{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Barffodring giver nye problemer.... {{forumTopicSubject}}

ja nye og nye...??
Nå men min bedre halvdel var igår hos Dr. Dyr, i anden forbindelse...han spørger dyrlægen " nå, hva synes du så om det der Barf fodring??" Dyrlægen`s promte svar var " lad være".... han sagde fortsat, at de på klinikken er begyndt at have mange hunde, der skal opereres og have fjernet knoglestumper fra mave/tarm, som følge af Barffodring....

ØV ØV ØV tænker jeg, jeg nægter at gå tilbage til tørfoder....jeg har nu istedet tænkt mig, at fodre med "blødt" kød såsom kalun, hjerte, lever mm. og så skrue ned for rå knogler, og give det i pulverform....

nå men jeg synes bare i lige sku vide det....

Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barffodring giver nye problemer....
  • #1   14. nov 2006 det skal lige siges at de på den klinik tidligere har været fortalere for Barf..... men som sagt har de nu ændret holdning...

Lykke

• #2   14. nov 2006 aiiiii da... KAOZ ER FORTSAT PÅ (caps lock) tørkost, men jeg syntes da det barf lød godt og problemfrit..

iiihha.. håber ingen af de hunde jeg "keder" herindefra vil få problemer =/

• #4   14. nov 2006 Altså, jeg tror at det er en skrøne, må jeg indrømme.

Den har jeg også fået at vide af min tidligere dyrlæge. Men hundenes mavesyre kan jo netop nedbryde knoglerne, så der vil ikke komme skarpe knoglestykker ud i tarmene da de inden er moset til grød..

Jeg vil absolut fortsætte med ben og knogler.. Det ville være ulogisk at barffodre uden efter min mening...

• #5   14. nov 2006 Hvad er Barf???

• #6   14. nov 2006 Hvad jeg har oplevet med Karla, hvis hun har spist ben og ikke fordøjer alle benene, er at hun kaster resten op, og det der er kastet op er altså blødt og eftergivende og på ingen måde splintret og skarpt..

• #7   14. nov 2006 Nana, barf er råfodring

• #8   14. nov 2006 Sorry, Nane

• #9   14. nov 2006 Jeg synes det er supert du skriver om det.

Jeg har ikke selv hørt om det, hverken blandt alle dem jeg kender der barfer, eller de forummer jeg er med i.

MEN, jeg kan nu godt forestille mig der opstår problemer, da mange af dem jeg for tiden ser starte op, efter MIN mening ikke sætter sig ordentligt ind i det, bare smider en masse forskelligt ned til hunden, og ikke giver sig den tid der skal til for at observere sine hunde.

Jeg har nu snart råfodret i 3 år, og jeg må indrømme det ikke får mig til at stoppe. For at jeg skulle bare begynde at tænke lidt mere over tingene, kræver det jeg hører det fra folk der er i råfodringsverdenen.

Men igen, supert du gør opmærksom på det !!!!!!!!

• #10   14. nov 2006 Janie, jeg er absolut enig med dig i at der kan opstå problemer med hund på barf fordi at deres ejere ikke har sat sig ind i hvad det indeholder, men jeg må tror nu ikke at disse problemer vil komme sig af at hunden får ben og dermed er i fare på den konto, men mere af at hunden ikke fodres varieret nok, og derigennem får sine vitamindepoter fyldt op..

• #11   14. nov 2006 Er det ikke sådan, at nogle knogler er bedre end andre -
    har da fx hørt, at lam sku være noget af det bedste at fordøje ?

• #12   14. nov 2006 Sus, kyllingeben er noget af det nemmeste for hunden at fordøje, hvor jo større dyret er, jo hårdere er knoglerne og dermed sværere at fordøje. Men altså, Karla får alt fra kyllinge, til svine og lammeben til okseknogler og hun har aldrig haft problemer af nogen art..

• #13   14. nov 2006 Hej

Ja som Janie, synes jeg også det er fedt at du skriver det.

