28. apr 2009 Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
At føre sig frem? At føre sig frem?
Vi har i dag haft besøg af min mor og hendes corgie, Charlie. hvalp på 7 måneder. Uffe er knap 14 måneder.
De har mødtes én gang før hjemme hos min mor, hvor hendes 9 årige lab selvfølgelig også var der.
I dag havde hun kun corgien med..
Den første time har vi måtte være over Uffe konstant for at stoppe ham i at forsøge at humpe Charlie.. Charlie er vant til at styre gamet hjemme hos mine forældre, da labben er pænt ligeglad og ikke gider tage en kamp. Og mine forældre styrer han vist også...
Er det derfor at Uffe havde så travlt med at gøre sig stor og vise at her bor han agtigt? Selvom han udemærket godt ved, at herhjemme bestemmer han bestemt ikke. Vi styrer, og har ellers normalt en afbalanceret og lydig hund
Det er ikke bare stres humperi.
Til sidst gik det fint og de legede med reb og løb rundt efter hinanden. Men vi blev simpelthen så flove over hans opførsel i starten, det gør han ellers aldrig. Det skal dog siges, at alle hans faste hundevenner er ældre end ham. Kan det have betydning? At han pludselig er den ældste, med manddommen intakt (det samme har corgien)?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Der emmer indlægget af.
For mig at se handler det om en unghund i gang med kønsmodning og derfor fuld knald på hormonerne i en situation, der mentalt er i overkanten for ham...
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
Jeg må ærligt indrømme, at jeg har svært ved at se, at situationen skulle være mentalt i overkanten for ham? Det er jo ikke anderledes end når han har nogle af hans andre hundevenner på besøg? Vi kan fint gå ind og stoppe leg og bede ham slutte og lægge sig. Han er ikke døv for os eller noget, som han normalt kan blive når tingene er for meget for ham. Der plejer vi at fjerne ham helt fra situationen.
Og i dag var han endda på hjemmebane, hvor der i forvejen er hans duft overalt til at fortælle, at her bor han?
apr 2009
apr 2009
Men... Han gør sig højere, vil gerne have hovedet hen over den anden hund. Får nok også en stivere gang, og fokuserer mere intenst på den anden hund. Her stopper jeg ham. Fordi jeg ved at næste bevægelse er, at se om han kan komme bagom og humpe..
Han kan sagtens søge hen og lægge sig af sig selv.
Han hverken savler, eller markere med urin.
Idag var det svært at få ham snappet ud af det. Det plejer normalt lige at tage en enkelt gang med en ny hund, hvor vi lige fortæller ham, at det er uønsket adfærd, og så er det dét.. Men igen, det er første gang han har leget med en yngre hund end ham?
apr 2009
apr 2009
apr 2009
apr 2009
apr 2009
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Og altså dermed helt klassisk stresshumpen. Det behøver ikke at se så vildt ud for at det er tilfældet
Og ja, kønshormonerne hjælper nok ikke synderligt på det.
I de periode, hvor vores har haft denne tendens (sjovt nok husker jeg den som værende værst hos vores tæve fremfor hannerne), så har vi bare udramatisk pillet hunden af og givet dem et alternativ.
Ingen nej-kommando eller skældud, min oplevelse er faktisk, at de ikke selv synes det er specielt sjovt og forsøger sig med dæmpende signaler, mens de humper og lige op til.
apr 2009
At føre sig frem?