622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

dyrelægeudgifter? dyrelægeudgifter?

Jeg har gået og tænkt lidt over hvad man normalt bruger af dyrelæge udgifter på en hund.

Har regnet vores eget ud til max 10.000 for de 9½ år vi har haft hund - hvilket jeg synes er ret billigt sluppet...
Vi har ud over de årlige sundhedstjek og vacinationer haft et besøg pga. skab, en gang øjenlysning, en hd fotografering, en tandrensning, en abortsprøjte og har hentet et par ormekure og en enkelt loppebehandling

Hvad har i haft jeres firbenede følgesvende til dyrelægen for? Og har i et overblik over hvad i ca. har brugt til medicin og behandling pr. hund (uden køb af foder/divers ting og sager). Evt. hvad i har brugt pr. år på hunden? Og føler i det har været en stor udgift eller har det tilsvaret hvad i forventede inden anskaffelsen af vovsen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyrelægeudgifter?
  • #1   18. nov 2006 jeg bruger i gennemsnit 25.000kr om året...

nogen gange mere

• #2   18. nov 2006 Balta har jo været dyr pga øjnene. Mener vi har brugt 6000 på ham med operationer og salve osv. Og så lidt penge da han skulle vaccineres og tjekkes selvfølgelig :o)

Daisy har kun været ved dyrlægen da hun skulle chipmærkes og vaccineres og tjekkes. Ellers ikke noget... Men hun skal sterilliseres om et par måneder.

• #3   18. nov 2006 Smutter igen :o)

• #4   18. nov 2006 ja det er jo så dejligt at have en mor som er dyrlæge... så jeg bruger ikke så mange penge... bruger faktisk kun penge på det antibiotika han skal have.... når han har brug for noget... dejligt dejligt... smiley hehe

• #5   18. nov 2006 Uha.......inden emma fik hvalpe havde hun kun været hos dr. dyr i forbindelse med vacc o.l................men efter hvalpene har hun været igennem 1 stor operation p.g.a koldbrand i 2 patter............hun var indlagt i 4 dage og fik først taget en del prøver.......mener dette kostede.....med alle de besøg op til operationen........9000,-
    Derefter har hun haft optræk til livmoderbetændelse flere gange.........både imens hun havde hvalpene, samt efter..........det har nok kostet et par tusinde..........og så blev hun tilsidst steriliseret til 4000,-
    så har hun haft lidt betændelse i ørene.......ca 800,-

tjaaa...........det koster at have hund...........eller det KAN koste og det er jeg fuldt ud indforstået med ;o)

• #6   18. nov 2006 Hvaaa charlotte skal dig mig og din mor ikke blive gode venner

:o)

• #7   18. nov 2006 Uha uha...

Karla har været en dyr dame i det trekvarte år jeg har haft hende!

- Operation for udtrækning af rådden tand
    - Sterilisation
    - Allergi (flere besøg)
    - Hedeslag (flere besøg)
    - Øjenproblemer
    - De alm. vacciner
    - Sidst, men ikke mindst, rabbiestest til Sverigestur

Alt i alt har hun kostet ca 25.000 tror jeg.. Og har nået mit loft hos sygeforsikringen for flere måneder siden!!

• #8   18. nov 2006 Indtil videre har jeg sluppet ca 15.000,-
    En skade med opration af negle, en skade med operation i hver forpote / Biopsi af hårtab
    Diverse tjeck/vacciner og andre småbeløb.
    - Ca. 2 år tilsammen

• #9   18. nov 2006 tjaaa

jeg er oppe på knap 10.000 allerede i år

gudskelov at jeg fik tegnet de sygeforsikringer

• #10   18. nov 2006 Det lyder til det svinger meget...
    Men er glad for i skriver - det giver lidt ide om hvad man kan forvente smiley
    (Var jo lidt i tvivl om vi bare havde været heldige eller om det var standarten...)

Høre gerne flere overslag smiley

• #11   18. nov 2006 nu har jeg kun haft Romeo i ca 1-1½ måned... og vi har da brugt små 1000kr indtil videre... plus vi skal bruge ihvertfald 650kr til næste tjek...

herunder er det 2x ormekur, 1x loppekur - for at være sikker, en vaccination, en chipning og så ellers bare betaling for dyrlægens tid...

vanvittigt dyrt er det ikke, men det er stadig en rimelig udgift...

• #12   18. nov 2006 Min gamle hund, som var en bla. af schæfer/rotte fejlede aldrig noget.........hun blev engang forgiftet af noget ved vanden og var indlagt nogle dage med drop...........og så fik hun fjernet analkirtlerne p.g.a betændelse.........det er det eneste på 11 år...........til sidst opdagede dyrlægen at hun havde en kræftknude under blæren.........og der var ingen anden udvej end at aflive hende ;o(

• #13   18. nov 2006 Har jo desværre også en forholdsvis dyr hund smiley

I gennemsnit har hun kostet 10.000 kr. om året, håber dog det er slut nu og jeg fremover "kun" får udgifter til kiropraktor som ikke er så dyr

• #14   18. nov 2006 Indtil videre sluppet med godt 1.000 på vacc. mv. i det første år vi har haft ham...
    - ska snart af med 1.6ookr. for kastration pga. en bette knude (sandsynligvis ikke kræft)...

• #15   18. nov 2006 Jeg bruger ca 1000kr om året på mine 4 hunde.

Men så har jeg ik regnet hd+albue fotografering ud - bear test- dna-test for PRA (øjensygdom).

Alle test koster samlet ca 3000 pr hund ( Min dyrlæge er ik så dyr)

Nåja blodtest så de kan komme med til Sverige kostede igrunden også 3000 for alle 4.

• #16   18. nov 2006 Har mine hunde sygeforsikret så ved det aldrig bliver mere end 500 kr pr.hund når vi er ved dyrlæge. Så tror på de 2 år ca 4000 + forsikring og tror det er 650kr i året

• #17   18. nov 2006 På det år vi har haft vores har vi indtil videre brugt:

Vaccine + ormekur + alm. tjek = 1000 kr
    Chip + vaccine = 765 kr
    I går tjek af øje + øjendråber = 536 kr

ialt 2301kr og Balou fylder 1 år d. 30/11

• #18   18. nov 2006 pumba på 9 år=en watertail,vacc. ugly på lige knap 2 år =ca.45.0000,Bufas på 1/2 år=vacc,chip,øjenskrab. så vi har kun haft den store pung op med ugly,endnu!

• #19   18. nov 2006 Monique 2år (har haft hende i lidt over 1år)
    1 gang øjenbetændelse
    1 gang svamp i øret
    1 gang ormekur
    2 gange vacciner
    1 gang pas

ca. 2500kr

Så jeg vil ikke kalde hende dyr i drift, slet ikke!!

• #20   18. nov 2006 Smil.. Ja, Vito har sørme også været dyr.. i dyrlægeregning.. he he.. den tid vi har haft hende 5-6 uger.. samlet kr. 4000,-...

-Der til kommer de 4-5 sække hundemad, som hun ikke gad æde.. De bliver foræret til et internat, for nu æder hun BARF!

-Men nu bliver hun heller ikke mere syg.. lover hun smiley

Kommentér på:
dyrelægeudgifter?

Annonce