{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.157 visninger | Oprettet:

Muskelhunde liste, griner {{forumTopicSubject}}

Eksempler på racer, der går under betegnelsen kamphunde:
amerikansk bulldog,
engelsk bulldog,
bull mastiff,
dogo argentino,
fina brasilieiro,
mastino napolitano,
centralasiatisk ovtcharka,
kaukasisk ovtcharka,
tosa,
pitbull,
great japanese dog,
amerikansk staffordshire terrier (amstaff),
staffordshire bull terrier,
bull terrier.

Kilde: Dansk Kennel Klub, Politiet

<b> HVAD SKER DER??! </b>

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muskelhunde liste, griner
  • #2   19. feb 2008 engelsk bulldog,
    ville jeg ikke kalde for en kamp hund. den er sååååååååååååååå lud doven.

• #4   19. feb 2008 Vidste ikke en great japanese dog var under den betegnelse... Men de andre synes jeg er fair nok...

• #6   19. feb 2008 Helle jo det er de ..

Men jeg tror sku ikke det ligger i dem mere det kunne jeg da ihvertifald ikke forstille mig

De eng bulldog jeg kænder gider ikke engang søge efter godbider i en græs plæne osv ..

• #7   19. feb 2008 Peter :

jeg har det lige sådan .

• #8   19. feb 2008 (link fjernet)

• #9   19. feb 2008 dkk blev enig om at der ikke vare noget der hedder kamphunde, men de alle hedder muskelhunde, jeg undres over at bullmastiffen står på listen, da det ikke er en kamphund, men en muskelhund.
    Hvor har du fundet listen?

• #10   19. feb 2008 Vi blir aldrig nogensinde enige om hvad der er en "kamphund" og hvad der er en "muskelhund"

Det er skruen uden ende .. :-S

Jeg har accepteret at min ast uden stamtavle , blir kaldt kamphund, muskelhund, potensforlænger , bastard , blanding osv ...

• #12   19. feb 2008 Laura :

Enig kunne ikke selv have skrevet det bedere ..

• #13   19. feb 2008 Hmm, det var en del racer egentlig

• #14   19. feb 2008 Det har du ret i men vores speciel klub har et papier fra dkk om at der ikke er noget der hedder kamphunde, kun muskelhunde. så hvid de har en liste hvor der stå kamphunde og min race er på så har de et problem, eller de får et problem, for det er den liste ejendoms foreningerne de bruger når de vil lave regler om kamphunde som de ikke hedder men muskelhunde.

• #15   19. feb 2008 Uanset hvad den engelske er nu om dage, så synes jeg det er fair nok, den står på den liste.

• #17   19. feb 2008 jeg synes det er fedt af DKK at de tager emnet op, for der er jo et problem med disse muskelhunde. Mange er bange for dem, og deres bid har større kræft end de fleste andre hundes... Så jeg synes det er fedt at de tager emnet op...

• #18   19. feb 2008 Vi med hund har faktisk lige skervet noget positivt om muskelhunde...

Jeg kan ikke se noget galt i den liste...

Jeg kan godt se at engelsk bulldogge nok ikke lige er den man skal være bange for men den er jo avlet til tyrekampe før i tiden...

• #19   19. feb 2008 Viser bare hvor kloge DKK er... EB er oprindeligt brugt til tyrekamp også derfor bulldogen har flad næse for at kunne trække vejret mens de hænger fast i tyren...

• #20   19. feb 2008 Uanset den engelske anses for en doven familiehund, så har den været brugt til kamp og jeg er sikker på i de forkerte hænder kan den være ligeså sindssyg som enhver anden hund.

• #21   19. feb 2008 synes heller de sku snakke med ejeren a disse hunde. da hunden aldrig ka blive skyld i dens handlinger. Men det er klart bedre a give hunden skylden.

• #22   19. feb 2008 Jo det kan den lidt, nogle hunde kan ikke være sammen men andre hunde... Nogle psykiskestærke hunde kan ikke med hunde af samme køn, og så kan man scoialisere så manget man vil... Men man kan også være heldig at ens hund kan, men man kan ikek være sikker...