Jeg har ikke selv oplevet noget i det års tid jeg har råfodret Luna.

Og jeg giver Janie ret, mange hopper bare ud i barf/råfodring med begge ben, uden at have læst om tingene først, så det kunne jeg godt forestille mig, kunne give problemer af mange mulige slags.

Jeg personligt havde læst om barf/råfodring og deltaget på barflister (både dansk og engelsk) i et år før jeg vovede at tage springet.

• #14   14. nov 2006 DFFD...ja sårn tænkte jeg nemli også (at det jo er det naturligeste at fodre med).... men dyrlægen mente at det måske hænger sammen med at vores hunde idag, ikke er så stærke mere, som den vilde ulv....pga af mange generationer af forædling af Canis Lupus arten...at vi mennesker igennem avl, har gjort vores hunde til svagere individer, på det punkt....
    jeg ved det ikke....mine plejer at kaste det op de ikke kan fordøje....men jeg er da alligevel lidt nervøs for at det en dag skal gå galt.....

jeg tror bare jeg fodre med blødt kød....for en sikkerheds skyld....

Lykke

• #15   14. nov 2006 Mie>> aha ! Er der evt. forskel på, hvad store og små hunde bedst fordøjer af type ben/knogler ?

• #16   14. nov 2006 ja jeg blev også helt ærgelig ved tanken om at skulle stoppe...jeg er..og ikke mindst mine hunde er VILDE med Barf.... meeeennn jeg blev da lidt usikker af hvad han sagde.....han nævnte også det i siger med at folk ikke sætter sig nok ind i det....og feks. gav hunden fordærvet kød mv.
    så er der jo ikke noget at sige til at de bliver syge....

Lykke

• #17   14. nov 2006 Sus, jeg tror ikke at der er forskel på fordøjelsen hos store og små hunde, men mere evnen til at knase ben fra større dyr, tror jeg.

Det er sværere for en chihuahua at gnave sig igennem en hel kylling end det er for Karla. Men så snart det er i maven kan jeg ikke forestille mig at der er forskel..

• #18   14. nov 2006 jeg købte Kalkunlår på tilbud, forleden... men da jeg begyndte at skære lidt i det, fandt jeg nogle lange "stivere" en slags tynde lange knogleligende dimser i lårene, dem blev jeg lidt usikker på om ville skade i maven....og de kom da også op igen senere....skarpe og hårde....såååå kalkunlår vil jeg nok fremover gå uden om.....eller fjerne dem FØR de bliver serveret...

Lykke

• #19   14. nov 2006 Ja jeg troede også alt var godt, indtil jeg var ved dyrelægen idag med bailey så vendte jeg det lige for dyrelægen samt hende der er kåret til danmark bedste veterinær sygeplejeske.
    af de ville anbefale mig tørfoder istedet.

• #20   14. nov 2006 Mie>> jeg tænkte blot på, at i tidernes morgen kunne jeg forestille mig, at det kun var de store hunde, der nedlagde store dyr og ikke en miniput *G*

• #21   14. nov 2006 det skal lige siges det ikke var tørfoder de selv solgte som de anbefalede, så det var ikke ren reklame

• #22   14. nov 2006 Sus, måske miniputhundene så fangede små dyr? *GG*

• #23   14. nov 2006 Lykke, hvis du føler dig utryk, kan du selv hakke så dine hunde stadig får det hele på den naturlige måde.

Min hvalp sluger ALT, og jeg drøner det lige en tur gennem kødhakkeren.

De ben den ikke kan tage får tæsk med en hammer, og det fungerer supert herhjemme.

• #24   14. nov 2006 min poms (Pomerania) får det samme som de store....dog klipper jeg feks. et kyllingelår over to steder i knoglen, så hun nemmere kan knase det....og ned ryger de....

Lykke

• #25   14. nov 2006 ja Janie...det ku jeg selvfølgelig gøre....tak for tippet....

