{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Min hund kan ikke finde ud af at spise råt?! {{forumTopicSubject}}

Altså selvfølgelig kan den finde ud af at spise det agtigt..

Men .. Han sluger bare det hele, kaster det op, fordi det jo selvfølgelig er for stort, og sluger det igen osv...

Han har indtil nu kun fået kylling. I dag fik han et overlår med noget ryg. Han står først og prøver at bide skindet af, som ikke rigtig lykkedes. Jo mere han får ind i munden i forsøget, jo mere af selve stykket kommer med, og til sidst hele stykket. Og så kaster han det jo selvfølgelig op? Og så laver han samme nummer. Altså han tygger slet ikke på det?
Jeg tænkte først at han måske bare lige skulle lære det?

Kan han bare ikke finde ud af det eller hvordan?
Samtidig med det, så får han virkelig splattermave når jeg har givet ham kylling?
Er det normalt? Kan han lære at spise råt og faktisk tygge på det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund kan ikke finde ud af at spise råt?!
  • #2   13. sep 2016 Tak Lenschow. Ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på at holde igen for ham..

Er det normalt at hans afføring bliver så tynd af det? Det er helt overdrevet. Det sprøjter nærmest ud af rumpetten på ham

• #6   13. sep 2016 Jeg ville stoppe med det rå, få han mave iorden og så putte 1 gram rå i hans foder hver dag til han ikke få dårlig mave. Og så øge de derefter. Det har jeg gjort med min sheltie for hun får total diarré af rå ben. Jeg supplere også med en kul tablet de gange jeg ikke har fået trappet hende op til ben. (Mine får kun rå ben, har en Boston der skal have sit korn pga hans tarmlidelse) og evt start ud med en heste knogle hvor der ikke er for meget kød på, så fjerne den efter noget tid, så han lære at tygge på tingene.

• #7   13. sep 2016 Jinx - præcis det samme der sker her. Han går bare ikke fra det igen.

• #8   13. sep 2016 Jeg tror jeg må bede slagteren om en større knogle som ikke bare kan sluges.
    Det andet ser helt forkert ud, og jeg tænker da at det ikke må være særlig rart for ham heller.

Vi har jo længe, ja stort set fra vi fik ham, døjet med lind afføring. Prøver råt netop for at den skulle blive mere normal og fast.

• #10   13. sep 2016 Jeg fik også at vide herinde, at jeg egentlig sagtens bare kunne give ham uden optrapning. Han får hans tørkost som morgenmad stadigvæk. Jeg ved ikke om jeg tør droppe den, da han får hydroliseret foder. Hvilket måske egentlig er ret modsigende i og med jeg så giver den råt også? smiley

• #13   13. sep 2016 Vær obs. på at han får tømt sine analkirtler. Hvis han bliver ved med at have blød/tynd mave, kan det nogengange blive et problem.

Jeg ville prøve rådet med at sidde med kødet/benet (så længe han ikke har problemer med ressourceforsvar), og så på den måde indlære ham, at spise hensigtmæssigt :o)
    Han skal jo også lige lære, at I ikke tager det helt fantastiske kød/ben fra ham, så han ikke behøver at sluge det, men godt kan spise stille og roligt :o)

Jeg har lært Kia kommandoen: "Forsigtig!!"

Når hun får den skal det hun har gang i, på det tidspunkt, foregå forsigtigt
    .
    Om det er at tage en godbid fra ens hånd, at spise langsommere, at hilse på andre hunde etc. så skal tempoet skrues helt ned, når den kommando lyder.

Det er underligt med de individuelle kommandoer vi lærer vores hunde, alt efter hvad der passer ind i vores hverdag :o)

Held og lykke med at få ham til at spise lidt langsommere :o)

• #15   14. sep 2016 Har han mave tarm problemer vil jeg ikke barfe...

Ja nu ville jeg heller ikke bare hoppe over på en anden slags tørfoder, ja et gram er for at hunden vender sig til det og så kan man øge som hundens mave acceptere, men hvis hunden har diarré er det tydligt at dens mave ikke accepter det og så vil jeg heller gøre det den sikker vej end at sætte min hunds ve og vel over styr fordi den skal barfes.

