{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

Hvad ville du gøre? Psy. syg nabo {{forumTopicSubject}}

En af mine naboer, en ung fyr, startede tirsdag middag med at stå og råbe og skrige og skændes med sig selv. Det giver ingen mening det han siger, men han er meget vred og meget ked af det. Han fortsatte hele tirsdag aften, og da jeg kom hjem fra arbejde i går, var han stadig igang. Vi ringede til både politi og psykiatrisk akut udrykningsteam, som ud fra beskrivelsen mente at han har fået psykose.
Politiet har været her og tale med ham, og der er ingen tvivl om, at han er psykisk syg, men de vurderede, at han ikke er til fare for sig selv eller andre, så de tog ham ikke med.
Jeg har bare så ondt af ham. Han har det virkelig forfærdeligt.
Jeg har fundet ham på Facebook og fundet hans bror og fundet dennes telefonnummer. Nu er spørgsmålet bare, om jeg skal ringe til ham og fortælle ham, at hans bror er brudt sammen.
Hvad ville du gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville du gøre? Psy. syg nabo
  • #1   10. mar 2011 Myndighederne reagerer ikke før det er for sent og manden har tydeligvis brug for hjælp.
    jeg ville kontakte familien


  • #2   10. mar 2011 Hvis du virkelig er sikker på at han har fået et sammenbrud og har brug for hjælp - og selvfølgelig at du er sikker på at det er den rigtige du har fundet på fb - så tror jeg faktisk at jeg ville ringe... Bare så familien har muligheden for at hjælpe ham, hvis de har lyst til det...

  • #3   10. mar 2011 Kan dem fra psyk. ikke rykke ud og snakke med ham, og vurdere ham? Tror de har lidt mere kompetence en politiet til at vurdere personen.

    Synes godt nok det er synd for ham :o( Han må da have det forfærdeligt?

    Ved ikke om jeg synes du skal ringe til pårørende, når du ikke kender personen. Virker sådan lidt "stolker-agtigt" gør det ikke? Selvom du jo klart har fundet det for at hjælpe fyren.


  • #4   10. mar 2011 Først vil jeg sige, jeg synes det er rigtig flot af dig, at du gider hjælpe. Det siger lidt. Mange havde bare vendt ryggen til.
    Jeg synes også, du skal give et kald. Det værste der kan ske er, at broren bliver sur og siger nej til at gøre noget, men så ved du, at du har forsøgt. smiley


  • #5   10. mar 2011 Tina Og alex: Nej det er jo det, og han burde have fået hjælp for halvandet døgn siden.

    Sophie: der er ingen tvivl. Han råber af nietzsche, at han ikke er større end ham og siger "du er en kujon. Du skal ikke kalde mig en kujon" etc etc. Han er fuldstændig væk. Og det hele foregår for pivåbner vinduer, så vi har kunnet se, at det er væggen han råber ad. Og han har et meget specielt navn, så er sikker på, at det er ham.

    Maiken: de ville ikke rykke ud i går, da politiet havde været der en gang, og der lukkede han ikke op. Og som de sagde, så har de ikke beføjelser til at sparke døren ind.

    Malinois fan: Det skal han nemlig.


  • #6   10. mar 2011 Min søster har desværre været syg,,rigtig syg i mange år...vi som familie er glade for at få besked men desværre også ret handelsløse idet så længe de bare tosser rundt og ikk er til fare for sig selv og andre sker der ikk en dyt

    Skriv til hans bror,,der kan aldrig ske noget ved det

    Held og lykke


  • #7   10. mar 2011 Øv altså. Det er godt nok trist, når der ikke rigtig kan gøres mere :o(
    Prøv at hør dem om de vil komme ud idag evt.? Inden du ringer til broren.


  • #8   10. mar 2011 I så fald ville jeg ringe! Så kan familien selv vurdere om de "gider" hjælpe - men tænk hvis ikke de aner det? Det må også være forfærdeligt...

  • #9   10. mar 2011 Jeg er også bare ved at være ret træt af at snakke med autoriteter, som spørger mig "hvad synes du, vi skal gøre?" Hvor pokker skulle jeg vide det fra? Jeg er ikke psykolog eller psykiater eller politimand eller på nogen måder uddannet til at vurdere, hvad der skal gøres. Jeg kan bare se, at han er langt væk fra den her verden.

  • #10   10. mar 2011 Vis det er så slemt ville jeg prøve og ringe til broren.

