{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Nogen der ved noget ? {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nationen/spiser-egen-affoering-hvis-politiet-ikke-henter-de-vanroegtede-hunde-goer-jeg/6620552

Faldt over ovenstående artikel, og blev nysgerrig efter at finde ud af, om vi står med endnu en stor dyreværnssag smiley Eller om der ikke er hold i beskyldningerne ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der ved noget ?
  • #8   20. apr 2017 Hvor i landet skulle det være ?

• #10   20. apr 2017 En del 'underlige' ting er jo pretty much in your face hvis man læser fx bt og ekstrabladet online.
    Denne her er der fx. Jeg så godt overskriften men gad ikke læse artiklen.

• #12   20. apr 2017 Jeg er simpelthen så uenig med jer, der taler dårligt om Mikes mor.

Jeg er faktisk jublende lykkelig over at se en HA der er som os "almindelige dødelige".
    Hun bruger ikke sin status som HA, men går ind i trådene på lige fod med os andre. Det er faktisk ikke hende der nævner hun er HA, men andre...

• #13   20. apr 2017 Nu skriver hun jo ikke ned HA hatten på og siger hun ALDRIG må oprette disse emner smiley

• #14   20. apr 2017 Mugne heste. Den er altså liiidt sjov. smiley

Ej - det er tragisk hvis det er rigtigt, men jeg ved ikke hvor meget hold der er i historien. Jeg er i hvert fald ikke overbevist.

Desuden så bør der da være plads til alle denne slags opslag som man har lyst til. Der er da ingen der gør noget galt i det? Hvis der kan komme mere fokus på eventuelle dyreværnssager kan det da kun være positivt?

• #16   20. apr 2017 En HA må vel også have sine egne personlige meninger, uden at man behøver at blive grov? smiley

Og ja, jeg synes også, at der popper mange underlige emner op, når alle andre sover. Jeg personligt leder ikke efter sådan nogle artikler. smiley

Jeg er rigtig glad for, at der rent faktisk ER en synlig HA'er herinde. De andre glimrer jo ved deres fravær.

• #19   20. apr 2017 Som alm. bruger må man vel også sætte spørgsmålstegn ved trådens emne? Ellers var det vel ikke et diskussionsforum?

Jeg vil da godt have den frihed at have min egen mening, uden at nogen skulle diktere den.

• #20   20. apr 2017 ..............................og så er den tråd også allerede løbet af sporet og det allerede efter kun 2 indlæg.................

• #21   20. apr 2017 Det er egenligt synd for sådan en pige.

For hun vil gerne fremstå som en seriøs dyreelsker, og ligepludselig så kommer der ord, som ethvert normalt fungerende menneske godt ved er idioti at udtale.

Selvtægt har aldrig nogensinde været acceptabelt i et velfungerende samfund.

Når et menneske begynder på den slags ord, så sidder jeg altid tilbage med en fornemmelse af, at hun nok er en smule forstyrret.
    For de eneste miljøer i DK hvor selvtægt er acceptabelt (ud fra egne normer) er dem som koster samfundet formuer for at holde i ave (det kriminelle miljø).

Men nej, jeg ved ikke noget, og selvom jeg gjorde ville jeg aldrig skrive om det.

Jeg hader de der artikler hvor et menneske risikerer at blive dømt uskyldigt pga af x tilfældigt menneskes påstande (sande eller ej).

Vi har et retsvæsen som tager sig af den slags, og er man ikke tilfreds med det, må man involvere sig i den politiske debat og ændre tingene ad den vej.

Selvtægt er under ingen omstændigheder acceptabelt.

• #22   20. apr 2017 Ida og Figo

Mike spørger hvor hun finder de ting, om hun søger på det.
    Hvad i alverden er der galt i at spørge om det?!

Jeg tænker også nogle gange om tråde herinde, hvor finder den bruger dog de ting?
    Er personen medlem af en gruppe på facebook, der omhandler de emner?
    Søger personen på google?

Mike stiller et ganske alm spørgsmål, som en hver anden kunne finde på at stille. Det er ikke usmagelig på nogen måde.

Hvad der er usmagelig er den måde Lens, og dig går til hende på. Hvorfor må hun ikke sige noget, eller have en mening når hun er HA? Hvad er der galt i det?
    Hun opføre sig som hun ALTID har gjort, hun nævner aldrig hun er HA offentligt. Hun er præcis som du og jeg, og hun har ret til at kommentere på hvad det passer hende.