• #18   14. sep 2016 Ellers prøv i starten at skære det i tern, og så evt. lave noget aktivering med dem (Fx under en plastik (evt. engangs, ellers sådan nogle ikea/tupperware nogle) kop)

Ellers en madskål med "labyrint" i smiley

• #19   14. sep 2016 Et par af jer foreslår hakket kød. Det ved jeg ikke hvorfor, men havde tænkt det ikke var så godt med hakket? Det er måske ligeså fint?

Han får hydroliseret tørkost, fordi, at han har fået opereret nogle knuder væk, som viste sig at være godartede histiocytoser. I alt er 4 opereret væk (han har været i fuld narkose 2 gange inden han fyldte 9 mdr smiley ) og 3 har trukket sig ved, at der er blevet skudt binyrebarkhormon direkte i dem. Og imens han har fået arions hydroliserede er der ikke kommet nogen nye. Jeg aner ikke om det er foderet, og måske kom de der fik binyrebarkhormon faktisk mens han fik det foder, lige i starten af overgangen. Så jeg bilder i hvertfald mig selv ind at det har god effekt... smiley

• #20   14. sep 2016 Og han har fået tjekket tænder, han har faktisk en for meget smiley men den sidder ret godt og er ikke generende. Vi talte om, om den skulle fjernes under hans sidste narkose når nu han alligevel sov. Men ingen grund til det. Det så fint ud sagde dr dyr smiley

• #21   14. sep 2016 Ja altså, jeg ville jo stadig forsøge mig med noget mere letfordøjeligt som fisk eller kylling i stedet for ben, for selvom ben i teorien altid burde give hård mave, så er det min erfaring at det især i opstartsfasen kan have stik modsatte effekt og slå maven i stykker, fordi hunden simpelthen ikke er vant til det.
    Og når han nu stadig har så voldsom diarré, ville jeg ikke bare fortsætte med ben.

• #22   14. sep 2016 Jamen han har jo kun fået kylling? Kyllingelår, bryst, og overlår med ryg som igår? Det burde da være ret mildt og der er jo ikke voldsomt mange ben i?
    Hvilket kylling foreslår du så? smiley hakket?

• #23   14. sep 2016 Ja, hakket. Eller bare kyllingebryst. Jeg ville bare undgå ben og se hvordan hans mave tager det smiley Og så i små mængder. Jeg ved ikke, hvor meget sådan en lille fyr skal spise, men jeg ville ikke give et helt måltid med råt endnu. For nogle hunde kræver det bare mere tilvænning end for andre, så jeg ville starte langsomt ud.

Og så ville jeg i øvrigt droppe det rå et par dage indtil maven var nogenlunde i orden igen og så først der forsøge mig med lidt råt igen.

• #24   14. sep 2016 Hehe. Det er så forvirrende når I foreslår fuldstændig modstridende ting smiley nogle råber "ben, ben, ben". Og så er der jer andre der foreslår mindre ben smiley

Altså uanset hvad, så venter jeg lige med mere råt, til der er ro på den der splattermave han har lige nu.
    Jeg kan love jer for, at det lyder, ser og lugter forfærdeligt. Det er som en stråle ud af ham smiley

• #25   14. sep 2016 Ja, det lyder bestemt heller ikke særlig rart smiley God bedring til ham.

• #26   14. sep 2016 Jeg mener ikke hakket, men stykker, fx som i gullash

• #28   14. sep 2016 Frk Jensen - ja, det er jeg med på smiley men skærer jeg det i stykker, så sluger han det først smiley

Umiddelbart tænker jeg, at forsøge at holde det for ham. Vi bøvler ikke med ressourceforsvar, han synes det er så hyggeligt hvis vi joiner ham smiley

• #29   14. sep 2016 Batdog - jeg har selv tænkt tanken, om pinen bare bliver trukket ud.

Men hvordan ved man så hvor længe man skal forsøge at fortsætte, og hvornår må man så eventuelt se i øjnene, at hans mave ikke kan fungere på det?
    Han er jo altså en irriterende sart franskmand, og der skal ikke trædes meget ved siden af fodermæssigt før han gasser hele huset til. Så vi har generelt ikke givet ham ret meget udover hans egen mad, da vi ikke har turde. Jeg har dog tænkt, om det er ris til egen røv, fordi vi simpelthen ikke har givet ham chancen for at vænne sig til andet?

