454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

At føre sig frem? At føre sig frem?

Vi har i dag haft besøg af min mor og hendes corgie, Charlie. hvalp på 7 måneder. Uffe er knap 14 måneder.
De har mødtes én gang før hjemme hos min mor, hvor hendes 9 årige lab selvfølgelig også var der.
I dag havde hun kun corgien med..
Den første time har vi måtte være over Uffe konstant for at stoppe ham i at forsøge at humpe Charlie.. Charlie er vant til at styre gamet hjemme hos mine forældre, da labben er pænt ligeglad og ikke gider tage en kamp. Og mine forældre styrer han vist også...
Er det derfor at Uffe havde så travlt med at gøre sig stor og vise at her bor han agtigt? Selvom han udemærket godt ved, at herhjemme bestemmer han bestemt ikke. Vi styrer, og har ellers normalt en afbalanceret og lydig hund smiley
Det er ikke bare stres humperi.
Til sidst gik det fint og de legede med reb og løb rundt efter hinanden. Men vi blev simpelthen så flove over hans opførsel i starten, det gør han ellers aldrig. Det skal dog siges, at alle hans faste hundevenner er ældre end ham. Kan det have betydning? At han pludselig er den ældste, med manddommen intakt (det samme har corgien)?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At føre sig frem?
  • #2   6. sep 2016 Tror du det handler om at styre, hvem der bestemmer og er stor?
    Der emmer indlægget af.

For mig at se handler det om en unghund i gang med kønsmodning og derfor fuld knald på hormonerne i en situation, der mentalt er i overkanten for ham...

• #4   6. sep 2016 Fordi jeg ved når det er stres. Så er han meget mere overgearet.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg har svært ved at se, at situationen skulle være mentalt i overkanten for ham? Det er jo ikke anderledes end når han har nogle af hans andre hundevenner på besøg? Vi kan fint gå ind og stoppe leg og bede ham slutte og lægge sig. Han er ikke døv for os eller noget, som han normalt kan blive når tingene er for meget for ham. Der plejer vi at fjerne ham helt fra situationen.
    Og i dag var han endda på hjemmebane, hvor der i forvejen er hans duft overalt til at fortælle, at her bor han?

• #5   6. sep 2016 Maj-britt: Charlie styrer alt! Hvor han må være i huset, hvordan han skal opføre sig, hvor meget den må gø, hvor meget den skal jumpe deres gamle hund som aldrig har været særlig god til at sige fra osv osv... Når den bliver bedt om at sætte sig og den ikke gør det, så siger de bare "nå, så lad du være med det".

• #7   6. sep 2016 Nu er det en fransk bulldog, så under leg halser den jo ofte.. Den har ingen hale.

Men... Han gør sig højere, vil gerne have hovedet hen over den anden hund. Får nok også en stivere gang, og fokuserer mere intenst på den anden hund. Her stopper jeg ham. Fordi jeg ved at næste bevægelse er, at se om han kan komme bagom og humpe..
    Han kan sagtens søge hen og lægge sig af sig selv.
    Han hverken savler, eller markere med urin.
    Idag var det svært at få ham snappet ud af det. Det plejer normalt lige at tage en enkelt gang med en ny hund, hvor vi lige fortæller ham, at det er uønsket adfærd, og så er det dét.. Men igen, det er første gang han har leget med en yngre hund end ham?

• #8   6. sep 2016 Lenschow, jeg er igang med at uploade en video da der var ved at falde ro på hans humperi.. Han er dog ikke helt ovre fikseringen. Tænkte det var lidt nemmere for jer at vurderer situationen. I ser jo noget mere objektivt på det, end jeg må erkende, at jeg nok selv gør smiley

• #11   6. sep 2016 Jeg håber da, at det bare er fordi at kræet har været ved at springe af glæde. Eller at det, som du skriver, kan være pga umodenhed. Jeg er mere nervøs hvis han er usikker, eller vi udsætter ham for situationer han har svært ved at håndtere.. For den lille var på ingen måder kæk efter de første forsøg. Den forsøgte også at hoppe på en enkelt gang eller to. Men ellers så var den (i min optik) sød og overgav sig fint for, at Uffe tromlede lidt frem og spillede lidt smart smiley

• #12   6. sep 2016 Det var som om, at der kom mere ro og leg i det hele da jeg havde plantet min popo på fliserne sammen med dem. Derefter kunne jeg fint sætte mig op i havemøblerne igen mens de legede videre.

• #13   6. sep 2016 Og altså han var fint kontaktbar. Der var ingenting der. Reagerede også prompte på at få et nej. Det glemte han så bare kort tid efter og gav det et skud til.

• #16   7. sep 2016 Men hvis i styrer over jeres bulldog, hvorfor bad i den så ikke bare om at hoppe ned og lægge sig i hjørnet?

• #17   7. sep 2016 Jeg synes også det mest af alt ligner lidt opkørthed og et par hunde, der trænger til lige at få en pause.
    Og altså dermed helt klassisk stresshumpen. Det behøver ikke at se så vildt ud for at det er tilfældet smiley
    Og ja, kønshormonerne hjælper nok ikke synderligt på det.

I de periode, hvor vores har haft denne tendens (sjovt nok husker jeg den som værende værst hos vores tæve fremfor hannerne), så har vi bare udramatisk pillet hunden af og givet dem et alternativ.
    Ingen nej-kommando eller skældud, min oplevelse er faktisk, at de ikke selv synes det er specielt sjovt og forsøger sig med dæmpende signaler, mens de humper og lige op til.

• #18   7. sep 2016 Ginne - det gjorde vi også. Den røg endda indenfor, hvor den kunne se ud af terrassedøren, to gange i et par minutter. Da han så lagde sig ned inde så lod vi dem være sammen igen. Som sagt, så gik det fint til sidst, men har bare aldrig set ham SÅ fikseret før.

Kommentér på:
At føre sig frem?

Annonce