1.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

sensitiv ved berøring sensitiv ved berøring

ved ikke lige hvad jeg skal kalde det...

kender I det når man rører hunden på bestemte steder og de så enten "klapper" med bagpoten eller fx reagerer ved at give sig til at "nippe" et sted ...

Ipsen har de sidste par år om efteråret været sådan, når man klør hende så nipper hun i sine forpoter, eller ved baglåret ... mest i højre side...
hun har IKKE lopper eller noget udslæt....

jeg har de sidste år via dyrlæge givet hende en indsprøjtning med binyrebarkhormon for kløe, en depotindsprøjtning der holdt 1-2 måneder... men i efteråret 16 fik jeg det ikke gjort....

så er jeg grundet Nova begyndt at komme på Magtor, der snakkede jeg med en om det og hun fortalte at det kan være muskulært...

da det en dag var slemt for ca 3 uger siden tog jeg hende til deres dyrlæge derude ... hun gav hende også en sprøjte med binyrebark og så skulle hun have tabletter mod kløe, Apogel tror jeg de hed ....
Den dag hun fik sprøjten slappede hun virkelig af, det var tydeligt hun fik ro i kroppen, men den får også både kløe og muskler til at slappe af ... jeg begyndte tablet kuren og har kørt den de 20 dage den skulle, men de har ikke hjulpet ...

I går tog jeg hende så til massage derude, og laserbehandling, behandleren mente det var muskulært og er enig med mig i at det ikke virker til allergi da reaktionerne kommer ene og alene ved berøring, eller hvis hun selv bevæger sig på en måde så det er som om det provokeres ....

MEN, jeg synes ikke det har hjulpet en meter, man skal bare lige røre hende bestemte steder på ryggen så er det som om kroppen sitrer, og hun begynder at nippe pote ....

jeg har endnu en tid derude i næste uge, men er der nogen her der kender det og som har et bud på hvad det kan være, hvad skal jeg gå efter at få udredt ....

når ikke vi rører hende, eller hun bevæger sig så er hun helt rolig, virker ikke klø irriteret, men hun er på en eller anden måde sensitiv og irriteret ... er det kløe, eller er det musklerne der reagerer ....

hjælp

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sensitiv ved berøring
  • #1   1. mar 2017 Tænker du har givet Apoquel mod kløen... men ja hvis det er muskulært, så virker de ikke. Apoquel burde være ret effektiv mod allergi/kløe så jeg ville tænke det kun er muskulært.

• #2   1. mar 2017 ja det er også det jeg tænker, men det er bare ikke blevet en meter bedre efter behandlingen med massage og laser i går ...

• #3   1. mar 2017 Hmmm måske det tager tid... kan de sige om hun er låst/spændt?

• #4   1. mar 2017 ja behandler sagde hun var spændt svarende til et generne var muskulært, jeg har så aldrig synes hun virkede spændt, hun er ret rørig og hurtig af en skotte ... har et rask trav osv .....

men jo det kan da være det bare tager en tid ... går bare sådan og tænker at det er noget andet, uden jeg kan sige hvad ....

• #5   1. mar 2017 Jeg tolker den sitren som en berøring kan give som et udtryk for spændinger i området.
    Jeg masserer mine hunde, når det er udtalt.

• #6   1. mar 2017 jeg må bare prøve at væbne mig med tålmodighed ... jeg har selv prøvet at massere hende fra da hende behandleren først sagde det kunne være muskulært, men jeg synes ikke det har nogen effekt .... håber så de proff. massage får det ....

ellers skal hun nok igen have en depotindsprøjtning med binyrebarkhormon, det er jeg bare ikke glad for, men det var bare ret tydeligt det gav hende en tiltrængt ro i kroppen.... ville jo ønske det kunne klares med massage

• #7   1. mar 2017 Det kan være jeg tager for let på det, men her gør vi ikke en sag ud af det.
    Det er almindeligt forekommende hos begge hunde.
    Og i øvrigt også hos vores andre hunde i fortiden.

• #8   1. mar 2017 jeg har også oplevet det ved andre hunde, men slet ikke i den udstrækning ..... man kan end ikke stryge hende ned af ryggen uden den sitren og så hun begynder at nippe i hendes ene forpote ... det er ikke sådan at hun ligger og gnaver i sine poter, det er kun i forbindelse med at enten vi rører hende, eller når hun, tænker jeg aktiverer visse muskler ... men det er meget ...

da hun var ved dyrlægen tog hun blodprøve for almindelige funktioner, lever, nyre, stofskifte og de var normale ...

hun tjekkede pelsen og huden og fandt intet unormalt, en anelse tør hud, men ikke noget der skulle være årssagen ...

er lidt på bar bund, hun har jo anaplasmose, og den ligger jo for evigt latent og kan blusse op med nogle gener, overvejer om det er den der kan drille hende ....

• #9   1. mar 2017 Er lidt i tvivl om det er det samme, men Coco har jo dårlig ryg, og hun har alle dage været utrolig "sensitiv" med at blive kløet på lænden (hvor det er værst). Hun bliver fuldstændig salig.
    Selvom hendes ryg er blevet bedre, og det er tydeligt på flere måder, så er Cocos smerter kroniske, og hendes salighed ved kløen på lænden og lige før halen er der altid i en eller anden grad.

En anden ting, hun også gør, er, at bide/nappe/slikke sig på forbene, når hun er spændt i skuldrene. Jeg troede i mange år, at hun måske havde allergi, men det er eneste tegn i så fald, og det er ikke poterne, men benene hun napper i. Det bliver bedre af at blive masseret, men det går nok heller aldrig helt væk..

• #10   2. mar 2017 @ a-s --- på en måde kunne det være hen af det samme, på den anden side bliver Ipsen ikke salig af at blive rørt de steder, tværtimod virker det som om hendes krop irriteres og hendes reaktioner med nipperiet i pote eller på låret bliver voldsomme. ..

Kommentér på:
sensitiv ved berøring

Annonce