5.714 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Cherry eye - ca pris på operation? Cherry eye - ca pris på operation?
Hvad koster det mon at få opereret en hund for et cherry eye i dagens danmark?
Gik forløbet bagefter som det skulle er opstod der komplikationer?
Nb det er ikke min egen hund men naboens
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
ingen komplikationer og et super godt resultat! hans far og mor fik samme operation da de var yngre og flere af hans søskende er gået igennem den samme operation, også uden komplikationer.
kender også flere chihuahua hvalpe på nogle få måneder som er blevet opereret for det, og igen ingen komplikationer.
har ikke rigtigt hørt om folk der har haft hunde der er blevet blinde eller lign. (det kan ske ja!) men har været med under en operation og hvis ens hund bliver blind så er ens dyrlæge bare IKKE god nok! det er en meget simple operation hvor de syr den lille lyserøde dut (cherry eye) ind ved at lukke det yderste af øjet sammen, nogle gange bliver øjnkrogen syet en smule mindre, så det er så lille et indgreb ens dyrlæge gerne skulle kunne finde ud af det!
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
sep 2007
Hvorfor har man avlet på to hunde med cherryeye?
mar 2016
men han er ikke fra fornuftigt eller godt avl, alle kuld er "ups" kuld og det hele er generelt lidt useriøst, men jeg elsker altså Gustav!
generelt er hele hans familie historie lidt sketchy, han blev 4 her d. 22 hans mor bliver 5 om 2 måneder, moren har fået rimeligt mange kuld (kun 3 overlevne i alt Gustav og to brødre fra to andre kuld, samt nogle flere lidt mere kompliceret forklaret om lidt!)
indtil sidste år, hvor hendes ene søn parrede hende og lavede 6 hvalpe, (så Gustavs halvbrødre/søstre, med hans bror)
hvor broren så døde kort tid efter altså faren til indavls kuldet fordi hans galdeblære sprang
og det kuld beholdte ejer så to hvalpe fra, de har det nogenlunde den ene har en tarm infektion den ikke kan slippe af med, den anden er bare tyk,
så fik en veninde en der døde af en slem kræft knude sidste år som 8 måneders
en brækkede begge forben i sit nye hjem hende og hendes søster havde begge slem patella..
de lever endnu og en hvalp døde før den blev 8 uger..
altså igen ikke godt avl overhovedet og ville normalt ikke støtte den slags, men vidste dog ikke det var så slemt da jeg fik Gustav, nu er moren heldigvis neutraliseret!
så for at svare på dit spørgsmål! fordi man er uansvarlig og hverken tænker på sin tæve eller hvalpe købere
sep 2007
Kan godt forstå du ikke vil støtte sådan noget, men det er jo helt anderledes når det er en hund man kender og allerede er knyttet til
mar 2016
men ja normalt ville jeg godtnok ikke på nogen måde støtte den slags, men Gustav, amen han er bare min lille mand på alle måder og det var kærlighed ved første blik da vi først begyndte at "møde" hinanden!
de havde ham altid i baghaven med hans mor far og en eller anden fjerde hund og hver gang jeg kom så væltede Gustav alle andre for at hoppe op af hegnet til mig, når de skulle ind og hjem ville han ikke med ejer han ville kun med mig og fulgte mig overalt, så begyndte han at overnatte hos mig og nu bliver han da glad når han ser tidligere ejer, men han er trofast ved min side, amen hyler helt når jeg skriver det, elsker ham så højt
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
Det kostede omkring 3000 kr.
mar 2016
ellers tror jeg nogle havde ladet deres hunde gå rundt med cherry eye i længere tid...
for ikke at sige det har jeg oplevet, en eller anden tumpe der ville sælge sin 7 årig chihuahua, hun havde haft cherry eye siden hvalp og det mente ejer åbenbart var helt fint
nov 2008
sep 2007
mar 2016
og det er så lavt et beløb, så selv hvis man ikke har forsikring så kan det sagtens betale sig
nov 2008
Cherry eye - ca pris på operation?