1.648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

vaccinere du din hund mod Leptospirose? vaccinere du din hund mod Leptospirose?

Hejsa kære hundefolk smiley

Som overskriften siger: Bliver din hund vaccineret mod L4 ? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Hvis ja, Har din hund haft bivirkninger?

Kender du nogen hvis hunde har haft bivirkninger på vaccinen?

Er der nogle der ved hvornår(hvilket årstal) dyrlæger begyndte at vaccinere med L4 ? (gerne med understøttende kilde)

Er spændt på at hører fra jer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vaccinere du din hund mod Leptospirose?
  • #1   1. mar 2017 Vores bliver vaccineret mod det sammen med basisvaccinerne, men det er noget med den kun gælder et års tid, normalt vaccinere vi kun hvert 3 år.

MEN da vores hunde skulle i pension i november/december, blev de nødt til at få den igen, da det var et krav fra pensionens side, og der lige præcis var gået 13 måneder. Vores hunde oplevede ingen bivirkninger af nogen art, har de aldrig gjort ved vacciner.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #3   1. mar 2017 Mine hunde bliver vaccineret mod leptospirose hvert år, og jeg har indtil videre ikke oplevet bivirkninger ved vaccinen.

Jeg har valgt at få hundene vaccineret, fordi vi dagligt færdes i områder, hvor der kan være smitterisiko.

• #4   1. mar 2017 Hov ja en af grundene til at vi ikke vaccinere hvert år normalt, er at vores hunde HADER alt vand der ikke er i vandskålen, og dermed også HADER sumpede områder , aldrig kunne finde på at drikke af en vandpyt, de springer over dem, eller nærmest går ind i en hæk for at undgå dem smiley Så vi har vurderet at vores hunde ikke er i højrisiko.

• #6   1. mar 2017 Jeg vaccinerer mod alt basis, L4 + kennelhoste, fordi smitte findes overalt.
    Nul bivirkninger.

• #7   1. mar 2017 Nej, vacciner i øjeblikket hvert 3 år med basis men uden L4, men overvejer test næstegang i stedet;)

• #8   1. mar 2017 Mine bliver vaccineret hvert år mod leptospirose og ingen bivirkninger.

• #9   1. mar 2017 Ja vaccinerer med Nobivac L4, og kan se i Celtia pas, at det første år det blev brugt her var 2014. Året før hed det nobivac L vet.

Jeg vaccinerer mod leptospirose, fordi jeg bor på landet og her ind i mellem er rotter. Og så færdes jeg også en del i skoven,

Ingen bivirknigner her.

• #11   1. mar 2017 Tak for jeres svar so far smiley
    Jer der basis vaccinere hver 3. år og lepto hvert år: er jeres dyrlæger okay med at i "kun" basis vacc. hver 3. år ?

Jeg har hørt mange sige at deres dyrlæger anbefaler dem hvert år.

• #12   1. mar 2017 Mine får basis hvert andet år, den ene er dog allergisk og får en anden vaccine.

• #13   1. mar 2017 #12 Når du siger basis, så får de altså ikke L4 vacc. ? smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #14   1. mar 2017 Min dyrlæge anbefaler basis hvert 3. år og L4 hvert år, så de brokker sig ikke smiley

• #15   1. mar 2017 Vores dyrlæge anbefaler basis hvert 2-3 år, det samme gjorde vores gamle dyrlæge også, så ingen ko på isen hos os smiley

• #17   1. mar 2017 Jeg er faktisk ikke klar over om de får den hvert år eller hvert andet.
    Den ene har kun lige fået sin 1 års vaccine, og de andre fik deres 2 års vaccine - alle fik L4 i denne omgang, så det må måske være hvert år?
    De to på 2 år kan jeg ikke se om de fik sidste år, én pga. manglende papirer på det, og den anden pga. det er en anden slags vaccine, hvor det ikke står.

Jeg ved bare, at dyrlægen sagde at de skulle have kennelhoste og en anden hvert år. Måske er det den L4 hun mente smiley

• #18   1. mar 2017 Mine får basisvaccine hvert 3. år og lepto hvert år. Det hele er anbefalet fra min dyrlæge. Jeg bor på landet, her er mus (og måske også rotter). Vi går meget i skov og forskelligt terræn, så ingen tvivl i mit sind om, at jeg naturligvis følger dyrlægens anbefalinger.

• #19   1. mar 2017 Og det her er kopieret fra min dyrlæges facebookside: "Hej Alle der er bekymrede - I kan selv finde ud af om Jeres hunde er vaccinerede, og hvornår ved at tjekke hundens vaccinationsbog for det GULE mærkat med teksten Nobivac L4 - vaccinen skal gentages hvert år for at være fuldt dækkende :)"

• #20   1. mar 2017 Mine får kennelhoste og lepto hvert år, resten er hvert 3. år. Og ingen bivirkninger.

Har valgt Lepto fordi mine vælter rundt i bække og søer, samt gerne tager både rotter og mus.

• #21   2. mar 2017 JA! Efter at have været en knivsæg fra at miste min dejlige dobertøs til Leptospirose så kunne jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig at undlade at vaccinere mod leptospirose hvert år (L4). Min hund blev smittet i Køge området og da hun ikke løber løs kommer hun altså ikke langt væk fra stier og veje ....

• #22   2. mar 2017 Basis vaccine hver 3. år, og hvis vi skal udstille vaccineres der, efter det, kun fordi at det kræves, og hvis tæverne skal have hvalpe, men ellers ikke.
    Jeg talte med den ene af mine dyrlæger, da jeg skulle have genvaccineret mine 2 hvalpe, jeg bad om kun basis uden L4 og kennelhoste, og han kunne godt forstå mine argumenter for ikke at ville give dem det. Mine voksne hunde er blevet vaccineret indtil de var 2 år, og så ikke mere. Er glad for at Titertest vinder indpas. Da jeg havde et kuld for snart 3 år siden, var dyrlægen ved at tabe kæben, da jeg spurgte om jeg ikke kunne titer teste hvalpene, hvis de var dækket ind, kunne køberne selv starte vaccine programmet når hvalpen var 12 uger, det var dælme for besværligt og det "gjorde man ikke", meget lettere at fylde en 7½ uges hvalp med alt muligt. Jeg er ikke imod at folk følger deres dyrlæges råd, men jeg stiller bare spørgsmål ved ting jeg ikke kan se idéen i, bare fordi at "det plejer man" , får jeg nogle grunde jeg kan acceptere følger jeg gerne vejledningen, men ikke blindt.

• #24   3. mar 2017 Tak for svarerne alle sammen smiley

Jeg skal da lige have undersøgt om min dyrlæge er "up to date" med de guidelines der gælder for vaccination af hunde. Kan læses her: https://www.ddd.dk/dyreejere/vaccinationhund/Sider/default.aspx og her http://www.wsava.org/sites/default/files/WSAVA%20Vaccination%20Guidelines%202015%20Full%20Version.pdf

Tak for jeres svar smiley

• #25   3. mar 2017 Ja! Vaccinerer alle mine mod leptospirose hvert år!

Kommentér på:
vaccinere du din hund mod Leptospirose?

Annonce