Lykke

• #26   14. nov 2006 Mie>> eller de store vuffer nedlagde de store dyr og minniputterne blev inviteret til ædegilde... LoooooooL

• #27   14. nov 2006 har hørt at Kalun skulle være rigtig godt for hundene (at mansagtens kan nøjes med det som kød) ....
    det skulle være noget med, at det binder de gode stoffer hunden har brug for, og derfor bliver optaget bedre.... det siges at det feks. er derfor at vilde dyr altid først spiser byttets indvolde først...for at få mest muligt ud af resten af kødet .....
    eiii det lyder lidt som noget sludder....har i hørt noget om det....???

Lykke

• #28   14. nov 2006 Den med hvad de vilde spiser først er der forskellige påstande om. Og hvorfor ligeledes........

Men efter hvad jeg har hørt, skulle selve mavesækken (kallunen) indeholde både det helt rigtige forhold mellem kalk og fosfor, samt indeholde gode vitaminer.......

Har faktisk hørt om en der udelukkende fodre med kallun og grønt uden problemer overhovedet.

• #29   14. nov 2006 Janie...ja nemli....tror jeg også jeg vil...altså fodre udelukkende med Kalun....det lugter også så godt...!!!!
    ha ha ha ha

Lykke

• #30   14. nov 2006 Lykke - Jah mums - Kallun er så lækkert - prøvet at få en møsser efter din vaps har spist det? Årrrh så dejligt smiley Caiser lugtede bare som gammel ko stald ud af munden :S

Kender så en der fodrer kun med hakket hjerte og tørkost - men hunden vælger så kun at spise kødet og lader tør foderet stå smiley

• #31   14. nov 2006 Rilou.... LOOOOLLLLLL ....jeg har lært af skade...når de efter endt måltid kommer hen for at gnide fjæs op af mig... står jeg klar med et (til formålet) viskestykke til at gribe den snaskede mule med...møsser får de når den værste stank af ko mavse er forsvundet....

Lykke

• #32   14. nov 2006 Synes nu et morgenkys af manden efter en ordentlig Herretur aftenen før udemærket kan følge med her ;0)

• #33   14. nov 2006 kender også mange hunde der får diarre af rå ben, men kun i forbindelse med tørkost må jeg indrømme.

Og at man fodrer med råt, er ikke ensbetydende med, man synes det er ok at påfører fødedyrene unødigt lidelse. Det ville da være ren dyremishandling i min verden!

Ang. partering, så er det skam heller ikke altid de får det her hos mig. De får skam hele kaniner, fasaner, kyllinger og hvad jeg nu kan skaffe...........Dog er det hamrende svært at skaffe.

• #34   14. nov 2006 JH...nej man giver ikke sin kat fugle eller mus....men hvis katten ellers kan komme til det....vil den uden tvivl selv fange dem....

Lykke

• #35   14. nov 2006 vi har også snakket med flere dyrlæger uafhængigt af hinanden der ikke er så vilde med BARF, jeg tror problemerne opstår fordi hr. og fru. Hansen tror de ved alt om det, men i virkeligheden ikke ved så meget alligevel....

*DFFD* Lidt Rocker er man vel Altid *

Der er nok også en del ulve der er døde pga fordøjelsesproblemer!!! Sådan er det jo i naturen, de svage og uheldige går til - i vores verden passer vi jo ekstra godt på vores dyr og har da vel ikke lyst til at de skal gå til...

• #36   14. nov 2006 Jeg kan ikke tale for andre, men kun hvad jeg selv oplver med mine.

Og jeg kan fortælle at harer kan løbe gennem Carlos ben uden han reagerer og han er hunderæd for levende høns (den kryster ;0).

Det eneste mine jager er katte! Og det er de altså godt nok aldrig blevet fodret med ;0)

• #37   14. nov 2006 JH...hunde bliver altså ikke mere blodtørstige af Barffodring....(som nogen tror)
    du bliver jo heller ikke morder af at spise en tattarmad eller et stykke fitet....

Lykke

• #38   14. nov 2006 Findes der i det hele taget nogle der ALDRIG giver deres hunde råt?????