Vores er bange for hunde der er størrer end ham selv, og han hunde tror jeg aldig han kommer til at være sammen med.
    Men det gør mig ikke noget. Så finder vi bare nogle små tæver som han kan med og så er det bare kun dem vi leger med...
    Og vi har været i skoven med ham lige siden vi fik ham stort set hver dag og lege med andre hunde, og fra den ene dag til den anden kunne vi ikke det mere...

Så må man jo bare tage sine forbehold, man har jo selv valgt den race selv.

Men i største delen af tilfældene er det ejeren der aldrig skulle have haft hund...

• #23   19. feb 2008 Lidt statistik:
    DKK har oplyst, at der findes hund i hvert fjerde hjem, og at der er 20.000 muskelhunde i Danmark.

Så har jeg regnet ud:

2.623.784 husstande i Danmark (kilde: PostDanmark) / 4 = 655.946 husstande med hund.
    Af de 655.946 husstande, er der muskelhund i 20.000 af dem
    Altså er der andre hunde i 635.946 husstande.

HVORDAN kan vores racer så være så overrepræsenteret i DKK og pressen???

Uanset hvor blond og blank man så end kan være, kan jeg ikke lave en spillefilm, hvor de oplyste antal hunde, skulle kunne terrorisere et helt land, ej heller være overrepræsenteret, som det ellers lægges grundigt op til.

Så er vi tilbage til, at der i nogle områder, er flere personer med muskelhunde, men kan det virkelig være SÅ mange, at de fylder SÅ meget?
    OBS - selv om ingen boardcode og smileys vises, kan de stadig bruges

<--- Jeg tror sgu det er nogle ejere den er galt med smiley

• #24   19. feb 2008 Godt man ikke er ejer af sådan en *HEHE* For min boxer har ingen musklerr

• #25   19. feb 2008 Yeah right. Zuco her er bare den største kamphund, SÅ farlig. PAS PÅ! HAN SAVLER PÅ DIG OG DER ER OVERHÆNGENDE FARE FOR AT HAN SNORKER. LOL!
    VOR HERRE BEVARES!! Bullmastiffen er IKKE avlet til at slås med andre hunde eller dyr, men til at vogte med ejer i herregårdenes skove mod krybskyttere. Det er en gedign vagthund. Jeg kan derfor slet ikke forstå hvorfor fx. Rottweiler ikke også er på listen, som også går under betegnelsen vagt/gårdhund. Hvor latterligt.

Min Mening.

• #27   19. feb 2008 Det er underligt de ikke laver en mere kollektiv omgang fordomme istedet...
    Istedet for det kun gælder visse racer burde de stille krav til racerne istedet for at forbyde dem... Som registrations papirer, forsikring, DK stamtavle eller sådan noget... Det er jo ikke kun muskelhunde der har angrebet folk på det seneste... For 2 år siden var det Rottweilere der var i aviserne og tv, og de er stadig lovlige i alle boligforeninger??? smiley

• Thony S
    Thony S Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 32
    #28   20. feb 2008 Fam. J - Kopierer du alt der står på muskelhunden.dk og ligger det ind her???

• #29   20. feb 2008 Nej kun de to der, hvad da??

• #30   20. feb 2008 De to første...

• #31   20. feb 2008 Det er stof til eftertanke smiley
    Jeg mener heller ikke jeg nogen steder har taget æren for at skrive det??

• #32   21. feb 2008 Hulk haha, hun vil kæmpe for sine rettigheder smiley

N M - Ja vi havde selv en rotte i mit barndomshjem, men den blev sindsssyg og hoppede over stakittet også rendt den rundt ude på markerne, så kom der en mand cyklende også gik den til angreb...
    Men det kan jo ske med en hvilken som helst indlæg, igår læste jeg om en jack russel (SÅ VIDT JEG HUSKER) Der var rendt igennem hækken og angrebet naboens chihuahua...

• #33   5. okt 2009 Hvad så med rottweileren ?? Er det ikke en muskelhund så ???

Kommentér på:
Muskelhunde liste, griner

Annonce