Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Centralasiatisk Ovtcharka
  • #1   26. nov 2006 (link fjernet)

• #2   26. nov 2006 aner intet, ud over det vist ikke er en hund for nybegynder, men en hund der kræver en meget erfaren ejer. Der er jo vant til at arbejde selvstændigt og er vis frygtløs. Ret mig hvis jeg tager fejl - da jeg ikke kender en, men mener at der er det jeg har læst om den.

• #3   26. nov 2006 (link fjernet)

• #4   26. nov 2006 Ingen opdrættere på DKK´s hjemmeside... Desværre ... derfor jeg prøvede herinde...

• #5   26. nov 2006 Øv - Janni - kan du se den hjemmeside - kan kun komme på forsiden - alle andre sider går i error -

• #6   26. nov 2006 den her måske.

(link fjernet)

• #7   26. nov 2006 en tilsalg - de må da kende racen;O)

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47362096

• #8   26. nov 2006 Janni - der var en del - smiler...

• #9   26. nov 2006 Takker.... Alle.....

• #10   26. nov 2006 J.H - kender du nogen der opdrætter dem her i landet ?

• #11   26. nov 2006 Kan nogen forklare mig noget - !!!!

Når en fejl fx er at "hunden IKKE er kuperet" - og at det jo er forbudt at kuperer her i landet - hvad gør man så med hvalpr født her i landet - ???

Man kan jo altid hentet en kuperet i udlandet - men hvalpe født her til folk her i landet - vil jo så alle være fejl hunde......

• #12   26. nov 2006 Julie: ifølge dem i den blå avis, så er der vist ikke andre avler i dk - ved ikke om det er sandt.
    Vil du have sådan en hund og hvorfor - er bare nysgerrig;O)

• #13   26. nov 2006 Når det er ulovligt i DK, så er det jo ikke længere en fejl. Det er jo standarten for oprindelseslandet og de kupere sikkert stadig halerne

• #14   26. nov 2006 Susanne - Stødte på den inde på nettet - tilfældigt - og må sige at jeg blot lige nu er nysgerrig på racen - er ikke på vej ud og købe hund - griner - Men syns at racen er smuk smuk... smiler...
    Ingen tvivl om det - Syns du ik Susanne ????

Derfra - så læser jeg - kigger billeder - og undersøger lidt om hvad det er for en størrelse - ss -

• #15   26. nov 2006 Det lyder til at det er den fornuftige fremgangsmåde - jeg tjekker også nye racer ud, uden nødvendigvis at "shoppe" en;O) Det er ikke rigtig min type hund - jeg er mere til de meget korthåret og gerne "grimme" racer;O)

• #16   26. nov 2006 Susanne - ss -
    Ja - man bliver jo nødt til at undersøge... kigge læse føle og mærke efter ;O)

Nogen vil måske mene at 4 hunde er nok - griner - jeg er ik sikker på jeg er enig - griner -

• #17   26. nov 2006 Er det ikke Susan der har Frigg, som er mor til en af dine hunde?? Hvis der er, så er den lige blevet verdensvinder i Polen

• #18   26. nov 2006 Hvem af hendes hunde er netop blevet verdensvinder siger du ?

• #19   26. nov 2006 mener det er både Frigg og hendes han - der var jo ikke ret mange af den race til Verdensvinderudstillingen - jeg tjekker lige og er straks tilbage;O)

• #20   26. nov 2006 Frigg kan det desværre ikke være - smiler... hun er ikke mere -

Freke må det være - Samt Iduns ( Dunses ) ene kuld søskende - Gefion - ss -

• #21   26. nov 2006 her er det:

WW BOB P (M) 2906 FREKE Gamle Danere's, Christian Ravn, Dania
    WW S (F) 2908 GEFION Gamle Danere's, Susan Larsen Ravn, Dania

WW betyder verdensvinder - ikke så ringe enda.

• #22   26. nov 2006 Du havde sørme ret

• #23   26. nov 2006 Jepper - rigtig flot - ss -

• #24   26. nov 2006 udstiller du din? Er din fra det kæmpe kuld de fik?

