
    Jeg elsker mine flexilinier, da de giver mine hunde en lille smule frihed. Vi bor i en egn af landet, ordentlige hvor hundeskove og fritløbsområder er 'en by i Rusland'. Men at bruge flexiliner kræver bestemt at man er sit ansvar voksent og viser hensyn. F.x skal doberen ind i kort line, der låses på steder, hvor jeg ved, der er katte og jeg skal holde udkig efter cyklister, da hun RIGTIG gerne vil løbe med dem smiley Langs hovedvejen turde jeg aldrig nogensinde gå med en ulåst flexiline - trods bred dobbeltrettet cykelsti. Her er det begge hunde i korte låste liner.

Kommentér på:
Flexi line til 2 hunde - hvad synes i?

Annonce