848 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kødben og hård mave Kødben og hård mave

Jeg læste i går, at ben fra gris kan give hård mave?

Når Tucker har fået rå ben, har det altid været stegeben, som jeg umiddelbart kan forstå er fra gris?
Sidst han fik sådan et ben, fik han simpelthen så hård mave, at han pev da det skulle ud igen smiley Jeg synes det var synd for ham og har ikke rigtig turde give ham nogle siden.

Men kan jeg så måske med fordel give ham ben fra et andet dyr og så måske slippe for den helt hårde mave? - Eller har jeg helt misforstået? smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kødben og hård mave
  • #2   7. sep 2016 Maj-Britt - Rå lever vil han ikke spise smiley

• #5   7. sep 2016 Vores han får voldsom forstoppelse af svineben.
    For meget af andre ben kan også give problemer, men slet ikke i det omfang.

Er benene kødfyldte er det endnu bedre - men jeg giver ham ikke gris igen

• #6   7. sep 2016 Han får ikke ben særlig ofte, jeg har svært ved at finde nogle ordentlige.
    Det har altid været gris han har fået og det har da givet lidt hård mave, som jeg tænker er normalt. Men sidste gang var vi altså tæt på forstoppelse og det synes jeg ikke kan passe skal ske.

Men jeg vil droppe grisen så og se om noget andet er lidt bedre for maven smiley

• #7   7. sep 2016 Fjerkræ er rigtig fint - og man kan jo købe en masse lækkert af det smiley

• #9   7. sep 2016 Jeg har en enkelt gang tilbudt ham et kyllingelår, det ville han ikke spise - han er lidt speciel med rå kylling smiley

Jeg synes bare mange af de ben man finder er for store, han er jo bare en lille hund. Jeg kan ikke selv dele dem i mindre stykker. Det er derfor jeg altid er endt med stegeben, de har haft en god størrelse til ham smiley

• #11   7. sep 2016 Vinger og halse i mindre stykker er jo gode til små hunde..

• #13   7. sep 2016 Jeg tænker bare, at når han ikke er vant til ben, så kan det nemt blive for meget for maven, hvis han får et stort? smiley

• #15   7. sep 2016 Eller lad hunden have benet et stykke tid også svineben og tag det så fra den og læg det i køleskab til dagen efter;)

• #16   7. sep 2016 Kan du finde noget kalvehale, rygben/ribben/nøgleben/hals fra lam, ged, kalv. Evt kaninryg/lår, så er det relativt bløde ben, der næppe giver den store betonmave.
    Og gerne ben der er godt med kød på.

• #17   7. sep 2016 Hunde får som regel hård mave, af alle typer ben. Hvis du giver ben jævnligt, er det ikke et problem.

• #18   7. sep 2016 Ann-Marie H - Jeg ved godt de får hård mave af ben, det plejer han - men altså ikke over i decideret forstoppelse smiley

Men jeg må på jagt efter noget forskelligt der ikke er gris, jeg vil sådan set gerne at han får ben noget oftere.

• #19   7. sep 2016 Som regel oplever man kun decideret forstoppelse, hvis de får ben som de kan spise hurtigt, og i store mængder. Min gamle genbos schæfer fik forstoppelse efter at have spist en ordentlig stak oksehaler.
    Så mit råd må være, at du skal give det i små mængder, hvis du giver ben som hurtigt kan spises (f.eks kyllingelår, oksehaler osv.). Men store ben, som kan gnaves i længe (f.eks ribben fra okse) kan gives i store mængder.

• #20   8. sep 2016 Maxizoo, Barfforretning, slagter (også slagteren i det lokale supermarked) - spørg efter f.eks. brystben fra kalv. De er mere bruskagtige og kan deles i passende størrelser med en god skarp kniv. Ligeledes er kalve/oksehaler gode, lammeben, kaninben etc. Eller hvis du kender en jæger, så er vildtben også en mulighed.

• #21   8. sep 2016 Min hanhund får forstoppelse af okseben, hvis han ligger for længe med det... Får de eksempelvis et helt lårben, så skal det doseres nøje...

Der er ingen lovmæssigheder her, hunde er forskellige....

Kommentér på:
Kødben og hård mave

Annonce