Medie overskrifter - suk {{forumTopicSubject}}
I forbindelse med, at der nu er endnu et "varmt" emne i medierne, med overdrevet overskrifter til følge, er jeg kommet til at tænke på noget.
Er jeg den eneste, som syntes at det vild irriterende den måde, særligt internet medier, laver overskrifter på.
Udover at være meget lidt informerende, er de tit og ofte også voldsomt overdrevet.
Selv Politirapporten(på Facebook), som linker i stor stil til newsbreak, er hoppet med på vognen.
Et aktuelt eksempel:
Dyrlæger slår STORALARM: Dødelig virus spredes
Kunne man ikke godt tone den lidt ned og stadig få budskabet ud. Man har i teorien intet at frygte, hvis man har en fuldvaccineret og sund og rask hund. Derudover er det pt. kun på Fyn at de slår STORALARM, og ikke bare alarm.
Et andet eksempel:
Chokolade-knapper trækkes tilbage: Der mangler noget vigtigt.
Hvis man gider, at tykke på linket og læse artiklen, mødes man med en ny overskrift:
Producent advarer: Allergikere bør ikke spise denne chokolade.
Det viser sig så, at det meget vigtige der mangler på produktet(ikke i produktet) er en dansk mærke, hvor der står at produktet indeholder mælk.
Kan vi ikke godt være enige om at mælkeallerigere ikke er sinker og at de godt ved, at der er mælk i alm. chokolade eller at det kan indeholde spor af det. Det står forresten på tysk på pakken.
Igen jeg syntes det er en voldsom overdrivelse af et meget lille emne.
Så er der også det mest hadede(for mig i hvertfald).
Det er dem ala:
Bonden kom hjem til sin gård, I gætter aldrig hvad han så!
Barnet blev ved med at græde, men så gjorde moderen det her!
Osv osv osv
Jeg bliver så træt i håret af det. Og nej, det er efterhånden yderst sjældent at gider at klikke på linket for at finde ud af at grisen er gået ind til koen og de hygger sig sammen eller at moren stampede i jorden frustration og det fik barnet til at stoppe med at græde.
Jeg ved ikke hvad jeg vil med det emne, men jeg da ikke være den eneste der er træt af det.
Jeg stemmer for at vi går tilbage i tiden hvor man kaldte en skovl for en skovl.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1277 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.347
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Bliver ofte irreteret over de der vanvittige og ofte misvisende overskrifter, der udelukkende er "skabt" for at skabe opmærksomhed.
Nøjagtigt som "kamphunde" og "Dræberhunde" skabte panikagtige tilstande
En sigende overskrift ville være rigtigt godt, også i aviserne !
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.384
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.756
Jeg bliver irriteret over det hver eneste gang, jeg støder på sådan en overskrift, og er efterhånden nået dertil, hvor jeg nærmest aldrig klikker ind og læser noget som helst. Fordi man hver gang tror, at det er noget stort og vigtigt, og så er det netop bare noget "nå.. og så".... Arrrggggghhh det burde forbydes!
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 527
Jeg er faldet i flere gange, men ikke så meget mere, da jeg altid bliver skuffet. Jeg fik dog læst en artikel om den dødelige hunde virus der er i udbrud.
Medie overskrifter - suk