{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dødelig hundevirus i omløb
  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
    #1   29. nov 2016 ja det er frygtelige smiley smiley smiley smiley
    men smitter den mon også hunden der er vaccinere mod parvoviris,,
    for frodo bliver vaccinerne hvert år,mod den og andre smiley sygdomme , smiley

• #2   29. nov 2016 Hvis du læste hele teksten smiley ville du se at vaccinerede hunde har minimal chance, dog er muligheden der, men den er ikke stor

• #3   29. nov 2016 Susan - Hunde der er vaccineret mod parvovirus, kan godt få virussen, men det er ikke nær så voldsom og farlig, som for hunde der ikke er vaccinerede.

Vores Chessie fik parvovirus for et år siden, og var heldigvis vaccineret. Hun havde det rigtig skidt i cirka halvanden dag, og begyndte så at få det bedre. smiley

• #5   29. nov 2016 Jeg er sku lidt i dilemma, for Zenta og Laika har ikke opdaterede vacciner .. Men jeg ved ikke om risikoen er større ved at slæbe dem med ned til dyrlægen nu?
    Men samtidig skal Laika faktisk helst forbi dyrlægen i løbet af en uges tid og have sin sprøjte til sine led smiley

• #8   29. nov 2016 "Hvalpene skal vaccineres, når de er seks, 10 og 13 uger gamle. Vi anbefaler samtidig, at ingen får kontakt til hvalpene før de har fået den første vaccine. Det betyder, at købere ikke kan se hvalpene før de er syv uger gamle"

Allerede som 6 ugers nu? Og synes jeg plejer at læse at folk siger, det er spild af vacc når hvalpene er 8 uger, men i stedet burde havde som 12 og 16 ugers?

Er det mon fordi moren ikke har kunne give dem mælk, og de vel så heller ikke har fået råmælk? Og de ikke har fået nogle antistoffer fra hende eller ?

Det lyder skræmmende!!!

• #10   29. nov 2016 Det læste jeg godt, men forstår ikke helt hvorfor

• #12   29. nov 2016 Er sku da ikke bilen der er et problem smiley
    Men jeg ønsker jo ikke at udsætte mine hunde for evt. smitte ved at køre forbi dyrlægen for at vaccinere dem smiley

• #13   29. nov 2016 Og forøvrig godt husket det med stationcar smiley

• #17   29. nov 2016 Ja Caroline, men er da ikke helt tryg ved at slæbe dem med ned til dyrlægen hvor der er mange hunde samlet på eet sted? Der må risikoen for smitte da om nogen værre højere?
    Så er lidt i dilemma .. Men samtidig skulle Laika meget gerne have sin behandling i sprøjteform her omkring den 1 december smiley

• #18   29. nov 2016 Er det inkluderet i den almindelige vaccine?

• #19   29. nov 2016 Hehe ville nødig se mig i offentlig transport med to Schæfere smiley

Men ja, klæbehjerne må du sku have, for jeg kan slet ikke huske hvor jeg har skrevet det med bilen henne smiley

• #20   29. nov 2016 Ja

• #22   29. nov 2016 Ja men ved sku ikke om jeg kan stikke hende smiley

• #24   29. nov 2016 Nå nå, Sherlock ..

• #26   29. nov 2016 Den til led får hun i nakken, det gør de vel også med vaccine ..
    Men altså piver hun nu, så hopper jeg da 1 meter op i luften og taber sprøjten ned i min fod eller sådan noget smiley

• #27   29. nov 2016 Jeg forstår ikke helt hvordan det kan ske, for hvis moderhunden er fuldopdateret med vaccinationer inden hun bliver parret, så skulle hvalpe gerne have fået antistofferne gennem modermælken. Og moderhunden skulle slet ikke blive dødelig syg af det.

Så jeg tænker, at der må være sparet lidt på nogle vaccinationer her.

Artiklerne er mangelfulde ift oplysninger og skaber bare paniklignede tilstande, ved at opfordre alt og alle til isolere deres hvalpe og lige pludselig vaccinere fra 6 ugers alderen.
    Jeg mangler godt nok at blive præsenteret for et mere nuanceret billede.

• #29   29. nov 2016 Det er jo Schæfer jeg har og der er gerne lyd på smiley

• #32   29. nov 2016 Ja lidt ligesom mænd også kan ...

• #33   29. nov 2016 Zenta: Du kunne jo lade dem sidde i bilen og bede dyrlægen om at vaccinere dem derude.

Personligt tør jeg ikke springe en vaccination over pga af alt det ravl og skræt der bliver slæbt over grænsen.

• #34   29. nov 2016 John: Hvorfor ikke? Det tyder al forskning på, hvorfor de generelle anbefalinger er 8 og 12 uger(eller 16 alt efter hvem man spørger).

