12. aug 2005 Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 575
Han går "pas gang".... Han går "pas gang"....
Ja simba går pas gang... Til dem der ikke ved hvad det er - når hunden flytter højre forben og højre bagben samtidigt, ligeledes på den venstre side, normalt går de jo med højre forben og venstre bag
ben -
Sådan går simba, vi har altid bare grinet lidt af ham og sagt at han var lidt toset. For dyr lægen har jo intet sagt. Men her i den sidste tid, har han trukket bag til når han ville rejse sig, efter han havde ligget længe om aftenen.
Vi går til svømmning med begge vores hunde, for at opbygge muskler på den korrekte måde, og for hyggens skyld. De har en hunde massør der også, og hun skulle kigge på simba. vi bestilte en tid hos hende. Da vi kom ind til hende sagde hun med det samme, at simba rent faktisk har ondt i hele kroppen, og ikke går rigtigt.... Han er for lang i sit skelet, og opbygger de fleste muskler for til, da han er svag på sin bagpart... Ih ved slet ikke hvordan jeg lige skal beskrive det...
Der er desværre ikke noget at gøre ved det, men han kan sagtens leve med det... Men det kræver massage og svømmning. Så vi har nu købte div klippe kort til svømmning og massage. Jeg troede i første omgang at han havde fået HD men det var det heldigvis ikke, eller... det andet her er jo heller ikke sjovt/rart... Er sgu så ked af det på min hunds vegne. Skal på kursus i hjemme massage her til feb. så vi kan lave lidt massage her hjemme...
Er egentlig sur/skuffet over/på min dyr læge over at han intet har sagt, for det ses jo tydeligt at han ikke går normalt. Men er glad for jeg fik ham til massør og allerede nu i en tidlig alder kan hjælpe ham...
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Men det er en fejl på udstilling, der skal hunden gå trav.
aug 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 575
aug 2005
Derfor blir han også tjekket. Man kan jo aldrig udelukke det...
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Det dér med at løbe pænt i trav, det er noget disse racer er blevet lært...
Men selvfølgelig er der også tilfælde, hvor pasgang er et symptom på at der er noget galt... ;o)
Ved udstillings-hunde, kan det tit afhjælpes ved at sætte tempoet lidt op...
Hos os er det ikk pasgang der er det store problem lige nu. Næææ nej. Vi døjer med at Oscar har svært ved at styre sine kæææmpe poter, sine gummi-knogler og sine meget løse led... ;o)
Meeen han er jo også kun lige blevet 5 mdr, så han får lov til at løbe hvalpet...lidt endnu... ;o)
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
aug 2005
jan 2006
aug 2005
aug 2005
aug 2005
jan 2006
Waterwalk hjalp dog en del både på passgangen men også på muskelopbygningen.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
I følge dyrelægerne, massøren og kiropraktoren jeg har haft hende til, er pasgang i sig selv ikke altid et tegn på at der er noget galt (som flere allerede har været inde på).
Det eneste som det med sikkerhed betyder er, at hunden ikke har den samme gode vægtfordeling som en hund der krydsgænger..... resten skal der er dybere og måske også bredere vifte af undersøgelser til, for at finde ud af
det skal lige siges at Misja's skævhed kunne ses med det blotte øje, men pga den vinkel skævheden sad i, kunne det ikke ses på røngten og heller ikke afhjælpes med massage.
Først hos kiropraktoren blev det hele løst og efter 3 behandlinger og langsom genoptræning, har hofte og bækken nu siddet hvor det skal i 1 års-tid.
Han går "pas gang"....