{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Binyrebarkhormon?
  • #1   25. nov 2006 de får som regl Prednisolon som indeholder Binyrebarkomon. Man starter som reglt på en ret høj dosis og trapper så stille ned igen, man skal passe på med at give det i en længere periode da der kan være nogen ret ubehagelige bivirkninger ved det og det kan i længden påvirke nyre og andre organer og til sidst knogler..

• #2   25. nov 2006 Næææ.......ikke til hunde, men hos mig selv..........virkede fint på mig........for en tid.

Emma fik i.f.m at hun havde alt det halløj med livmoderen en sprøjte med det............hun bliv vildt underlig.......drak en hel masse vand og samtidig kunne du sådan trække i hendes hud ligesom ved dehydrering...........en sjælden bivirkning fik jeg at vide

• #3   25. nov 2006 Nadja: Ja, dyrlægen foreslog det nemlig, og begyndte så at nævne bivirkningerne - og med det samme sagde vi NEJ tak.... Men hvis det virkelig er sidste udvej for "bette-manden", så er der jo ikke anden udvej....

• #4   25. nov 2006 brug det ikke, min venindes hund døde mindre et døgn efter at den havde fået en spøjte med prednisolon af nyrestop.

• #5   25. nov 2006 Fluffy har jo været på det i 3 måneder og er nu endelig færdig med det, men det er så kun fordi jeg har skiftet hende over på barf og så sørger for hun ikke kommer i så stor kontakt med de ting hun ikke kan tåle...

Jeg får selv binyrebarkomon i min astma medicin 3 gange dagligt hvilket har gjort at jeg tog 10 kg og nu årligt skal scannes for knogleskørhed som kan være en bivirkning efter 10 eller flere år... Og jeg skal jo have det resten af livet...

• #6   25. nov 2006 Freddy & Baloo: Tak for kaffe - du så bekræftet min værste skræk ved det...

• #7   25. nov 2006 Nadja: Jamen dyrlægen sagde at vi ved at Baloo er allergisk - men at han højst sandsynligt var allergisk overfor bla. husstøvmider - og det er jo svært at undgå uanset hvad man gør ikk?

• #8   25. nov 2006 ja jeg siger også nej hvis min dyrlæge foreslår midlet
    min venindes hund blev kun 4 år

• #9   25. nov 2006 Men kan det så ikke være fordi den har været fejl doseret eller et eller andet?

• #10   25. nov 2006 Freddy nu giver man som reglt piller til hundene da det ikke giver så kraftige reaktioner som når det går lige i blodet.

Da Fluffy var på den Høje dosis de første 5 dage drak hun meget vand og halsede hele tiden og fik hjertebanken, det gik væk da vi trappede ned på 1 pille om dagen og efter yderligere 5 dage gik vi ned på ½ pille om dagen og så var hun helt normal igen, hun er blevet tjekket efter i blodprøver for at være sikre på det ikke har påvirket hendes nyre og det har det heldigvis ikke men jeg var også stædig og har kæmpet for at få hende af dem igen og det er lykkes efter 3 måneder på barf, nu er hun 100 % kløe fri og ingen rødme eller andet og hun har ikke fået piller i 14 dage nu...

• #11   25. nov 2006 Lucky: Ja det er jo lidt noget andet... *gg*

Nadja: Jeg er virkelig usikker om vi tør prøve på Baloo... Altså hvis en evt. test viser det nødvendigt...

• #12   25. nov 2006 det fandt de aldrig ud af, han havde noget kløe på indersiden af lårene, som han bed meget i og derfor fik han spøjten som skulle dæmpe det og tak for sangen det blev dæmpet, een gang for alle. vi var alle dybt rystet og kede af det.

• #13   25. nov 2006 Baloo har fået antibiotika i første omgang, og det tog det med det samme - men det r allerede tilbage... Både i lysken og i øret...

• #14   25. nov 2006 Anne Fluffy er også meget allergisk over for husstøvmider og lagermider ja og en masse andet men de 2 ting var værst.. Jeg støvsuger 1 gang om ugen og lufter ud 2 gange 10 min dagligt og vasker sengetøj og tæpper 1 gang om ugen og så skal dyner ovs vaskes 1 gang om året. Man skal passe på med at gå amok og støvsuge hver dag for det kan gøre det værre fordi de vivler det hele op.. Fluffy sover stadig i sengen og sofaen uden problemer nu.

