28. apr 2009 Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
Syg? Hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}
De sidste to dage, altså søndag og mandag, har Uffe leget nogle timer med nabohunden. Igår havde Sophus fødselsdag, og vi var ovre forbi med en gave. Begge hunde delte den lille cocktailpølse-guirlande jeg havde lavet, og de fik hver noget leverpostej.
Da vi, efter par timer, går hjem laver Uffe en ok pølse. Vi springer hans aftensmad over da han har fået rigeligt forskelligt i form af ovenstående.
Ca en time efter vi er kommet hjem, vader han op i sin kurv og pisser i den????
Vi tømmer kurv og sætter den udenfor og spuler denne med haveslange. Den kommer jo så ikke med ind igen, og vælger at stille hans gamle kurv ind (som han sover i om natten). Den ligger han sig så op i og falder i søvn?
Den nye kurv fik vi af svigerfar fra hans gamle hund, som nu bor i Sverige. Men den fik han for nogle uger siden nu, så synes det er mærkeligt hvis det er fordi den lugter af anden hund, at det så først sker nu?
Her til morges for en times tid siden står han så med mig op. Det gør han ellers aldrig. Og så kaster han 3 klatter gult galde op. Hans mave lyder som om han har slugt en lille hund der gør derinde fra.
Den kører på højtryk. Har lige været ude med ham, og pølsen er stadig fin.
Har hældt mad op til ham, men det rør han ikke. Hvilket også er atypisk?
Hvad tænker I umiddelbart? Han har endnu ikke drukket i dag, men drak fint igår.
Lige nu sidder jeg på gulvet og nusser med ham. Shit den mave har lyd på
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Anton her har det man kan kalde lidt sart mave, han tåler dog det meste, men han kan også få rimelig høje mavelyde, hvor han egentlig ikke har dårlig mave, aførring er fin nok, men så prutter han, så vi andre faktisk fortrækker at være udenfor, fordi hans prutter lugter som en mellemting af *gamle ole-ost* og sur kål
Jeg ville se tiden lidt an, hvis han ikke er dårlig, måske har leverposteg været rimeligt krydret, så maven har fået noget den ikke kan lide at arbejde med
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
Men hey - nu spiser dyret da
Jeg mistænker også leverpostej og pølser. Det får han aldrig. Som i aldrig. Han får meget, meget sjældent noget ud over foder. Og godbidder er altid hans tørkost med få undtagelser
Tak for beroligelse, har heldigvis fri så jeg kan holde øje med ham
feb 2014
Når jeg har spist sådan noget lyder min mave også som en kemisk fabrik, og at slippe en prut, er ovre i noget man kan kalde ren ondskab, efter lugten at dømme
Dejligt at han spiser
apr 2009
Har du nogle bud på hvorfor kræet vælger at pisse i kurven igår aftes ???
feb 2014
En gang i mellem gør de hunde bare et eller andet uden der er den større forklaring ved det, men vi mennesker sidder måbende tilbage, og fatter ikke hvorfor fanden kræet lige gjorde sådan
Det har især Dana leveret et utal af eksembler på.
Eks har hun tisset i Bent`s seng på gulvet, selv om havedøren var åben, så vælger hun simpelthen at sætte sig og tisse i hans seng, lige foran snotten på os
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.775
apr 2009
Frk Jensen - ja .. og nej.. altså min allerførste tanke var overstimulans og stress. At to dage med hundeleg, træning osv var for meget for dyret. Men så igen.... han har bestemt ikke for vane at tisse på noget som helst. Når han er i for højt gear så har tendens til at humpe.. det var der intet af eller tegn på samme igår.
Bedst som man tror man kender dyret og er ovenpå, så pisser den i kurven
okt 2010
apr 2009
okt 2010
apr 2009
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Og der rumles også løs inde fra mavsen.
Afmærkning tænker jeg også kan være hvis han er lidt stresset/ophidset/overstimuleret efter at have været sammen med en anden hanhund?
apr 2009
Der er heller intet med dyret nu. Han spiste og sov. Og nu ligger han og hygger med et gammelt ben.
Jeg blev mest paf og bekymret over tisseriet. Og så skabte maven sig sådan til morges. Tænkte om tisseriet havde været et tegn om at noget var galt.
Måske kunne han bare ikke lide den nye kurv. Den gamle lagde han sig jo fint op i med det samme den blev sat ind og knaldede brikker
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
apr 2009
og han har brugt den flittigt. Både sovet og leget i den
okt 2010
Syg? Hvad ville I gøre?