4.789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

jan daniel L
jan daniel L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Leavitt bulldog ulovlig eller ej? Leavitt bulldog ulovlig eller ej?

Har set på UKCS s hjemmeside at der er blandet både pittbull og amerikansk bulldog ind i Leavitt Bulldog. Er den så ikke ulovlig iflg. Hundeloven. Har osse fra pålidelig kilde At de danske avlere har udeladt det led på Stamtavler ne fra LBA der viser pittbull og amerikansk bulldog
UKC UNITED KENNEL CLUB (USA)
LBA LEAVITT BULLDOG ASC

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leavitt bulldog ulovlig eller ej?
  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #2   14. mar 2017 Leavitt plus lidt mere ambull= Able Bulldog.

https://www.youtube.com/watch?v=DZUFSKSxzFA

• #3   14. mar 2017 Som Kenzie siger, så er det en gråzone. Hvilke fik mig til at gå bort fra racen, da jeg havde kig på den.

• #4   15. mar 2017 Er der i øvrigt andre der avler LB i DK, end Faxevrøvleren?

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#6   15. mar 2017 Er der i øvrigt andre der avler LB i DK, end Faxevrøvleren?

Ja

• #9   15. mar 2017 Ja, de er ulovlige ifølge hundeloven.
    Men politiet har åbenbart valgt at se igennem fingre med racen, indtil videre.

Hvorvidt man så tør at tage chancen, må så være op til den enkelte. Jeg har fravalgt racen, da jeg ikke vil risikere at miste min hund pga. en mistanke om at den er blandet med forbudte racer.

• #10   15. mar 2017 Og så er det jo igen, hvor mange generationer skal der til før en race er ren og dermed ikke en pitbull-blanding...? LB'en har, mig bekendt, haft lukkede stambøger i mange år.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#12   15. mar 2017 Ulve-blodet forsvinder jo ikke i Saarloos Ulvehund, Tjekkoslavakisk Ulvehund fordi der bliver avlet flere generationer.. Det er kun ved Schæferhunde at det farlige ulveblod på mystisk vis er helt forsvundet ..

if it walk like a duck..

• #13   15. mar 2017 Peter : Jeg tror ikke du har fanget pointen....

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#14   15. mar 2017 Peter : Jeg tror ikke du har fanget pointen....

Hvad er din pointe da? smiley

Ulveblodet eller pitbullblodet forsvinder jo ikke..uanset hvor mange generationer der avles.. eller uanset hvor "fine kennelklubber" de organiseres i..

• #16   15. mar 2017 Nej, det gør det ikke. Men derfor kan en race jo godt blive godkendt som værende raceægte. En bullmastiff er jo en ren race og ikke længere et mix af mastiff og bulldog. smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#17   15. mar 2017 Spørgsmålet er, om det gør den ulovlig?

Racen står jo ikke på listen over ulovlige hunderacer..

Hvad med: Hermes, Pelto and Gargoyle, Renaissance, Continental.. osv..

Hundenloven er så fornuftigt samt let forståelig.. og så dejlig nem at opretholde..

• #18   16. mar 2017 Spørgsmålet var mere retorisk for selvfølgelig er de ulovlige.Jeg ved at begge avlere bad LBA om at slette de led på deres stamtavler der viste ulovlige racer netop for at skjule dette for potentielle hvalpe købere og myndigheder.men check selv UKC s hjemmeside smiley

• #19   16. mar 2017 Hundeloven er helt klar læs afsnit med blandingshunde ((leavitt bulldog er et gadekryds )

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#20   16. mar 2017 leavitt bulldog er et gadekryds

Den er vist mindst ligeså raceren som mange andre nyere racer med langt over 10 generationer idag...

He used breeds that all have old Bulldog in their background. in 1995 the breeding program had already 9 generations of breeding behind it form the foundation dogs and since then Olde English Bulldogge have been constantly bred mating only OEBs toOEBs. The breed now counts many generations of consistent and registered OEB litters breeding true to type

The appelation "Olde English Bulldogge was high jacked by other breeders. Today the terme Olde English Bullogge (Old English Bulldog) is a general denomination for the the different bloodlines of the recreated Bulldogs of the old times.
    http://www.nebkc.com/backup_cinq_avril_seize_011.htm

Kommentér på:
Leavitt bulldog ulovlig eller ej?

Annonce