Bare fordi man er HA går ens liv på HG ikke i stå.

• #23   20. apr 2017 Som du dog kan sige det Natascha, og jeg er helt enig. smiley

• #28   20. apr 2017 Hvorfor er det et problem at Mikes mor stiller spørgsmålstegn ved trådens emne? Er det kun fordi hun er HAer?
    Jeg er med på at hvis ikke det er en tråd man gider eller det er en tråd om et emne der ikke har ens interesse, så kan man bare hoppe videre, men i samme ombæring er det vel OK at stille et spørgsmål.
    Jeg undrer mig feks. ofte over alt det dyremishandling folk sidder og deler på FB, det er snart dagligt jeg skal sidde og scrolle ned over hunde der bliver brændt levende og katte der bliver hængt.
    Og ærlig talt, jeg tænker tit hvorfor folk deler den slags og jeg sætter også gerne spørgsmålstegn ved det!

Selvom man er HAer, så må man jo stadig gerne deltage i trådene på ligefod med alle andre, ligesom at man gerne må udtrykke sin egen mening.

• #30   20. apr 2017 Så enig med Natascha Mikes mor er som hun plejer at være og ALTID har været.
    Man har som HAer retten til at ytre sig med sin personlige mening eller spørgsmål om hvordan man kommer til disse artikler...

Syntes det er mere usmaglig at være på den måde over for hende.
    Men måske hun havde givet advarsler til dem i denne tråd hvis de havde skrevet sådan til andre og hun ikke selv havde været i denne tråd..
    Frost er skide koldt.

• #33   20. apr 2017 Hele den artikel skriger til mig om en kvinde der vil anerkendes for sin indsats...

Jeg ved dog ikke om hendes reelle indsats, eller behovet for anerkendelse er det som vejer dybest for hende...

Jeg har det lige stramt med selvtægt som jeg har til selvproklamerede helte...

• #34   20. apr 2017 Naturligvis har HA ret til at ytre sig, men jeg tænker at HA om nogen bør leve op til brugerbetingelserne. Og IMO lever #4 ikke op til disse og #2 gjorde sikkert slet ikke efter som det er blevet slettet. smiley

"Kommentér kun et indlæg, hvis det har din interesse eller du ønsker at hjælpe. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation eller i øvrigt er uhensigtsmæssig, bliver den slettet. "

On-topic: Jeg synes ikke selvtægt er ok. Som udgangspunkt.

• #36   21. apr 2017 Mikes Mor: Du har tidligere spurgt mig om det samme, i en anden tråd, hvor jeg svarede dig. Men det har du åbenbart misset ?
    Jeg søger ikke aktivt efter historierne på nettet, men poster emner, som jeg falder over, og finder relevante for HG.
    Når jeg har overstået mine daglige gøremål med dyr, hus, fuldtidsjob, have, samvær med famile/venner osv, har jeg for vane at sætte mig med min Ipad og en kop kaffe, og gå på nettet. Jeg kigger på netaviserne (EB, EK, SN og Folketidende), for at følge med i hvad der sker i verden (har ikke mulighed for at se nyhederne live på tv, da jeg som regel arbejder på det tidspunkt), og så kigger jeg jævnligt på diverse dyreværns hjemmesider, for at følge med i hvad der sker der. Falder jeg over et emne som jeg finder relevant for andre hundetosser/dyrevenner, smider jeg det herind.

Jeg undrer mig over, at du åbenbart føler dig så provokeret af mine emner, og ligefrem synes at de er underlige ????? Hvis du kigger på min profil, kan du se at størstedelen af mine emner handler om hunde. Hvis ikke man kan smide emner, med links omkring hunde op her på HG, hvor skulle man ellers gøre det ? (og nej, jeg er ikke på FB, så det er ikke en mulighed for mig at poste noget der smiley )
    Måske du skulle overveje fremover, at undlade at deltage i mine emner, hvis du synes, at de er så underlige ? For jeg har tænkt mig at vedblive med at poste emner omkring hundebid, dyreværnssager osv. Da jeg ved, at vi er flere dyrevenner herinde, som går op i den slags sager, og gerne vil drøfte dem.
    Du kan jo gøre som mig, når jeg støder på et emne omkring gode serier på Netflex: Springe emnet over smiley Jeg ser stort set aldrig serier, og har ikke Netflex, så den slags emner, finder jeg uinteressante.