Alle jeg kender stikker da deres hunde lidt afpuds, en lille klump oksekød eller ligende...............

• #39   14. nov 2006 Luna får også kanin, poussin osv.. Og hun har da ingen problemer med levende dyr.. Forleden dag var der en fasan der lettede fra jorden lige ved siden af hende...

min veninde's hund, der får tørfoder, gik på kaninjagt for nogle måneder siden.. Så det er svært at spå om.

Jeg ville aldrig give min hund (eller min kat for den sags skyld) levende føde..

• #40   14. nov 2006 Janie...tror der findes mange "sovs og kartoffelhunde" et udtryk jeg kom på ved at se gamle mennesker med deres hunde.....

Lykke

• #41   14. nov 2006 Janie F

Den "brugte" hund vi fik slikkede kun forsigtigt på lækre kødben og rørte ikke lever, hjerter ect.

Nu kan han finde på at finde de gamle afgnavede ben frem og hygge sig med. Han havde ganske enkelt ikke fået sådan noget før.

Vores får det ca. en gang om måneden, men ikke oftere da der kommer meget "uro" i flokken...

• #42   14. nov 2006 Man ved at så mange? % kommer til skade pga. et kyllingben, derfor anbefaler dyrlægerne ikke at give det og min holdning er nu at min hund skal ikke være inde for den procentdel pga. et kyllingben o.lign. og det er da forståligt at dyrlægerne mærker mere til det for det er blevet in at barfe...

Hunde i naturen ved man ikke hvor mange der er døde pga. et kyllingben, men de bliver i hvertfald ikke 10-15 år som vores tamme hunde...

• #43   14. nov 2006 Tørfoder er så populært fordi det er nemt og fordi der er lavet en meget dygtig markedsføring. Der er i dag rigtig mange hunde med allergiproblemer af den koncentrerede kost. Noget lignende skete inden for menneskeverdenen hvor intensiv markedsføring gjorde at selv fattige kvinder i Afrika brugte penge på modermælkserstatninger i stedet for at amme dem selv. De firmaer kan sælge sand i Saharah. Tørfoder er altså en "nyere" opfindelse og før hen levede hundene også i bedste velgående.

• #44   14. nov 2006 he sjovt nok,var en af mine veninders hund til dyredokteren for 14 dage siden og fik fjernet en knogle splint fra endetarmen i fuld narkose(den bliver også barfet)

• #45   14. nov 2006 Mette.... jeg er også nervøs for " ben på tværs "...men man kan jo fodre Barf uden ben i... jeg Barfer selv, og vil nu gå over til benløst kød, for jeg er overbevist om at det er sundere for mine hunde, med de friske råvarer, ligsom det er for mennesker....så må de få deres kalk i pulverform....

mine basser har i skrevne stund lige guffet en rå svinelever i sig med største velbehag....

Lykke

• #46   14. nov 2006 Nilsson og Abby er vokset op på kallun og har fået kalk og fosfot(ved sku ik lige hvad det hedder) ind imellem fik de osse oksekød osv.... men de har klaret det fint.... Grunden til jeg stoppede er min bulldog ikke kendte hendes grænse og ville slås med nilsson om hans foder og daværende tidspunkt turde jeg ikke foresætte... men vil gerne i fremtiden....

• #47   14. nov 2006 Louise, hvis folk fortælle dig det IKKE kan gå galt, ja så er de da for.........hvis de tror på den. Selvfølgelig kan det det!

Men jeg er sikker på, at operationer for tilberedte ben og de der oksehudsknogler stadig er i langt overtal. Ellers ville vi stensikkert have hørt meget mere om det ;0)

• #48   14. nov 2006 Jeg er nu ikke vild med korn i hundemaden.
    Daisy får det på den naturlige måde og jeg er nu ikke bekymret :o)

• #49   14. nov 2006 JH: Daisy savler altså ikke over mine to katte og min kanin... Det er noget pjat det der...

