{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hotspot
  • #1   14. sep 2016 Efter behandling er startet, har jeg faktisk ikke oplevet at der er kommet nye sår. Her har det allerede set bedre ud efter en dag.

  • Jane A
    Jane A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   14. sep 2016 Hmm.. Håber ikke der kommer flere, men tænker at jeg må prøve at ringe til dyrlægen i morgen, og høre hvor længe jeg skal forvente der kommer flere

  • #3   14. sep 2016 Hvilken behandling er der sat gang i?

  • Jane A
    Jane A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   14. sep 2016 Hun har fået binyrebakhormon, smertestillende og penicillin og så skal det renses med klorhexidin.

  • #5   14. sep 2016 Det lyder jo meget rigtigt. Jeg er så aldrig blevet bedt om at rense med klorhexidin, men har fået en salve i stedet. Det skal jo gerne holdes tørt.

    Hotspot er virkelig noget træls noget at blive ramt af, så håber i snart slipper af med det smiley


  • #6   14. sep 2016 Vores Golden Retriever har haft hotspot en del gange, og det plejer kun at være i et område, altså et sår smiley
    og så er det med at holde det rent med klorhexidinen hver dag, samt huske pillerne. Så burde det snart gå rette vej smiley
    Det er simpelthen noget fanden har skabt, det hotspot.


  • #7   14. sep 2016 Erika, klorhexidin har vi altid fået til at vaske såret med, 1 gang dagligt. Og da pelsen jo er helt væk i sår-området, tørrer de hurtigt igen smiley

  • #8   14. sep 2016 Familien Nielsen - Jeg siger heller ikke at klorhexidin er forkert - jeg siger bare at det ikke er noget jeg er blevet bedt om smiley

  • #9   14. sep 2016 Sådan opfattede jeg det nu heller ikke.. Undrede mig bare over at din dyrlæge ikke har anbefalet det, plus jeg gjorde opmærksom på det med at det tørrer smiley vi har altid fået det anbefalet, af forskellige dyrlæger smiley
    Vi vasker også vores golden i det når han skal i bad, pga hans allergi. Det er i det hele taget super godt mod flere ting smiley


  • #10   14. sep 2016 Jeg bruger det også gerne selv, hvis jeg finder et lille sår. Men de gange jeg har stået med en grim omgang hos dyrlægen, der er det altid andre ting der er sat gang i som behandling.

    Jeg har bare førhen oplevet at folk ikke er blevet informeret om at det skal holdes tørt og det er jo ikke smart smiley


  • #11   14. sep 2016 måske KovaLine produkterne kan hjælpe jer på rette vej;)

    her ses et mindre Hot spot tilfælde:
    https://www.facebook.com/groups/1642485772634249/permalink/1754898001393025/


  • #12   14. sep 2016 Okay smiley vi har altid fået samme behandling som TS skriver, og plus kløestillende også, så vidt jeg husker..
    Og ja det er vigtigt at holde det tørt, det er i det hele taget altid vigtigt at hunden blir tørret grundigt efter kontakt med vand, for hotspot kan godt komme pga fugtig pels smiley
    Men mht fugtighed, så sker der ikke noget ved lige at vaske det med klorhexidin og så duppe/tørre blidt med et håndklæde bagefter smiley det tørrer ret hurtigt, da dyrlægen jo har barberet pelsen væk i det område smiley


  • #13   14. sep 2016 Cherie, det er vel kun et mindre tilfælde, fordi det er blevet behandlet rigtigt hurtigt smiley for det går jo virkeligt stærkt. smiley

  • Jane A
    Jane A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   15. sep 2016 Det går jo helt ekstremt hurtigt!
    Ja hun blev klippet på noget af hovedet i går og jeg har lige klippet hende en hel del mere, da jeg har fundet adskillige små sår. Masser af luft så det tørrer ud sagde dyrlægen. Krydser fingre for der ikke bryder mere ud så:) mange tak!


  • #15   15. sep 2016 Jeg håber der snart er bedring.

    Der bør IKKE komme nye hotspots, hvis hunden er i behandl. Hvis du opdager et nyt, kan dette være tegn på, at infektionen har spredt sig fra det første sted, til det nye sted, og alt derimellem er inficeret (under huden.

