4.571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Talgkirtel hund Talgkirtel hund

Hej alle!

Jeg har for nogle dage siden opdaget noget underligt i nakken på min hund. Ca 2 cm stift hår har samlet sig til en lille masse. Prøvede at fjerne omtalte og samlingen fortsatte 3 cm under huden som blev trukket med ud (fra et lille bitte åbent sår som ikke bløder). Har snakket med dyrlægen i dag som tror på det er en talgkirtel der er gået hul på. De skulle åbenbart være ret almindelige hos hunde. Nogle som har erfaring med disse talgkirtler? Området er ikke hævet, betændt eller irriteret på nogen måde.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Talgkirtel hund
  • #1   31. okt 2016 Jep. Kia fik fjernet en ved øjet for mange år siden, da der var gået betændelse i den.

De er ellers som regel fredelige, hvis man lader dem være, men piller man for meget ved dem, så kan de give modbydelige infektioner, og som du fandt ud af, så er de lange, og dybe, så det kan blive noget værre rod.
    Hvis der bliver bøvl med dem, skal de ved dyrlægen tømmes/fjernes. Man bør ikke selv rode med det ... til en anden gang :o)

Du har været meget heldig :o)

Med alderen har Kia fået flere, det skulle være meget normalt, og ikke noget man fjerner på en ældre hund, som hende, uden yderligere indikation.

Hun har en på den ene side af halsen, en på toppen af hovedet, en på et af benene, en på øret, og en meget stor en på ryggen/bagdelen, i noget gammelt arvæv fra hotspot.
    Jeg tjekker kort hver dag at der ikke er tegn på infektion/smerte, og ellers får de lov til at passe sig selv.

Hvad sagde dyrlægen, at du skulle gøre fremadrettet?

• #2   31. okt 2016 Sanne: Tak!! Dyrlægen sagde at jeg bare skulle holde det rent og holde øje med det. Men det er som om at efter jeg har revet tidligere stykke ud at så kommer der bare noget nyt. Det ville du ikke pille ved? smiley

• #3   31. okt 2016 Det ved jeg ikke. Jeg ville være bekymret for infektion. Men siger dyrelægen at du "bare" skal holde øje med det, så gør det :o)

• #4   31. okt 2016 Mys havde én og vi blev vildt bekymrede.. Dyrlægen grinte lidt af vores vilde bekymring, for da vi kom og skulle vise den her store farlige ting til ham, så kunne vi knapt finde den og den var allerede helet fint op smiley
    Han sagde at hvis man opdager den, skal man ikke pille i den men holde øje.. På et tidpunkt vil der, muligvis, gå hul på den og så kommer der noget klamt hvidt/gulligt stads ud.. Hvis det sker skal vi rense og sørge for der ikke går betændelse i..
    Har de haft det én gang, kan de godt have tendens til at få det igen smiley

• #5   1. nov 2016 Trille får ofte nogle. De fleste forsvinder af sig selv. På et tidspunkt fik hun en kæmpe en ved brystkassen. Omkreds på størrelse med en to krone. Ret stor tyk knude. Så en dag var den sproget. Ud kom der en tyk tyk mærkelig masse. Har vidst billeder et sted. Hullet der var sprunget var på størrelse med en blyants omkreds. Det helede efter at jeg tømte det og sørgede for at det var renset

• #6   1. nov 2016 Ja min gamle tæve får dem også og har faktisk en lige nu på baglåret som jeg renser.

• #7   1. nov 2016 Tak alle sammen! Er glad for der ikke er grund til bekymring smiley Jeg holder øje og sørger for at holde det rent smiley

Kommentér på:
Talgkirtel hund

Annonce