• #50   15. nov 2006 Er det virkelig nødvendigt karina????

Bare fordi du synes det er rigtigt, er det altså ikke sikkert andre synes det.. Og jeg bryder mig ikke om denne prædiken..

Det er derfor jeg altid gruer for at læse disse poster...

Og jo, jeg barfer Luna, men jeg har idet mindste respekt for at ikke alle synes at det er det bedste/mest rigtige...

• #51   15. nov 2006 og lige nettop sådan en holdning er med til at gøre at jeg ikke har lyst til at barfe

at man hele tiden får at vide at man fodre sin hund forkert, og inddirekte får smidt i hovedet at man ikke elsker sin hund fordi man giver den tørfoder

• #52   15. nov 2006 Anette: nu var den heller ikke henvendt til dig *S*

jeg har osse overvejet barf mange gange, og Tabu får tit kød istedet for tørfoder.

men igen synes tit man får den smidt i hovedet at man fodrer forkert og ikke elsker sin hund når man giver den tørfoder

• #53   15. nov 2006 Det kommer du ikke til at høre fra mig, Janne

• #54   15. nov 2006 Jeg er godt nok nysgerrig efter at høre hvor det kød kommer fra..........Det ville da være rart at vide hvor man IKKE skal handle.

• #55   15. nov 2006 Janne: Jeg fodre stadig Balta med tørfoder :o))

• #56   15. nov 2006 Jeanette: det ved jeg godt

ved osse godt det ikke er Janie der siger sådan *S*

hun tager pænt imod alle mine spørgsmål og svarer mig på dem *S*

Anita: Tabu får tit RKB istedet for sit tørfoder

han elsker altså begge dele *S*

Sanne p : sjovt, jeg var i zoo en dag hvor dyrepasseren stod og fortalte om ulven og hvordan de spiser
    der fortalte hun at ulven ikke kunne tåle frisk kød, at de gravede det ned et par dage først

jeg undrede mig meget længe over den...

vidste ikke at når ulven endelig fik nedlagt et bytte sagde, hov, jeg kan ikke tåle det, jeg graver det lige ned og spiser det om et par dage

• #57   15. nov 2006 Lige sådan bemærkninger gør mig godt nok trist.

Hvorfor er det så svært at respekterer hinandens valg? Gør vi ikke alle hvad vi personligt føler er bedst for vores hunde?

Ja, der er kommet mange flere syge hunde til efter tørkosten. Men hvor er dokumentationen på, det lige er det der har skabt de problemer?

Mine hunde stortrives på barf. Og jeg håber aldrig jeg behøver tænke på at skulle gå fra det. Men så længe jeg ikke kan dokumenterer noget som helst videnskabeligt, ville jeg aldrig turde kaste mig ud i sådanne udtalelser!

• #58   15. nov 2006 Janie: det ved jeg, og hatten af for dig

desværre er der alt for mange der barfer, der skal fortælle os andre at det er forkert det vi gør

• #59   15. nov 2006 Janne: Det er bare så du ikke tror at jeg mener at du er elendig fordi du ikke barfer ;o)
    Det vil jeg ikke ha du tror at jeg synes *ss*

• #60   15. nov 2006 Ved det Janne, og synes selv det er så forkert!

Og brænder man virkelig for det man gør, og gerne vil brede sit budskab, så er det da bare den helt forkerte måde at gribe det an på. Folk vender tingene ryggen i stedet for at fatte interesse.

Trist for os andre der barfer...........

• #61   15. nov 2006 Anita: overhovedet ikke

du har heller ikke forsøgt at overbevise os andre om at vi fodrer dybt forkert

Janie: netop

• #62   15. nov 2006 Janne: Skal Besse ha Vodka?

• #63   15. nov 2006 Anita: Besse har Vodka, han har boet der et stykke tid nu *S*

• #64   15. nov 2006 Okay *ss* Jeg følger vist ikke så meget med :o)

Kommentér på:
Barffodring giver nye problemer....

Annonce