{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

Øv-øv. Stakkels Eisa {{forumTopicSubject}}

Stakkels Eisa knækkede en bagklo helt oppe ved poten i dag, da mine tøser legede sammen. Ved ikke helt, hvordan det skete, men det blødte fra den, og den strittede helt ud, så Eisa ikke kunne støtte på poten. Vi kørte hende til dyrlægen, som fjernede det knækkede stykke, gav hende noget smertestillende og noget penicillin, så der ikke går betændelse i det. Hun fik bandage på, som vi må tage af til natten, og hun ser så ked ud af det. Hun ligger bare stille og ser trist ud og gider slet ikke, at de andre vil snakke med hende. Øv-øv. Jeg bliver altså så trist, når mine hunde har det skidt.

Er der andre der har haft problemer med flækkede kløer? Jeg er begyndt på noget nyt foder, men der burde være kalk nok i. Jeg har ikke haft klo-problemer med nogen af dem før.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv-øv. Stakkels Eisa
  • #1   15. nov 2006 Åhh nej dog, stakkels tøs.

Kender desværre ikke til den problemstilling, men god og hurtig bedring ønskes hun.

• #2   15. nov 2006 Jeg tror bestemt ikk det er dit foders "skyld" at kloen er flækket.
    Mon ikke det bare var lidt uheld i kampens hede???

Go bedring til Eisa!!!

• #3   15. nov 2006 Tak skal I have for de gode ønsker til Eisa. Jo, Maibritt, det er forhåbentligt bare et uheld, fordi de har tosset rundt med hinanden.

• #4   15. nov 2006 Ork jo, kender det så rigeligt! Uccas har været turen igennem to gange i år, hans kløer brækker så bare ikke, men flækker på langs. Han må helbedøves hver gang han skal have neglen rykket af, have penicillin og smertestillende og en enkelt gang havde han bandage på i en uge.
    Dyrlægen mener han måske mangler omega 3 og 6 fedtsyrer, at han simpelthen har brug for mere end normalt. Derfor anbefalede de Royal Canin skin support foder. Men, Uccas gider ikke rigtig spise det, så jeg vil til at give ham et fodertilskud i stedet for. Måske "livets olie" fra pets.dk.
    At de knækker en negl i leg el. lign, en sjælden gang tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget om, det kan ske for alle hunde.
    Men hold øje med om kløerne begynder at se mærkelige ud når du klipper dem. Uccas' vokser nærmest i 2-3 lag og det øverste vokser hurtigere end de øvrige. Derfor flækker de meget let, hvis ikke jeg får klippet spidserne af.

• #5   16. nov 2006 Hej Tanja. Tak for di svar. Det er synd, Uccas også har været turen igennem, og så flere gange. Vi slap for at helbedøve Eisa, men hun var bestemt ikke glad ved det. Hun fik bandagen af i går aftes, og det blødte heldigvis ikke. Men hun vil næsten ikke ud, og heller ikke træde ordentligt ned på poten, så det gør garanteret stadig meget ondt, nu det smertestillende middel ikke virker mere. Jeg har ikke haft så stort problem før, og det virker ikke, som om neglene vokser i lag, som du beskriver ved Uccas. Det nye foder er baseret på laks og skulle indeholde mange omega 3- og 6-fedtsyrer, så det kan jeg så udelukke som 'synderen'. Det burde jo så til gengæld hjælpe på sigt.

Kommentér på:
Øv-øv. Stakkels Eisa

Annonce