sensitiv ved berøring sensitiv ved berøring
ved ikke lige hvad jeg skal kalde det...
kender I det når man rører hunden på bestemte steder og de så enten "klapper" med bagpoten eller fx reagerer ved at give sig til at "nippe" et sted ...
Ipsen har de sidste par år om efteråret været sådan, når man klør hende så nipper hun i sine forpoter, eller ved baglåret ... mest i højre side...
hun har IKKE lopper eller noget udslæt....
jeg har de sidste år via dyrlæge givet hende en indsprøjtning med binyrebarkhormon for kløe, en depotindsprøjtning der holdt 1-2 måneder... men i efteråret 16 fik jeg det ikke gjort....
så er jeg grundet Nova begyndt at komme på Magtor, der snakkede jeg med en om det og hun fortalte at det kan være muskulært...
da det en dag var slemt for ca 3 uger siden tog jeg hende til deres dyrlæge derude ... hun gav hende også en sprøjte med binyrebark og så skulle hun have tabletter mod kløe, Apogel tror jeg de hed ....
Den dag hun fik sprøjten slappede hun virkelig af, det var tydeligt hun fik ro i kroppen, men den får også både kløe og muskler til at slappe af ... jeg begyndte tablet kuren og har kørt den de 20 dage den skulle, men de har ikke hjulpet ...
I går tog jeg hende så til massage derude, og laserbehandling, behandleren mente det var muskulært og er enig med mig i at det ikke virker til allergi da reaktionerne kommer ene og alene ved berøring, eller hvis hun selv bevæger sig på en måde så det er som om det provokeres ....
MEN, jeg synes ikke det har hjulpet en meter, man skal bare lige røre hende bestemte steder på ryggen så er det som om kroppen sitrer, og hun begynder at nippe pote ....
jeg har endnu en tid derude i næste uge, men er der nogen her der kender det og som har et bud på hvad det kan være, hvad skal jeg gå efter at få udredt ....
når ikke vi rører hende, eller hun bevæger sig så er hun helt rolig, virker ikke klø irriteret, men hun er på en eller anden måde sensitiv og irriteret ... er det kløe, eller er det musklerne der reagerer ....
hjælp
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.881
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
feb 2011
men jo det kan da være det bare tager en tid ... går bare sådan og tænker at det er noget andet, uden jeg kan sige hvad ....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg masserer mine hunde, når det er udtalt.
feb 2011
ellers skal hun nok igen have en depotindsprøjtning med binyrebarkhormon, det er jeg bare ikke glad for, men det var bare ret tydeligt det gav hende en tiltrængt ro i kroppen.... ville jo ønske det kunne klares med massage
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det er almindeligt forekommende hos begge hunde.
Og i øvrigt også hos vores andre hunde i fortiden.
feb 2011
da hun var ved dyrlægen tog hun blodprøve for almindelige funktioner, lever, nyre, stofskifte og de var normale ...
hun tjekkede pelsen og huden og fandt intet unormalt, en anelse tør hud, men ikke noget der skulle være årssagen ...
er lidt på bar bund, hun har jo anaplasmose, og den ligger jo for evigt latent og kan blusse op med nogle gener, overvejer om det er den der kan drille hende ....
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.908
Selvom hendes ryg er blevet bedre, og det er tydeligt på flere måder, så er Cocos smerter kroniske, og hendes salighed ved kløen på lænden og lige før halen er der altid i en eller anden grad.
En anden ting, hun også gør, er, at bide/nappe/slikke sig på forbene, når hun er spændt i skuldrene. Jeg troede i mange år, at hun måske havde allergi, men det er eneste tegn i så fald, og det er ikke poterne, men benene hun napper i. Det bliver bedre af at blive masseret, men det går nok heller aldrig helt væk..
feb 2011
sensitiv ved berøring