    De kan jo ikke tvangsindlægge ham vis han ikke bliver vuderet til at være til fare for sig selv eller andre.

    men måske kan noget familie overtale ham til indlæggelse eller sørre for han kommer psykiater og for noget hjælpe.


  • #12   10. mar 2011 Daisie: Nej det er det jo faktisk ikke. Jeg har også forsøgt, men han tager den ikke. Det er jo heller ikke det bedste tidspunkt at ringe til folk på.

  • #13   10. mar 2011 julie kan kun sige at det er flot af dig,, du reagere på din nabo.s opførsel,,du skal da ringe til familien,, de bliver da glade for din omsorg,, det vil jeg da blive,, og så skal man jo huske ikke at lukke øjnene hvis noget virker forkert og ikke være bange for at hjælpe,,, held og lykke håber vi får en opdatering,, god dag

  • #15   10. mar 2011 Tak smiley

    Suzy: Det er nemlig rigtig ubehageligt. Og ja, jeg kan heller ikke lade være med at tænke på ham fra Aalborg, som blev skudt i hovedet, da de skulle hente ham...


  • #16   10. mar 2011 Jeg ville nok tage en snak med ham selv og tilbyde at kontakte noget familie hvis han er i en tilstand hvor han ikke selv er i stand til at tage dette initiativ. Det er joikke til at vide hvordan deres familieforhold er, og man skal passe på i sådan tilfælde. Selvom man gør det af et godt hjerte, så er det desværre ikke alle der ser det på den måde. Hvis han ikke ligefrem virker truende overfor dig, så tilbyd at kontakte familien så de måske kan hjælpe.

  • #17   10. mar 2011 Charlotte: jeg skal på ingen måder der over. Han er slet ikke i kontakt med den her verden- det tør jeg simpelthen ikke.
    Så må broren sige til mig, at de ikke har kontakt eller et eller andet (kan dog se på hans facebook, at alle tre bdrødre og moderen var i sommerhus sammen for et par uger siden, så tror ikke det er et problem)


  • #19   10. mar 2011 Shoegal: lige præcis. Kan høre at han slår på væggen en gang imellem... Han er alt for voldsom til at jeg tør gå over og tale med ham.

  • #21   10. mar 2011 Shoegal: vi har prøvet det akutte psykiatriske udrykningsteam flere gange, men de vil ikke komme ud, for de tror ikke, at han vil åbne...

    Charlotte: psykiatrisk udrykningsteam tjekkede ham i går og kender ham ikke. Har fundet psykiatrisk lokalcenter, men kommer de ud, når nu de andre ikke vil?


  • #23   10. mar 2011 Julie: Jeg ville gøre som Charlotte foreslår - vil de ikke gøre noget, så kontakt broderen. Du skal i hvert fald ikke gå over til ham, når han er så psykotisk, så vil han slet ikke forstå, at du kommer for at hjælpe...

  • #24   10. mar 2011 Jeg fik fat i broderen. Desværre den yngre bror, men han var glad for, at jeg ringede. Han vil prøve at kontakte ham. Så nu har jeg gjort, hvad jeg kunne, og så må familien tage over. Han lød hverken overrasket eller som om, at det er sket før. Han blev egentlig bare lidt stille.

  • #25   10. mar 2011 Jeg har bare endnu mere ondt af broderen nu... stakkels knægt at få sådan et opkald. Men det var nødvendigt... Han råber stadig derovre... det er 2 døgn nu. Han er ved at være godt hæs, men det er stadig i samme rille.

  • #26   10. mar 2011 Da vi talte med politiet i går (efter de havde været der) blev de ved med at spørge om vi var bange og om støjen generede, men det kan vi jo bare ikke sådan helt ærligt sige. Men hvis det er vejen frem. Men nu må vi se, hvad familien kan gøre

  • #27   10. mar 2011 :o(
    Får det helt dårligt over det offentlige ikke vil hjælpe sådan en stakkels mand som tydeligvis har STOR brug for hjælp HER OG NU!

    Og skulderklap til dig fordi du har brugt din tid på at prøve at hjælpe. Godt du fik fat i broren.


  • #28   10. mar 2011 Rikke: Jeg har tænkt på det. Eller sige at han råber at skade sig selv (eller ham han nu råber ad)

  • #29   10. mar 2011 Charlotte: Nej det er jeg godt klar over, men de kunne da godt tage at kigge derud, i stedet for at opgive på forhånd via telefon.

  • #30   10. mar 2011 Ja men det har psyk. ikke.

Kommentér på:
Hvad ville du gøre? Psy. syg nabo

Annonce