• #15   25. nov 2006 Nadja: Hmmm... Okay... Altså vi er jo så ikke de mest huslige mennesker, men der bliver da gjort rent en gang om ugen... Men vi fik af vide at han ikke måtte ligge i dyner længere...??? De er så nyvaskede nu, fordi Angel tissede på dem...
    I første omgang har dyrlægen udskrevet noget øredråbe dims, for at se om der kan sidde noget i øregangen som generer ham... Han klør så meget at der render blod ned af kinden på ham og han piver når han klør i det - og en Ambull piver altså sjældent ved smerter... !!!

• #16   25. nov 2006 Anne de dør ikke af at få pillerne i en kort periode, Fluffy har da overlevet 3 måneder på dem og jeg har overlevet 17 år med binyrebarkomon 3 gange dagligt, er blevet lidt tykkere men ellers lever jeg da endnu... Så længe det er pillerne så ville jeg godt turde i en KORT periode, den tager jo kun symtomerne de helbreder jo ikke allergien... Få taget nogen blodprøver på ham og sørg for de bliver testet enten i AAlborg eller Tyskland IKKE i Århus og find ud af hvad han ikke kan tåle for det kan være mange ting, men det man ofte ser er husstøvmider og lagermider. Jeg er selv multiallergiker og er født sådan så jeg kender alt til at lide af allergi og var derfor også indstillet på at finde en løsning på Fluffy`s allergi, da hun nu ikke kunne få vaccinationerne...

• #17   25. nov 2006 Anne har du overvejet at gå til en anden dyrlæge?? Han lyder ikke for god i mine øjne, han burde da tjekke hans øre i stedet for bare at give dråber og så burde der være taget allergiprøver på ham fra start af, jeg kender flere ambulls med allergi...

• #18   25. nov 2006 Nadja: Okay, det gør vi så... Altså får taget prøverne næste gang vi kommer derop - det er omkring jul... Dr. dyr sagde at vi skulle prøve dråberne først (øredråberne altså). Men han sagde også at stort set hver blodprøve for allergi viser at hunden er allergisk overfor husstøvmider og lagermider...
    Men hvorfor i Aalborg/ Tyskland og ikke i Århus?

• #19   25. nov 2006 Nadja: Han har kigget på hans ører - der fik han antibiotika. Vi fik så råd om, at hvis det ikke blev bedre skulle vi først prøve at dryppe hans øre, dernæst ville han råde os til at få taget blodprøven og få ham tjekket... Vi er lige flyttet, så vi prøver os lidt frem med dyrlægen -men har været ret glad for ham indtil videre...

• #20   25. nov 2006 Og han foreslog også binyrebarkhormon, eller hvad det nu hed, men sagde at vi skulle kende alle bivirkningerne inden vi besluttede os...

• #21   25. nov 2006 Binyrebarkhormon bruges til mange ting... det virker dræbende på vækst og bakterier..
    Jeg fik det engang jeg havde noget arvæv der begyndte at vokse... der blev det dog sprøjtet direkte ind.... Øv øv ikke sjovt smiley

• #22   25. nov 2006 Fordi Århus tester prøverne på en anden måde end de andre og der viser sig ofte falske positive svar hos dem end hos de andre, så skal du være sikker på at prøverne er korrekte så brug de andre.

Har han tjekket baloo`s øre først?? gizmo havde på et tidspunkt en selm betændelse i øregangen og kradsede sig til blods...

• #23   25. nov 2006 du må endelig ikke give ham rent binyrebarkomon så hellere prednisolon der er lidt mildere og virker på samme måde.

• #24   25. nov 2006 Held og lykke med det Anne, du skriver bare hvis der er mere du vil vide... Nu vil jeg nemlig smutte i seng.. Kan i sove godt.

• #25   25. nov 2006 Nadja: Baloo har ligeledes en tendens til at gnave sin lyske til læderhud - samt han har tidligere (hos en anden dyrlæge fået sat den label på at han var allergiker, med bumser omkring mulen, røde armhuler, hævelser i nakken som følge af nikkel osv.) Derfor tror vi alle at det er forbundet det hele...

• #26   25. nov 2006 Nadja: Tusind tak for rådene - jeg skriver i BC hvis det er - sov godt... Og bare rolig, jeg giver ham ikke noget som helst rent... *gg* Nat nat...

• #27   25. nov 2006 Det er bare i orden Anne håber han snart bliver frisk igen.

• #28   25. nov 2006 Anne - kvit den dyrlæge og tag til aalborg dyrehospital og bed om at snakke med Kristian Pedersen - det er ham der har styr på sagerne derovre og han er super dygtig...

