{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

B.
B.
Tilmeldt:
16. mar 2005
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 162

familie m hund der knurre søger hjælp {{forumTopicSubject}}

en af mine venner har en unghund som konstant knurrer når den spiser/ har kødben. hvordan får man den bedst til at holde op?
de har 2 børn i familien, som den også knurrer af - håber nogen herinde kan hjælpe. så familien/hunden kan få det godt sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  familie m hund der knurre søger hjælp
  • #1   11. nov 2006 okay jeg ville ta alt hvad der hedder bødben fra den.
    istedet for at give hunden sin mad i skål, ville jeg prøve at gøre det sjovt og spændende feks. at lade hunden arbejde for sin føde.


  • #2   11. nov 2006 Her i huset gør vi følgende.. Vi voksne tager indimellem hunden man og kødben.. den får ros (når den ikke knurrer) og mad osv igen.. dette trænes mange gange..
    Når det er helt på plads kan de store børn (imens vi voksne er ved siden af) gøre det samme .. igen ros og mad igen smiley
    -Det er rimeligt hurtigt at få løst på denne måde..

    Men selvom hunden acceptere og har lært det er det altid en god ide at lære ens børn at de ikke skal tage hundens mad..

    (Smil.. har stadigt ar i panden selv.. som 34 årig.. fordi jeg ville smage en hunds mad!!)


  • #3   11. nov 2006 En anden ting så skal hunden ha ro til sin mad, den skal ikke føle den skal "passe" på sin mad, tænker børn

  • #4   11. nov 2006 prøv at tjekke dette link: http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/hunden_knurrer_og_vogter_mad_o.html

    siden forklare vist meget godt hvordan man kan gøre. Håber de finder ud af det.


  • #6   11. nov 2006 dejligt med alt det info, jeg vil sende dem et link til tråden, så kom endelig med alle guldkorn.

    og bonus, den knurrer kun når der er mad, ellers er den god og tålmodig med børnene


  • #7   11. nov 2006 hundeejer, hunden er 13 mdr. og det lader til at det tager til med at den knurrer. Det er en hanhund, blanding af schæfer/ beagle. og ja de har haft den fra hvalp og det er deres første hund

  • #8   11. nov 2006 tak for alle de gode råd og linket, lader til I alle er meget enige i hvordan man griber situationen an, dejligt .

  • #9   11. nov 2006 marie AV, sikke dog en historie

  • #10   11. nov 2006 Øv, hvor er det synd, det ikke blev trænet fra starten...
    Gode råd I har fået ovenfor :o)))
    Hos os er det nærmest modsat>> han spiser KUN, når vi er i nærhen.. sådan, ka det osse gå Ggg


  • #11   11. nov 2006 sus. ja, men bedre sent end aldrig. og ja tror også det er gode råd, og for en gangs skyld er der også enighed, det er bestemt ikke altid man kan være så heldig.
    din hund må jo så være en hyggespiser smiley


  • #12   11. nov 2006 Derfor kom jeg heller ikke med yderlige råd.....syns de er gode....vi håndfodrede Sakki, da vi fik ham, nok derfor......godbidder / foder mv. står hvor det altid har stået....NU ka han nå det, hvis han vil, "stjæler" aldrig noget....venter på værsko og ælsker, når vi fx snupper hans griseøre og kaster det, så han kan fange det igen...
    Det hele er jo et spørgsmål om TILLID


  • #14   11. nov 2006 Vores golden hvalp gjorde det også i starten hvis den havde et griseøre osv. . . Og vi fandt hurtig ud af at det ikke hjalp at skabe konflikter med den. Altså at skæde den ud hvis den knurrede af os. . . Vi kender så en hundepsykolog og spurgte hende hvad vi kunne gøre ved det. . . Og den måde vi fik vidst det på var at altid ha noget der er bedre at tilbyde den i hånden idet den begynder at knurre og det gør at man vender det om til noget positivt og nu kan vi tage alt fra ham og han bliver helt glad når vi tager det fra den smiley den metode virker

Kommentér på:
familie m hund der knurre søger hjælp

Annonce