Og nej, det er ikke en kritik af folk, der startet emner omkring Netflex eller lign. Jeg synes tvætimod at det er fedt, at der er plads på HG til alle mulige forskellige emner. Her kan diskuteres alt fra menstruationskopper til børneopdragelse, hvalpekuld, madopskrifter, hundetræning, politik og dyreværnssager, og det synes jeg er fantastisk smiley

Som en helt personlig observation, må jeg stille mig undrende overfor, at du åbenbart kun har et problem med mine emner ? Har ikke set dig være kritisk, når andre smider samme type emner op herinde ?
    Hvis du har et problem med mig/mine emner, er du velkommen til at sende mig en PB, i stedet for at skabe dårlig stemning i tråden her.
    Du har lov til at have en personlig holdning til emnerne herinde, men når du beskylder mig for, dagligt at smide underlige emner op herinde, synes jeg at du bliver lige en tand for personlig, og at det er upassende opførsel fra en hjælpeadmin. på HG
    Som en del af HG staben, bør man vel netop gå foran som et godt eksempel ? Og undlade personlige, nedladende kommentarer ?

• #37   21. apr 2017 Nå, tilbage på sporet smiley

Undrede mig også den artikel. Hvis forholdene virkeligt er så grelle, som kvinden påstår, så havde politiet/dyreværnsforeningerne vel reageret ?

Omvendt, så er det jo desværre set før, at disse sager får lov til at trække ud, alt, alt for længe, før der sker noget smiley
    Havde håbet at nogen herinde vidste noget konkret ?

Og ja, jeg er helt enig. I det øjeblik hun råber selvtægt, så fremstår hun noget mere useriøs smiley Jeg undrer mig specielt over at hun tilsyneladende "kun" tager ud for at hente et helt kuld hvalpe ? Hvorfor kun hvalpene og ikke de voksne hunde ?
    Hun fremstår ikke voldsomt seriøs, og jeg har da også tanken, at hun "bare" vil have sine "15 minutes of fame" smiley Omvendt, så er det jo forfærdeligt, hvis forholdene er så dårlige, og ingen reagerer, fordi hun fremstår temmelig useriøs smiley

• #38   21. apr 2017 Nogen gange går der osse Disney i den.
    Folk kan gå helt i coma over at de stakkels heste går i løsdrift. Og når de gør det, så er muk næsten uundgåeligt i vinterhalvåret hvis der er mudder på folden.

• #41   21. apr 2017 Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om den sag,
    Selvtægtdelen er ikke særlig smart, men er man fustreret nok, så kan man nemt lukke et eller andet ud som man jo alligevel ikke gør.
    Hvis historien er sand, så er det jo frygtelig.
    Men på den anden side, så er der også enorm mange anmeldelser som ikke har noget på sig - som Kys min skriver: Nogen gange går der Disney i den.

På arbejde har vi en lille flok på 8-10 stk kødkvæg til at gå.
    For 4 år siden blev de taget hjem hvert efterår, hvilket de ikke trivedes alt for godt med.
    Nu går de ude også om vinteren.
    De har læ og de bliver fodret og tilset hver dag.
    Men alligevel, så tikker der anmeldelser for vanrøgt ind hver eneste vinter.
    For uh, hvor er det synd for de arme køer. Der står de i regn og slud og fryser.
    Folk sætter mange gange deres egne følelser over på dyret.
    At dyret er designet til et ude liv hele året, det tænker de ikke på.

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #42   21. apr 2017 Meh, jeg tænker at det er en and. Mon ikke der havde været flere reelle artikler der kritiserede politiet hvis ikke det var tilfældet??

Synes i hvert fald at den med heste med små grimer er hørt før. Tror det var en på hestegalleri der var blevet anmeldt for det (og en række andre ting der viste sig ikke at være hold i). Politiet kommer ud, og hvad viser det sig?? Joh, at hestene har vinterpels der går ud over grimerne...
    Medmindre du har stået der 24/7 ved du jo ikke om æslerne kommer ud. Mine heste så du i hvert fald ikke i dagstimerne om sommeren, der ville de meget hellere gemme sig inde. Mon ikke æsler har det på samme måde med varme og insekter?
    Og selv en velfodret hund der har det godt kan altså snildt finde på at æde klamme ting som sit eget opkast.
    Hestene med øjenbetændelse og mug kan være under behandling. Jeez, min pony har også lignet en mishandlingssag uden at det var tilfældet. Jeg er bare glad for at den ikke stod ud til vejen mens den var i behandling for 800 ting på en gang, hvor alt og alle kunne komme og anmelde mig for det.