Det skal lige siges, at da vi hentede ham hos sælger, kan jeg huske at han fortalte om, hvor meget han glædede sig til alle hvalpe var hentet, så han kunne få gjort rent. De små franske babyer havde skidt så tyndt at det var helt op af hans vægge. Uffe har altså haft lind og smattet afføring fra dag 1 vi hentede ham hjem, og vi har prøvet en del forskelligt foder.....

• #32   14. sep 2016 Okay.. Update. Her på morgenturen lavede han en hård pølse sammensat af 3 kugler agtigt. Ikke så hård den var svær at få ud, men så hård som den skulle være.

Skal jeg prøve at give ham kylling nu til morgenmad hvor jeg holder i det? Eller foreslår i at jeg skærer det ud?

• #34   14. sep 2016 Jeg hakkede et overlår over med lidt ryg i små sluge-bidder. Jeg skulle dog håndfodre ham synes han. Tror han synes det var mærkeligt det var i skålen. Det gik super. Ingen opkast. Og han tyggede/knuste faktisk stykkerne med ben i smiley

Måske han bare skal have det på denne måde fremover

• #35   14. sep 2016 Jeg har haft fire hunde og gav den første barf som er 2006 og det var nok 2009 jeg prøvede det fordi hun var allergi. Og den gang var der kun rigtig hundemad her oppe. Fik foderplan og det hele og det gik også godt, dog havde jeg en hund mere og fik også foder plan til hende og hun fejlede intet men hold da op den blev syg med sin mave. Det stod ud af den og kontaktede dem ang hvordan og intet hjælp. Hun blev så syg og dehydret på ingen tid pga. Så ja jeg springer ALDRIG sådan ud at barfe, plus har man en hund som ikke har en normal tarmflora optager den ikke tingene som den altid skal, derfor vil jeg ikke barfe. Min nuværede skal have korn for at samle vandet i afføringen. Og han er mega sart, men får han det rigtig tørfoder køre hans mave som den skal og stråler i pelsen og har en masse energi.

Giver kun ben for tænderne skyld.
    Og lige som os mennesker er ikke alle hunde lavet til at få barf lige som ikke alle kan tåle RC eller kornfrit.

Men jeg synes man sætter sin hunds ve og vel overstyr ved ikke at gå langsomt frem hvis den får diarré.

• #37   14. sep 2016 Ja, han havde meget lind afføring fra start af. Netop derfor har vi kastet os ud i råfodring, for at se om ben kunne hjælpe på det.

Som sagt er jeg MEGET positiv efter morgen-pølsen i dag. Længe siden jeg har set ham lave så flot en pølle smiley

• #38   14. sep 2016 Ps. Jeg tror også vi køber alm tørkost i stedet for hydroliseret.. Det giver ingen mening at give råt og hydroliseret ... total modsigende. Og så krydser vi fingre for der ingen knuder kommer. Som sagt kom de jo altså på det hydroliserede foder da vi startede det op. Der er bare ingen nye kommet de sidste 2-3 måneder.

• #39   14. sep 2016 hos Rigtig Hundemad kan du købe råt der er hakket.

• #42   14. sep 2016 Jeg må se om jeg kan få kommunikeret igennem til min slagter om han vil hakke noget med i ben i smiley han taler kun svensk og arabisk, meget lidt dansk. Jeg kan ikke tale svensk eller arabisk smiley

• #43   14. sep 2016 Ved flere forhandlere kan du også købe det hakket, hvor både ben og kød er hakket. Så det kunne jo også være en mulighed smiley

• #44   21. sep 2016 Hold kæft hvor bliver han bare ved med at være dårlig til det.

Her til aften fik han kraftben.. jeg sad endda og holdte igen, men det er som om den der trykkede snotkasse gør det svært for ham ...

Det er ret frustrerende at han ikke kan finde ud af det/er bygget til det.....

• #46   21. sep 2016 Nej det var virkelig ikke nemt for ham.... og nu ved jeg heller ikke om han har fået mad nok...

Kommentér på:
Min hund kan ikke finde ud af at spise råt?!

Annonce