• #25   26. nov 2006 Hej igen Susanne -
    Nej Idun har ik været udstillet -
    Hun er fra 11. hvalpe kuldet efter Rie ( Frigg )

Idun er netop blevet røntgen fotograferet - venter på svar - så tager vi den derfra - Idun har i den grad manglet selvtillid, - og har ikke haft behov for at blive udsat for store forsamlinger af mange hunde - ss -
    Vi har gået til blid selvtillidstræning med hende - og idag er hun helt på toppen - ( måske lidt for meget endda - ) smiler...

Så når vi har fået svar på hifterne - og går videre derfra - ser vi hvad vi ønsker for Idun - Men er slet ik sikker på at hun skal udstilles... Har dog gået til ringtræning - Ss... Træningen skader jo aldrig -

• #26   26. nov 2006 Ps - Dunses far er Uller - Ellebækgårdens

• #27   26. nov 2006 Dejligt at høre at I tænker på hunden først;O) Der er jo ikke så mange Broholmer, så hvis hofterne er i orden og tror hun vil være ok med en udstilling, så vil det jo være fint for racen. Man behøver jo ikke at vælge en DKK - man kan jo vælge en spacialudstilling, som er udenfor. Held og lykke med HD - husk at skriv om resultatet her inde.

• #28   26. nov 2006 Susanne -

Jepper - venter j oi spænding på svar - dyrlægen sagde A eller B - men mente at de nok ville ende på B - men nu må vi se - ss -

Så kommer mentaltesten til foråret - ss -

• #29   26. nov 2006 Siger Godnat for idag - Futte skal til Dr Dyr imorgen tidlig - indleveres til Kastration - og have efterset albuer nu han er i narkose - da han har udposninger på den ene albue... ( ret voldsomt ... ) smiler...
    Så skal op og gå ham af tidligt - så han har fået tisset af etc -
    Sov godt når i når dertil -
    Og tak for alle links etc - har en masse hjemmesider at kigge igennem nu - og tak for link til Race repræsentant Dykkerhund... smiler...

Smil og Godnat herfra...

• #30   26. nov 2006 godnat og pøj-pøj i morgen

• #31   18. apr 2007 Godaften Julie

Jeg kender til racen Centralasiatisk Ovtcharka, jeg kommer oprindeligt fra Rusland og har familie oppe i nord rusland og min kære onkel har 8 Centralasiatisk Ovtcharka.

Jeg vil ikke forslå denne race til familier med børn under 15 da de er enmands hunde.

De skal have en fast hånd som hvalpe og de bliver meget hurtigt store især hannerne, selv en 5 månder hvalp kan være et rigtig muskelbundt og de prøver til på alle måder konstant.

Altså ikke selvskabs hunde men meget store og stærke arbejds hunde. De har et meget stærkt vogter indstinkt og hyrde indstinkt.

De funkgere som alle hunde som flok dyr og hvis den kommer ind som "nr2 hund i familien" vil der komme kampe om dominans og da disse hunde er så store og stærke kan det resultere i nogle rigtig træls udfald, især hvis den anden hund er mindre eller ældre.
    Jeg siger ikke at disse hunde er biske, men de vil som alle andre hunde være den dominerende hvis de kan.

Vil heller ikke forslå dem til det danske klima da det i det heletaget er synd for dem om sommeren. Pelsen er ved lang pelsede type 7-8 cm lange dækhår med tyk underuld og ved korthårede type 3-5 cm lange dækhår med tyk underuld. Begge typer har også et fedt lag som er skabt til meget koldt og barskt klima .

Normalt er øre og haler kuperet fordi når de arbejder som hyrdehund, så er der ikke noget for ulve at få fat i under kamp, de har også meget kraftig beskyttende halshud for at kunne beskytte mod bid i halsen.

Jeg kender kun en her i DK der har denne race tror ikke han har en hjemme side, men vil da prøve at høre mig ad.

Hvis du skal ud og anskaffe din et eksemplar af denne race skal du være meget opmærksom på hvilke forhold hunden er opdrættet under da der findes mange hundehandlere inde for denne race, normal pris for denne race hos ordenlig opdrætter ligger på 35.000 - 66.000 kr pr hund.

Denne race er min favorit race, men vil ikke købe den selv da jeg ikke har hverken plads eller tid til denne race.
    Hvis du er typen der rejser og ikke kan tage hunde med så er Centralasiatisk Ovtcharka ikke en race for dig da de ikke kan li at være adskillet fra deres føre i længere perioder.

MvH Jeanina Hechmann

Kommentér på:
Centralasiatisk Ovtcharka

Annonce