1.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

FB vægt hvalp vs. forældre FB vægt hvalp vs. forældre

Hej alle sammen.

Jeg har en sød og dejlig Fransk Bulldog, Molly, tæve på 5,5 måned. Hun vejer idag 9,6 kg. Lige nu er hun af den spinkle type, men håber hun måske ender som den lille kompakte type.

Hvad er jeres erfaringer i forhold til at hunde har den samme slutvægt som dens forældre? Og at hunden generalt set kommer til at i helhed at ligne sine forældre?

Mollys mor vejer cirka 15 kg, og det samme gør faren.
Hvad kan man forvente?

Tak på forhånd og god dag!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FB vægt hvalp vs. forældre
  • #2   21. apr 2017 Lige nu er hun den spinkel type, de sætter først fylde efter 1 og nogen senere min Boston bliver 4 og synes først det var sidste år jeg synes han satte sig. Dog holder jeg ham dejlig slank, så han er ikke i nærheden af udstillings vægten. Men sheltie pige på snart 2 synes jeg også først er ved at sætte fylde og pels, men hendes vægt er først nede på det jeg vil have hende, hvor hun før vejede for meget.

• #3   21. apr 2017 Jeg synes da ikke hun ser spinkel ud og 9,6 kg for en hvalp på 5,5 mdr lyder da også som i den tunge ende. Vores fb vejer 11-12 kg. Det er en voksen hanhund

• #4   21. apr 2017 Og ja som Ansofie siger kommer bredden først senere

• #5   21. apr 2017 Ehm... jeg synes at 9 kg lyder at meget. Men tror så heller ikke Molly er 100% renracet.

• #6   21. apr 2017 Hvorfor gå efter det kompakte... størstedelen af franske er svært overvægtige.

Du burde gå efter den slanke atletiske type, da det er det sundeste.

9,6 kg er meget for så ung en hund, og de voksne jeg kender ligger på max 12-13 kg.

• #7   21. apr 2017 Du skal passe på med vægten. De må ikke veje for meget. Min fransk på 8 måneder vejer ca 9,5 kg.

Man kan se det "færdige" resultat når de er ca 2 år. Vær tålmodig og hold vægten ned smiley En slank fransk er LANGT pænere at se på.

• #8   21. apr 2017 Min franske tæve vejede som voksen 10 kg.
    15 kg lyder af rigtig meget!

• #9   21. apr 2017 Min Arnold på knap 4 år vejer 12 kg. Synes 15 kg. lyder af meget for en FB tæve. Jeg holder dog også min basse slank og han ligner ikke de typiske tøndeformede bulldogs man oftest ser omkring smiley

• #10   21. apr 2017 Hej alle. Tak for svar smiley

Vægten afhænger vel meget af højden?
    For hun er lidt høj ifht. nogle voksne Franske vi har mødt.
    En Fransk på mellem 12-15 kg skulle ifølge google være normalt.

Om hun er ren vides ikke, jeg har ikke stamtavle på hende.

• #11   22. apr 2017 Lige den alder hun har nu er der hvor deres ben ser ultra lange ud, jeg har selv en hvalp på 5.5 mdr. (anden race) og han hænger slet ikke sammen, en ranglet teen ager, som hans mor også var i samme alder, så den her periode er den værst tænkelige at vurdere dem på. Så tålmodighed.

• #12   22. apr 2017 Hvis du ikke har tavle på den kan den jo være blandet med alt muligt, så er det noget nær umuligt at sige noget om størrelse.

• #13   22. apr 2017 Pernille, ja det ved jeg godt. Har dog set moren og faren, og derfor jeg tager udgangspunkt i Fransk Bulldog smiley

• #14   22. apr 2017 Og det er jo også fint med et udgangspunkt, det hjælper dig bare ikke rigtigt videre. smiley

• #15   22. apr 2017 Nææh måske ikke, men man kan vel håbe. Dyrlægen sagde igår, at hendes vækst ville gå stille nu her, ud fra en kurve hun havde, så jeg håber da smiley

Kommentér på:
FB vægt hvalp vs. forældre

Annonce