{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Foder til steriliseret tæve {{forumTopicSubject}}

Hvornår vurderede I om det var nødvendigt at skifte foder til noget mere fedtfattigt?

Nicki har nemlig haft liidt svært ved at tage på, så er lidt i tvivl om vi bare skal kigge efter foder til sterliserede tæver næste gang vi køber eller om vi skal fortsætte med normalt?

PS Nicki er frisk igen og uforstående overfor hun ikke må lege og hoppe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til steriliseret tæve
  • #1   8. nov 2016 Prøv dig frem smiley
    Ikke sikkert det er nødvendigt at skifte. Det er forskelligt fra hund til hund.


  • #2   8. nov 2016 Jeg har endnu ikke skiftet da Gaia faktisk har haft tabt sig siden sterilisationen i august..
    Hun er så også på portionsanrettet og afmålt foder fordi hun førhen var for bred smiley
    Så medmindre andet ændrer sig forbliver hun på sit nuværende foder..


  • #3   8. nov 2016 Min hanhund har ikke skiftet foder, han tog heller ikke rigtig på inden kuglerne bleve fjerne nu han lidt mindre portion.

  • #5   8. nov 2016 Jeg kiggede bare på Coco og konstaterede at jeg ikke har behøvet at skære betydeligt i hendes kost. Største forandring har været at jeg nu altid giver lige meget foder hver gang. Så på den måde får hun nok lidt mindre end før i tiden. Vi har ikke skiftet til slankekost, det er endnu ikke nødvendigt, måske det bliver det, når hun bliver ældre og mindre aktiv.

  • #6   8. nov 2016 Tak for svar! Vi køber en sæk af hvad end der er på tilbud som vi plejer smiley

  • #8   8. nov 2016 Hun skal ikke tage mere på nu, men det tog lang tid at få hende op i vægt smiley

  • #9   8. nov 2016 Jeg har heller ikke skiftet foder på floppen efter hun blev steriliseret smiley

  • #10   8. nov 2016 Ingen af mine steriliserede tæver har taget på, så de bliver fodret som altid.

  • Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 4 Svar: 97
    #11   9. nov 2016 Jeg har to kastrerede hanhunde. Jeg fik anbefalet bl.a. fra dyrlægen at sætte foderet ned med ca. 10%, det gjorde jeg så og i løbet af 2-3 uger tabte de henholdsvis 800 og 500 g (vi snakker om hunde med normalvægt på 8,9 og 6,4 kg, så det er ret meget), så de røg tilbage på normal mængde foder igen smiley nu justere jeg alt efter hvordan de lige mærker - mine hunde er slanke og sådan vil jeg have dem, da jeg bl.a. bruger dem til agility og det er belastning nok uden ekstra kilo på sidebenene!

  • #12   9. nov 2016 Jeg vil også sige prøv dig frem smiley Ikke to hunde er ens at fodre på.
    Perle er steriliseret og har været det i snart 4 år. Hun får ikke lavkaloriefoder, men helt almindeligt voksenfoder. I sommers efter at hun havde måttet holde sig i ro i 4 uger pga skulderskade synes jeg hun lige havde fået lidt for meget på sidebenene, så jeg prøvede at købe en sæk foder til steriliserede tæver. Hun tabte sig lynhurtigt alt for meget og det er faktisk lidt svært at få hende op i en OK vægt igen - nitte smiley Hun er en aktiv hund som jeg træner en hel del med.
    Min gamle tæve var det svært at holde nede i vægt både før og efter sterilisation; hun blev fed bare hun kiggede på en godbid. Hun fik lightfoder både før og efter smiley


Kommentér på:
Foder til steriliseret tæve

Annonce