• #35   29. nov 2016 De er normalt også vaccinerede, men Zenta kommer hos dyrlægen så sjældent at den ikke længere er opdateret.
    Førhen var jeg meget hys med det, men ikke længere. Men det er jo så også typisk at det så er nu der er parvoudbrud ...
    Men Laika skal som sagt have sin sprøjte til led, så høre jeg lige dyrlægen, det er jo slet ikke sikkert de har haft nogle tilfælde endnu ..
    Men Laika elsker at gå og snuse og markere på vej fra bilen og det er jeg lidt betænkelig ved. Ligesom at hun hilser på de andre hunde.

• #36   29. nov 2016 Zenta : Hvis du bor på Fyn kan du for en sikkerheds skyld køre hunden over broen den ene eller anden vej og stadig få dyrlægen til at vacc vovse i bilen, hvis du ikke bor på Fyn ville jeg personligt godt turde køre min hund til den lokale dyrlæge - men altså vil stadig foretrække vacc i bilen indtil hunden er dækket ind mht smitte

• #37   29. nov 2016 Bor på Sjælland?

• #38   29. nov 2016 Zenta hvis dine hunde er vaccinerede, og har været sammen med andre hunde jævnligt, så vil en sund hund ikke blive syg af selv en modificeret parvo virus
    Problemet med Parvo og corona virus er af de ændre sig konstant. Lidt ligesom vores forkølelse/influenza gør det, men hundenes immunsystem, kan også sagtes klare det

• #39   29. nov 2016 De er vaccinerede, men det er over et år siden sidst, måske to år?

• #40   29. nov 2016 Ok personligt turde jeg godt få det gjort så, boede jeg selv på Fyn havde jeg taget de forholdsregler jeg nu kunne ved bla. at køre væk og få det gjort

• #41   29. nov 2016 Ja høre dyrlægen, jeg skulle alligevel bestille en tid til at Laika kunne få sin sprøjte til sine led.

• #42   29. nov 2016 Zenta de fleste sygdomme som en vacc modvirker dækker faktisk længere end et år, men man har besluttet vacc skal være en gang årlig for en sikkerheds skyld, afsted til doktor dyr med jer mens hunden stadig har nogle af antistofferne i kroppen

• #43   29. nov 2016 Jeg tjekker også lige op på hvor længe siden det er, men ihvertfald 2 år, det er jeg sikker på

• #44   29. nov 2016 Hvis jeg husker ret, så anbefaler man vaccination hver 3 år.
    Og så vil djævelen i mig også sige at dyrlægerne har en økonomisk interesse i den her sahg

• #47   30. nov 2016 Det er IKKE nok at vaccinere hvert tredje år. Der bliver normaltvis vaccineret med en paraplyvaccination og noget af det man vaccinere imod dækker rigtig nok i op til tre år. Men andet f.eks Leptospirose(hundesyge) glæder kun for et år af gangen, så det er vigtig at supplere paraplyvaccinationen hvert år, hvis man ønsker at ens hund skal være fuld dækket.

Igen så tør jeg personligt ikke at lade være, både fordi vi kommer mange steder med mange hunde, men også pga af alle de gadehunde der åbenbart skal til Danmark og pga puppymiles som smugler alt for unge hvalpe til dk., fordi folk ikke er kritiske nok med hvad de køber hund fra.

Zenta: Jeg render nu heller ikke til dyrlæge flere gange på et år, men bestiller troligt tid til vaccination.

Isabelle: Ok det har ikke stået i de artikler som jeg har læst om det. Men så syntes jeg også at det er en overreaktion, at gå ud med generelle anbefalinger med vaccination som 6 ugers og isolation til de er 7 uger. Mig bekendt så var disse hvalpe 6 uger, da de døde så de ville alligevel ikke være blevet reddet. Jeg syntes at de spiller på folks frygt i stedet for lige at slå koldt vand i blodet og fortælle for lille risikoen rent faktisk er hvis tæven var fuld vaccineret op til drægtigheden og hvalpene har fået/får rigelige mængder modermælk.

• #48   30. nov 2016 Jeg kan nu godt forstå opdrætterne på Fyn reagerer som de gør. Muligvis risikoen er minimal, men er uheldet ude er det pænt farvel til et helt kuld.
    Så skulle jeg også gerne isolerer indtil efter første vaccine, spritte af og undgå fremmede hunde indtil da.

• #49   30. nov 2016 Selvfølgelig skal der reageres, det der genere mig er at de nye anbefalinger ikke er mere nuanceret end de er. Og det er for mig med til at skabe paniklignede tilstande, som slet ikke er nødvendig. Hvis nu alle fakta blev fremlagt, så slap man for at alle ringer til deres dyrlæge for at hører hvordan de nu skal forholde sig.

• #50   30. nov 2016 About, det gjorde jeg også førhen.
    Men vi er stamkunder hos dyrlægen og derfor bestiller jeg aldrig tid hos dyrlægen, de får bare vaccinen når vi alligevel er der.
    Jeg tjekkede det i går og Laika er vaccineret i August 2014 og Zenta er i december 2014. Så lidt over 2 år for Laikas vedkommende og knapt to år for Zenta.