Prednisolon/medrol er binyrebakhormon som bare er kemisk fremstillet...

og nej man kan ikke sammenligne det at få noget sprøjtet ind i et betændt led, med den behandling som din dyrlæge vil give Baloo...

Men det er bedst hvis man kan tage testen (Heska testen) inden man har givet prednisolon - fordi det kan forstyrre billedet...

Hvis man får en positiv test på fx husstøvmider, så kan man vaccinere (hyposensibilisere) med 70 % chance for at han blvier helt rask og aldrig mere skal have medicin...

Derfor er det vigtigt med en ordentlig udredning og diagnose inden man begynder at medicinere for meget - for der er stadig en chance for helbredelse, hvis du forstår hvor prednisolon er støtte behandling/symptombehandling på lige for med fx shampoo eller tilførsel af essentielle fedtsyrer fx i form af Viacurtan eller fiskeolie - alle disse ting er gode og kan gøre tilværelsen bedre for hunden samtidigt med en mindre medicin dosis.

Samtidigt skal man huske på at Prednisolon ikke er så slemt igen - det har givet masser af mennesker og dyr et meget bedre og længere liv end de ellers ville få - plus at der er beviser der tyder på at hunde bedre kan tåle prednisolon på lang sigt, end fx mennesker eller mus kan!

Som sagt - jeg synes i skal kontakte ham Kristian - han kan helt 100 guide jer igennem dette på en ordentlig måde med mindst gene for Baloo.

Husk også at hunde ofte er allergisk overfor både husstøvmider og lagermider som findes i alt der indeholder mel ( alt der har været opbevaret i en silo) - altså brød, pasta, ris og ikke mindst tørfoder!

Derfor er BARF så godt til disse hunde da man kommer uden om lagermider som tit har en stor effekt på allergi hunde...

Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe - jeg har jo været hele møllen igennem med Nelly

• #29   25. nov 2006 Binyrebarkhormon bruges også som chok behandling til sclerose patienter. Dog ikke til diabetes patienter da det i sig selv (ved en rask person) kan give diabetes i en kortere eller længere periode...

• #30   25. nov 2006 Har haft en del forskellige oplevelser med Predn. Min cairn T. jeg havde for 15 år soden fik det for allergi over 5 år.
    Dyrlægen havde fortalt os at vi ikke kunnne forvente at den ville kunne undvære det fordi dens egen krop nu ikke længere fremstillede det. Da den var 8 år valgte vi at stoppe, den havde et par slemme døgn med den og så levede den normalt i 5 år siden indtil den blev aflivet gr, canser.
    Jeg har også prøvet det med en storpuddel som havde fået en hjerneblødning den fik en sprøjte herhjemme og dr. dyr sagde at den ville blive normalt fungerende et lille døg og ganske rigtigt næste morgen lå den lammet igen. Så kam han herhjem og aflivede den så havde vi også haft tid til at sige farvel til hinanden.

• #31   25. nov 2006 Ugly er på prednisolon,og har været det i halvandet år,kender til alt hvad det angår.arbejder selv med medicin,skriv hvis du vil vide mere.

• #32   25. nov 2006 Nicola: Aalborg dyrehospital har i en artikel skrevet at de ikke ønsker at behandle kamphunde-racer/ muskelhunde... Så jeg er ikke sikker på at de vil tage imod Baloo... :O) Men jeg vil helt klart vende det du skriver med vores egen dyrlæge... Han er lidt konfus indimellem, men er nu alligevel ret dygtig.... *ss*
    Tusind tak for hjælpen, du hører fra mig hvis der er noget jeg skal vide...

Også tak for hjælpen til jer andre... *ss*

• #33   25. nov 2006 Anne - ej er det rigtigt???

Hvor vildt...

Jeg ville nu alligevel helt sikkert prøve at ringe til ham og høre hvad han anbefaler at i gør...

Jeg har lagt en artikel ind på min hjemmeside under Nellys allergi som han har skrevet som er super god og nem at forstå!

held og lykke med det

• #34   25. nov 2006 Tak Nicola - det vil jeg lige prøve og læse...

Men jo - den er god nok. Min chef havde i hvert fald læst artiklen i nordjyske....

• #35   26. nov 2006 Sikke et latterligt koncept - specielt når man har en af landets førende eksperter på området.

Muskelhunde racerne er jo netop ret hårdt ramt af allergi så derfor er det simpelthen for dårligt synes jeg...

Kommentér på:
Binyrebarkhormon?

Annonce