    Supergodt at du har haft fat i dyrlægen omkring dette :o)

    Får hunden både binyrebarkhormon OG smertestillende? For det er kontraindikeret.
    Smertestillende medicin af NSAID typen, som f.eks Rimadyl, Onsior og Metacam kan øge risikoen for mavesår markant. Bare lige et obs.

    Ofte er det nok med binyrebarkhormonen, fordi den i sig selv virker både kløe-og smertestillende.

    Ang. hvad man bruger på selve huden, så er det vigtigste jo, at stafylokkerne holdes nede, og at såret holdes tørt.
    Hotspot er en våd hudbetændelse, så at få det rent og tørt, så hurtigt som muligt, er essentielt.

    Derfor skal pelsen af (ikke kun på såret men et godt stykke udenom også), hvis den ikke selv er faldet af, og der skal renses med klorhexidin, som du gør så fint.
    Salver etc. kan være med at til hæmme sårhelingen, da huden jo skal holdes tør, og det er den ikke med salve, hvori der også nemt kan gemme sig bakterier.

    En sjælden gang imellem kan en dyrlæge vælge at bruge en speciel salve (indeholder antibiotika og binyrebarkhormon). Og så er det selvf. det man bruger. Men det er efter min mening ikke smart til store hotspots (virker fint på de helt små og tørre).

    Men ellers er hårfjerning og rens med klorhexidin behandlingen, når man opdager, at ens hund har et lille/moderat hotspot.

    Hvis ikke denne behandling virker inden for 12 timer (hvis hunden virker det mindste smerte/kløeplaget, skal hunden afsted MED DET SAMME), og hotspottet fortsat vokser, så skal hunden til dyrlæge, og i antibiotika og binyrebarkhormonbehandl. evt. narkose og her have en fuld oprensning behandlingen (al pels i og omkring det inficerede område fjernes og huden renses intensivt).

    Der skal handles hurtigt og kontant, når det kommer til hotspot.

    Min vov har desværre haft det nogle gange (hun har dårligt immunforsvar pga. allergi og er derfor ekstra udsat). En af gangene endte hun med en fuld oprensning, og en hel nøgen bagdel, så hun lignede en schæfer, med omvendt puddelklip :o)
    Det kostede så lidt over 5000 kr. Jo jo. Hurra for forsikring :o)

    Hotspot er noget møg!!


  • #16   15. sep 2016 Jeg har desværre oplevet hotspot, som "bredte" sig over flere områder en enkelt gang. Det var en hård omgang at komme igennem smiley
    Godt at du kom afsted til dyrlægen, og er i gang med at klippe pelsen væk på de angrebne områder. Hotspot kræver luft for ikke at udvikle sig til mega store sår.

    God bedring.


  • #17   15. sep 2016 Jeg vil bare erklærer mig enig med Sanne, men ISÆR ønske god bedring med din vaps. Det lyder bestemt ikke godt at du har fundet flere steder "som Sanne også nævner" Hotspot er noget djævelsk stads og spreder sig ufattelig hurtigt. Sender trøstekram til både dig og vapper. smiley

  • Jane A
    Jane A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #18   15. sep 2016 Hej Sanne
    Det var meget fyldestgørende, tak:)
    Ka hun får begge dele, men da binyrebakhormon er i injektionsform, skulle der ikke gerne blive problemer med mavesår.
    Der er rigtigt at det er smertestillende, men effekten skulle "kun" holde i ca 48 timer- derfor smertestillende ved siden af:)

    Mange tak til jer alle for svar og ønsket om god bedring! smiley


  • #19   15. sep 2016 Enhver hundeejer kan sætte sig i dit sted for vi ved alle hvor slemt hotspot´s er, så det mindste vi kan gøre er da at vise lidt medfølelse "IMO" smiley
    Endnu engang God bedring og Good Luck. Sender lige en stor omgang god karma med smiley hvis det nu skulle kunne virke helende. smiley .


  • Jane A
    Jane A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #20   15. sep 2016 Tak skal du have Anita, man har vel lov at håbe:D

  • #21   15. sep 2016 ja luge netop den jeg kunne finde er et mindre tilfælde, men der er langt slemmete tilfælde som er blevet succesfuldt behandlet med KovaLine...

  • #22   15. sep 2016 her er der også et tilfælde;)

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=273593953032201&id=161499260908338


Kommentér på:
Hotspot

Annonce