Jeg har en i stalden der fortalte at hun konsekvent har været overrendt af folk der mente at hendes hest var syg med kolik eller forfangenhed fordi den stod og sov udstrakt som om den skulle tisse. Inklusiv en der blev rigtig ubehagelig og som hun måtte tage med ud på folden og lade tjekke hesten igennem før hun gad gå.

• #44   21. apr 2017 @Anni.
    MInder mig om, da jeg var ung knægt og boede hjemme.

VI havde to Newf'er og de levede ude hele der liv. De gik aldrig ind i huset, selvom de godt måtte. Jo, nogle få minutter og så smuttede de ud igen.

De havde dog altid adgang til gårdens fyrrum hvor der af gode grunde altid var varmt.

Men hanhunden han sov altid udenfor og det uanset om det snede, og var minus 10 grader for den sags skyld.
    Han lå sammenrullet under sneen og sov, og en dame havde set den stakkels hund "kæmpe" sig ud af sneen i frostvejr en morgen!

En dag holdt politiet i vores indkørsel, fordi at en havde anmeldt os for misrøgt af hunden.

Jeg kaldte på ham, og så kom han luntende hen til Politiet.

Jeg gav navn og nummer til vores dyrelæge, som Politiet ringede til og så var den sag lukket. De var begge meget velplejede, så der var ikke noget at komme efter.

Men jeg kunne godt forestille mig, at anmelder så det som misrøgt, og hun kan jo have sagt, at Politiet ikke gad gøre noget ved det.

Jeg ved ikke hvor koldt det skal være førend at en Newf'er fryser, men jeg tror egentligt ikke at vi oplevede at han sov inde i fyrrummet nogensinde.

• #47   21. apr 2017 Jeg synes man skal melde når der virkelig er noget at melde.
    Men alle de der halve historier og Fido der måske ikke får 3 ture rundt om blokken men kun 2, det giver jeg sku ikke så meget for.
    Jeg melder selv når der er noget at melde.
    Feks. 300 får på græs i sommermåned med en tom vandtank som de desperate får skubbede rundt i et forsøg på at få vand.

• #48   21. apr 2017 Det er jo netop det der er lidt spøjst i sådanne sager, for nogle anmelder, hvor der vitterligt ikke er noget at komme efter, og andre anmelder ingenting, på trods af at man har kendskab til virkeligt grumme forhold ?

Mon ikke at denne sag, er én af dem, uden hold i ? Ellers ville nogen herinde vel have stødt på omtale af sagen andre steder, f.eks på FB ?

• #50   24. apr 2017 Minion jeg tror det er den.

• #53   24. apr 2017 Jeg ser ikke nogen aktuel sag om ponyer i hendes artikel. Men at hun nævner hun tidligere har anmeldt ponyer der gik med for små grimer og i et andet tilfælde nogle misrøgtede heste. Dette indenfor de sidste år...altså flere år.

Det aktuelle hun nævner er hunde

"Og hun er nu på vej til at hente et større kuld hunde, hvis ejer efter hendes mening, slet ikke passer dem godt nok."

Det er i hvert fald sådan jeg forstår det... smiley

• #54   24. apr 2017 Det kan ikke være den sag der er linket til i # 51

Hende her skriver om at der både er heste, æsler og hunde.

• #56   24. apr 2017 Det er ikke et særsyn med heste og ponyer med for små grimer smiley

• #57   24. apr 2017 Det er lidt en balancegang, da for stor grime er farligt for hesten. Den kan få en hov til at sidde fast i den, eller hænge fast på folden.

Men den bør heller ikke være for stram, da den i så fald generer hesten meget, når den græsser.

Og visse folk vil hellere lade hesten gå med for stram grime, så de slipper for at skulle lede efter tabte grimer på folden smiley

• #58   25. apr 2017 Fik også tanken om det kunne være samme sag ? Da jeg så den. Men jeg tvivler, for der bliver ikke nævnt noget om vanrøgtede æsler og hunde.
    Godt at nogle af de heste blev fjernet, for hold da op nogle grimme, hove smiley (så billeder på DB's hjemmeside). Synes så bare ikke at det er så fedt at vide, at ejer selv står for at finde nye hjem/aflive eller ? til de heste som ikke er så hårdt ramt smiley

Kommentér på:
Nogen der ved noget ?

Annonce