{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Hvalpens vækst {{forumTopicSubject}}

Øj jeg synes det går stærkt.
Da vi hentede Gnocchi som 8 ugers vejede hun lidt over de 6 kg. Og var ca. Lige så stor som mine små hunde...
Nu er skrumlet så 14 uger og vejer 14 kg. Og Asger kan gå under bugen på hende - hvis hun da ikke lige sætter sig på ham undervejs..
Det går godt nok stærkt, men heldigvis rigtig harmonisk..
Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hun er ved at være halvvejs voksenvægt. Det er man jo vandt til med de små racer, men en hsh.. JEg troede hun ville være længere om det smiley

Jer med hunde af større størrelse - hvordan gik væksten hos jeres hunde? Hvornår tænkte i - der røg min hvalp sgu.. Og hvornår ramte de halvvejen til voksenvægten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpens vækst
  • #2   21. dec 2016 Samme race John ?

• #3   21. dec 2016 Du kan gå ind og se vægtskalaen på Elvis' profil. Det der har overrasket mig mest med ham er, at vægten stoppede som 9mdrs - det har jeg aldrig hørt om før? Han har aldrig været tyk, man har hele tiden kunne se hans ribben, så det er ikke grunden.
    Men ja det går lynendes hurtigt for de små med at vokse smiley

• #4   21. dec 2016 Thors vækst står på hans profil. Kan dog se at jeg stoppede med at opdatere ved de 10 måneder.
    Men han vejede lige omtrent 42 kg., da han blev aflivet 17 måneder gammel.
    Han var ikke så høj, ca 65 over skulderen, til gengæld var han bred over brystet og slank om taljen. Et rigtig muskelbundt. smiley

profilbillede
  • #6   21. dec 2016 Jeg synes allerede at jeg kan se ham vokse, især længere ben..Flere fra min familie har også kommenteret på det, og han er KUN 9,5 uge!! Det får aaal for stærkt smiley Han bliver en stor dreng smiley

profilbillede
  • #8   21. dec 2016 Og her 8 uger gammel (den dag vi hentede ham) smiley Viklen er dog anderledes på det her smiley

profilbillede
  • #11   21. dec 2016 Mig med - selvfølgelig er hun fra betinas kuld smiley
    Forlækker til at modstå ik smiley

• #13   21. dec 2016 Åh, altså med Juice gik det stærkt, han nåede jo knap nok at være hvalp smiley Han vejede imellem 8 og 10 kg da jeg hentede ham (kan ikke huske præcist, og har ikke lige hans mappe her), og så tog han ellers ca 2 kg på i ugen, nogle gange lidt mindre andre gange lidt mere smiley

• #16   21. dec 2016 Åh ja, jeg synes også at det gik rigtig stærkt. Caesar vejede kun ca. 4,5 kg da vi hentede ham i sommers, siden har han ca. taget 1-2 kg på om ugen. Jeg tror det gik op for mig at han var ved at være stor da vi så ham vokse i forhold til vores svigerforældres rottweiler/labrador blanding, der gik ikke mange måneder før han allerede var højere end ham ?? - og så blev det selvfølgelig endnu mere virkeligt da ørerne begyndte at svigte, men forhåbentlig går det over igen smiley
    Her er et billede fra vi hentede ham hjem som 8 uger.

profilbillede
  • #17   21. dec 2016 Og her som 6 måneder gammel smiley
    Nu er han 7,5 måneder og vejer 26,5 kg smiley Det fortsætter jo nok lidt endnu med at vokse smiley

profilbillede
  • #18   21. dec 2016 Ja det går stærkt. smiley

Da Lia var 4 mdr. vejede hun 17 kg og var 51 cm over skulderen, så langt fra en lillebitte hvalp længere.

Hun nåede fuld voksenvægt da hun var 10 mdr. gammel med 25 kg og 62 cm over skulderen.

• #20   21. dec 2016 Det er sjovt. Jeg har jo aldrig oplevet vækst ved en lidt større race. Kun de helt små. Og man hører altid de små er så hurtige til at vokse i forhold til de store hinderacer. Men det lader da til de større godt kan være med smiley

• #22   21. dec 2016 Whipperne er hverken store eller små, men jeg synes det går frygtelig stærkt, de ligner hurtigt små voksne.
    Bianchi vejede 400 gram ved fødsel, 4,2 kg som 8 ugers.
    Halv voksenvægt (ca. 7 kg) havde hun som 3 måneders.
    Hun er 5 måneder gammel i morgen og vejer 11 kg nu.

Et billede fra hun var 4 måneder gammel, en lille voksen af ydre, men heldigvis ikke af sind smiley

profilbillede
  • #23   21. dec 2016 1 kiloom ugen fra 8 uger til et halvt år ca.

Det plejer at passe på lab-schæferstørrelser.

Herefter ebber det noget ud og vægtkurven bliver mindre stejl.

• #24   21. dec 2016 Leopold er nu i dag vejet, han vejer 10,7 kg og er 9 uger gammel. Vores dyrlæge sagde vægten var perfekt tilpasset ham smiley Hun siger han bliver en stor basse på 60 kg ihvertfald smiley

profilbillede
  • #25   21. dec 2016 Nu er Gandalf den seneste "hvalp".

Han vejede 11 kg som 9 ugers da vi hentede ham
    44 kg som 7 mdrs
    63 kg som 12 mdrs
    72 kg som 2 års
    og omkring de 75 kg nu (han bliver 3 i februar.

Morgan vejede 22 kg da han flyttede ind, dog var han knapt to uger ældre end Gandalf, og i en noget større udgave generelt.
    jeg kan ikke huske de nøjagtige delmål, men han vejede 72 som 14 mdrs, og 86-88 nu som 4 års.

profilbillede
Kommentér på:
Hvalpens vækst

Annonce