{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.803 visninger | Oprettet:

Hvornår er det en hvalpefabrik? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger lidt sig selv. Hvornår er det en hvalpefabrik?
Ida da vi sad og spiste snakkede vi om hvornår det bliver kaldt en hvalpefabrik men vi fant ikke ud af noget men så har jeg tænkt over det ligesiden så jeg har valgt at spørge her inde hvad der skal til før det bliver kaldt en hvalpefabrik?

på forhånd tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det en hvalpefabrik?
  • #1   22. feb 2017 For mig: når man overordnet sætter penge over hvalpenes (og de voksne hundes) ve og vel. Når man samtidig derfor undlader at teste for kendte arvelige lidelser og mener alm. sundhedsundersøgelse er nok. For man er sådan set røvligeglad med sundheden på de hvalpe man sætter i verden fordi det er vigtigere at man kan producere et pænt antal hvalpe - deraf navnet hvalpefabrik smiley Når hvalpene skal til verden koste hvad det vil

  • #2   22. feb 2017 For mig er der lidt forskellige grunde og ikke nødvendigvis alle på en gang

    Har stortset altid hvalpe "på lager" (eller næsten hver måned)
    Har mange tæver
    Har mange racer de avler på
    Går ikke op i sundhed osv,
    Laver hvalpene så billige som muligt og sælger dem så dyrt som muligt,


  • #3   22. feb 2017 Vi kom til at snakke om det da en ven af familien skulle have hund igen så de kiggede rundt på nettet og de endte med at finde en på gul og gratis. Men da de skulle se den og hente den så skulle det foregå ved avlers ven så de måtte ikke se forældre eller noget

  • #4   22. feb 2017 Når man avler mange kuld årligt, flere forskellige racer, har hund i stalde, avler for overskuddet, ikke opfylder lovkrav, ikke opfylder etiske anbefalinger - ja fortsæt selv.

  • #5   22. feb 2017 Den klassiske hvalpefabrik er dem med maltipoo, doodler, frengler, puggler, og alverdens andre blandinger uden overhovedet at gøre et bare nogenlunde arbejde for sundheden og samtidig bruger den samme hanhund/kombination mange gange - og så gør brug af den komplet ignorante undskyldning med "fri for mange af de følgesygdomme der fulgte renrace hundene" (citeret direkte fra kongen af kongen over hvalpefabrikker)

    Men hvalpefabrikker kan komme i mange afskygninger og behøves ikke nødvendigvis at skrige FABRIK!!! med det samme


  • #6   22. feb 2017 Jeg vil som min. gerne kunne se moderen.. Faderen kan jeg godt forstå alle ikke lige har gående, men moderen burde være der (medmindre de selvfølgelig er moderløse)

  • #7   22. feb 2017 #3 det er lige præcis en af de ting, der tit sker ved ulovlig import (ofte hvalpe, der er taget fra deres mor alt for tidligt), og hvalpe fra hvalpe fabrikker.
    Alle alarmklokker bimler og bamser !!!!!!


  • #8   22. feb 2017 Ja selvfølgelig. jeg vil også helst se hvalpens mor selvom jeg så ikke har set Katos mor men jeg købte ham også som omplaceringshund. Vi tænke at vennens hund var fra en hvalpefabrik på grund af at det er en blanding og at de ikke måtte se moren og at den var ret dur af en blanding at være. Men vi kan jo tage fejl

  • #9   22. feb 2017 Hvilken blanding var det?

  • #10   22. feb 2017 Jeg ved desværre ikke hvilken blanding det var men jeg har set et billede af vennens hund som lignede noget labrador blanding. Men jeg er ikke sikker på om det er den hund. det er min mormor og morfar der har set den og måske min mor

  • #11   22. feb 2017 Okay smiley

  • #12   22. feb 2017 Men det kan være min mor selv kommer på banen på et tidspunkt

  • #13   22. feb 2017 Man skal altid må se moren, hvis det er en hvalp! Man skal IKKE lade sig spise af med at de henter hvalpene, og moren er "gemt væk". Så er det et skod sted.


  • #14   22. feb 2017 Altså, at få en hundehvalp udleveret et andet sted end der den er vokset op, og det er ligegyldigt om det er hos en "ven" eller på en tilfældig rasteplads. Det burde få alarmklokkerne til at røre på sig.
    At man ikke kan få lov til at se moderen til den, burde tænde blinkende lygter!
    Og får man uden videre, uden forudgående forventningsafstemning, udover prisen, udleveret en hvalp. Ja, så kan man være sikker på, at producenten er fuldstændig ligeglad med hunden og sandsynligvis ikke er opdrætter, men hvalpefabrikant, og man har været med til at holde en modbydelig forretning kørende!


  • #15   22. feb 2017 Det skal lige siges at jeg ikke ved ret meget om hunden og jeg skriver bare det jeg har fået afvide. Så jeg håber lidt min mor kommer in d og svare på et tidspunkt. da han kender hund og ejer bedre en djeg gør. Men da jeg fik afvide at den blev hentet ved avlers ven og at de ikke måtte se moren tænkte jeg også at så er det da ikke en helt god

  • #20   23. feb 2017 lidt OT, men hvorfor er det kun DKK stamtavle der dur?
    og hvad får dig til at mene alle andre stamtavle hunde er "blandinger" hvis ikke de har DKK stamtavle?


  • #22   23. feb 2017 men charlotte herhjemme er det kun DKK der er FCI godkendt. så det et jo i bund og grund det samme smiley .
    så igen hvorfor mener du de ligeså godt kan være blandinger så?



  • #23   23. feb 2017 Så må jeg hellere komme på banen som mor til Katrine, kan forstå at det er ønsket.
    Katrine det er ikke en blanding, men en Cavellier King Charles Spaniel. Men ja en meget mærkelig måde de mødte hunden på. Dog er det i dag en rigtig harmonisk hund på 2-3 år, og den fejler intet..


  • #24   23. feb 2017 Så må jeg have hørt forkert. Jeg mente at i sagde det var en blanding

Kommentér på:
Hvornår er det en hvalpefabrik?

Annonce