Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et gadekryds kan spare dog penge
  • #1   8. sep 2016 Jeg vil opfordre dig til at skrive en klage til Ude og Hjemme og bede dem fremvise evidens for deres påstand, samtidig med at du fortæller dem HVAD en stamtavle er og hvordan man kan bruge den. Og beder dem bringe det i deres næste nummer.

• #4   8. sep 2016 Er det en joke? "Blandingshunde er nemlig ofte mere sunde" ? Gad godt vide hvordan de lige fandt ud af det, når nu selv garvede opdrættere og forskere ikke har statistikker at gå ud fra - men jo Ude og Hjemme er nok bare lidt foran smiley

• #6   8. sep 2016 Pinligt...

• #11   9. sep 2016 Lenschow - Jeg skriver lige en PB til dig

• #12   9. sep 2016 Jeg har skrevet en PB til Lenschow for at hører om hun vil kontakte dem for mig.. Jeg er ikke så god til det der officielle noget smiley

Jeg har givet de oplysninger der er til kontakt i bladet til Lenschow smiley

• #15   9. sep 2016 Jeg syntes at det lyder rigtig fornuftig og godt skrevet, jeg syntes dog at det vil være aktuelt lige at nævne i afsnittet hvor du skriver at stamtavlen kun koster få hundrede kroner, at hvalpe med DKK stamtavle er tjekket for racereletert sygdomme flere generationer tilbage, derudover forældrene ofte udstillet for at sikre at de er racetypiske, hvilket er grunden til den ofte lidt højere pris.

• #16   9. sep 2016 AboutMy: Men det er jo kun i racer hvor det er relevant smiley Du vil ikke kunne finde en Irsk Terrier med en masse sundhedsresultater smiley Såååeee det skal man nok passe på med at skrive til et blad der er så useriøst og tilsyneladende dårlig til at lave faktatjek inden de trykker noget i bladet.

• #17   9. sep 2016 ... og hvem pokker kan dog have hund for knapt 12.000 kr om året smiley
    Forsikring, Foder, godbidder, vaccinationer, træning, udstyr, dyrlæge osv osv osv. Jeg kom engang til at regne lidt på hvad mine koster og jeg havnede godt nok laaaangt over 12.000.
    Den der med de sunde blandinger: Gad vide om det havde været billigere at få behandlet Perle dengang hun fik Leptospirose, hvis hun havde været en blanding ? Jeg endte på 30.000 kr ialt. Var det mon blevet billigere hvis jeg havde kaldt hende en Labradorblanding smiley .... det tror 'Hr og Fru Jensen' jo alligevel at hun er. Eller bliver blandinger mon ikke smittet med Leptpspirose-baciller, hvis de møder dem i en vandpyt i skoven ?
    Pinligt dårlig journalistik, men jeg er ikke overrakset. Det er jo ikke ligefrem et seriøst blad.

• #18   9. sep 2016 Mette Marie: det var heller ikke den præcise ordlyd jeg forslog, blot noget i den retning, for at oplyse om hvad en stamtavle er, da de fleste tror at det kun er en man kan bruge hvis man vil udstille.
    Min egen race er også sund og der er kun krav om HD, men derfor har jeg nu fået lavet mere end det.

• #20   9. sep 2016 Mine hunde koster ikke engang 1000 kr pr måned samlet smiley jeg har 3 smiley

• #21   9. sep 2016 Jeg ville da sende det ind til DKK. Jeg tvivler da på at de har lyst til at lægge navn til sådan et opslag.

• #22   9. sep 2016 Vi bruger også langt under 12.000 kr. om året på Lia. Det ligger nok på omkring 6000-7000 kr. Men nu går vi så ikke til noget og hun har 7-9-13 aldrig været syg.

• #23   9. sep 2016 Mette Marie: Vi bruger ikke 12.000 om året pr, hund. Det er jo altså ikke alle der går til træning, så den udgift har vi f.eks ikke. Hvor meget man bruger kommer jo også an på om man er uheldig og ens hund bliver syg , hvor ofte man køber nyt udstyr og hvor meget man køber osv smiley

Vi bruger ca. 850 om måneden på foder og forsikringer, så vi bruger vel ca. 1000.- om måneden i alt på 2 hunde. Så kommer der så dyrlæge oveni, vi har 7-9-13 ikke haft særlig mange dyrlæge besøg, og forsikringen har slugt en god del af de regninger der ellers ville rykke i budgettet. Så uanset hvad er vi i hvert fald ikke kommet op på 12.000 pr. hund pr. år, og det er endda ret langt fra smiley

• #25   9. sep 2016 Det kommer vel an på, hvad man indregner i beregningerne. ..

Tager vi brændstof med, så kommer vi et godt stykke over 1000 kr pr hund.

• #26   9. sep 2016 Det er nok bare mig der har været uheldig med et par hunde, der har været virkelig dyre i dyrlægeregninger smiley Kun éen af dem havde en lidt halvdyr lidelse (den kostede et par operationer og specialkost), der var arvelig. Meeeen en blanding kunne nu også have fået den; lidelsen findes hos mange racer bl.a. labrador smiley Jeg vælger så at sygeforsikre mine, men der er jo både selvrisiko og noget der ikke dækkes.
    Jeg har godt nok brugt mange penge hos dyrlægen på ting der intet har med stambogen at gøre (afrevne kløer, flænger der kræver syning, en knækket tand fordi kræet prøvede at gribe den sten min mand ville slå smut med osv osv osv). Perle kan åbenbart rigtig godt lide at komme hos dyrlægen. I forsommeren valgte hun at skade sin skulder; den kostede dælme mange ture til dyrlægen fordi såret blev ved med at drille. Så holdt hun sig på måtten i juli og august. Nu har hun så valgt at en øjenbetændelse må være en passende undskyldning for lige at skulle forbi dr. Dyr igen smiley
    Jeg bruger knapt 2500 årligt på forsikring (og jeg sender altså ikke småting til min forsikring, men reservere den til de gange hvor det virkelig bliver dyrt), foder vel 600 kr om måneden. En af de store poster hos mig er træning og konkurrence. Det bliver let 1000 kr om måneden - uden diesel smiley Fx har jeg her i sensommeren gået til noget superfedt træning med begge hunde; 795 kr pr hund for 7 gange træning (ud over den sædvanlige træning).
    Og nej, udstyr er ikke noget jeg købet hele tiden og jeg har nogle gamle gode ting, der holder længe (Clintons læderline har han arvet efter Stormy, som arvede den efter Carlson). Men altså så viste det sig at Clinton hellere ville sove i sin egen seng end vores og så måtte jeg jo pludselig købe en kurv til soveværelset og vupti så var jeg 499 kr fattigere smiley Men Clinton er ret begejstret for den kurv smiley
    Halsbånd er vist mit svage puntk; de har mange i forskellige farver og mønstre smiley

Kommentér på:
Et gadekryds kan spare dog penge

Annonce