Og ganske rigtigt kan jeg læse at Laika er blevet vaccineret i forbindelse med noget svamp og Zenta er da hun rev en negl af.

• #51   30. nov 2016 nogen der lige vil skære det ud i pap for mig .... jeg havde jo læst det der med at man mente at årlige vacciner ikke var nødvendige osv ...

normalt vaccineres mine hunde i maj måned og dette er de blevet HVERT år på nær her i 2016, altså er deres vaccine fra maj 2015 = 1½ år gamle, vil I forstandige mene de er dækkede ???

mit utålmodige jeg ringede lige til dyrlæge, Parvo dækker i 3 år. så de skulle være dækkede ...

• #52   30. nov 2016 Ja jeg sidder med et kuld hvalpe her på Fyn der er 5 uger, og jeg må ærligt indrømme, jeg ved ikke hvad jeg skal gribe og gøre i. Jeg har bestilt DKK chipper, som jo først kommer ud sent i forløbet og jeg kan jo ikke vaccinere før at den chip er sat i, og jeg får jo også lidt paranoya, jeg får huset fuld af hvalpekøbere her på søndag for sidste gang inden afhentning. smiley

• #53   30. nov 2016 puha bumble .... ved ikke om det kan hjælpe, men om ikke andet ville jeg nok bede om at de vasker hænderne ekstra, og også indkøbe noget håndsprit de skal bruge inden de rører hvalpene .... måske overveje at udsætte det til hvalpene er vaccinerede..

ville nok også tage kontakt til køberne og sige at situationen taget i betragtning så vil du bede dem tage rent tøj på, så de er sikre på at det tøj de har på ikke har været i kontakt med andre hunde siden sidste vask osv ... ved ikke om det hjælper, men det er da nogle små ting der kan minimere risikoen, måske

• #54   30. nov 2016 Hanne M. Jeg har overtræks futter de får på, inden at de træder ind i huset og der er desinficerende til hænder, inden at de kommer ind til hvalpene, men jeg har jo læst, at det er en sejlivet ting det parvo.

• #55   30. nov 2016 ja, og mener at jeg læste et sted at det også kan sidde i folks tøj ... så bed dem have rent tøj på, og ligge overtøjet inden de kommer ind til hvalpene, så hvalpene kun kommer i kontakt med det rene tøj ...

• #56   30. nov 2016 Men Bumble Bee - hvis hvalpene normalt er beskyttet gennem tævens vaccine, så burde det vel ikke være en risiko? Såfremt tæven er vaccineret, og hvalpene har fået modermælk. :o)

• #57   30. nov 2016 CTS, nej det håber jeg jo så er rigtigt, for så er det jo helt ok, men hvem ved ?

• #58   30. nov 2016 er sikker på at har de den beskyttelse fra mor, samt du tager nogle almindelige praktiske forholdsregler, så skal det nok være godt .... de der hvalpe der er aflivede var jo netop ikke dækket via mor ...

• #59   30. nov 2016 Hvad siger din dyrlæge, Bumble Bee?

• #60   30. nov 2016 jIfølge mediet er virusen kommet til landet via en drægtig tæve importeret fra Østeuropa jeg har set dette i en artikel om udbrudet. Det er i otterup.

• #61   30. nov 2016 Bare lige en update.
    Jeg har snakket med klinikken og Zenta ER dækket ind mod Parvo, men hendes andre vacciner gælder ikke længere da det er 2 år siden hun sidst er vaccineret, men den mod Parvo gælder i 3 år.
    Laika er IKKE dækket ind mod Parvo, hun er vaccineret for 2 år siden, men ikke mod Parvo.
    Så enden på det blev at Laika bliver vaccineret på mandag og får alle vacciner up to date.
    Zenta venter i denne omgang, da hun er dækket ind.

Og så sagde de til mig at man lige skal trække vejret og bruge sin sunde fornuft. Ingen grund til at blæse det op på den måde det bliver gjort lige nu.
    Jo det skal tages seriøst, men lad være med at gå i panik.

• #62   30. nov 2016 Jeg var afsted i dag med Tucker til vaccination - han er afsted hvert år.
    Dyrlægen sagde at han sidst blev vaccineret for parvo for 2 år siden, men han anbefalede at jeg fik det gjort nu, i stedet for at vente et år. Vi var der jo allerede og vaccinen for parvo var jo bare 30kr. mere og når nu netop kan være noget i omløb.
    Han nævnte desuden at ja, man siger vaccinen dækker i 3 år, MEN - hos nogle hunde virker den i mere end 3 år, andre mindre end 3 år.

• #63   30. nov 2016 Jeg er bekymret, skal have hvalp om 1 1/2 uge.

Kommentér på:
Dødelig hundevirus i omløb

Annonce