Ekstra snor i lommen? {{forumTopicSubject}}
Er der andre der også har en ekstra snor i lommen/på jer, når I er ude at gå tur?
Jeg begyndte for Ca 2 uger siden at have en ekstra i lommen, hvis nu jeg ser en hund uden ejer når jeg er ude.
Jeg har efterhånden mødt hunde uden ejer ret ofte (oftere end jeg er vant til i hvert fald), de fleste gange har jeg været tæt på hjemmet og har kunne skynde mig ind for at hente en snor, men det er alligevel rart at have en ekstra hvis nu.
Det er vel også godt at have hvis den snor som er i brug skulle gå i stykker, måske er det bare mig som er mærkelig haha.
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.762
Nu har jeg kun én gang fundet en løs hund uden ejer (som pænt fulgte med i røven på min hund) og skulle det ske en anden gang, så kan den fundne hund bare få Tuckers snor på, så kan han komme på armen i stedet.
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 350
Her i byen (udfra en lokal Facebook gruppe) bliver der fundet løse hunde 1 gang om måneden i gennemsnit, det er selvfølgelig ikke alle jeg ser men har selv fundet/fået fat i nogle stykker.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Skulle jeg møde en hund ville jeg bare tage snoren af Coco eller skille snoren ad (bruger dressurline til daglig) og sætte en hund i hver ende af snoren.
jun 2016
Det viste sig at den var både døv og halv blind, vi endte med at gå rundt med den i 1 times tid, hvorefter vi fandt en meget lykkelig ejer som var ude at lede.
Så var der også en slædehund som var udbryder konge, ham mødte vi 3-4 gange på nogle måneder, han kunne åbne vinduer og alt muligt.
Mig og min søster fik også fat i en beagle som var blevet set uden ejer i 2-3 dage (ved ikke om den var hjemme i løbet af de dage), eftersom der var et opslag på Facebook kunne vi følge med hvor den blev set og endte med at gå ud kl lort om natten for at få fat i ham, han kom bare stille og roligt hen til os.
Tror måske han tænkte at hans eventyr var blevet lidt for koldt, en meget glad ejer kom og hentede ham i løbet af nogle minutter.
Der har også været andre men det er lige dem jeg husker bedst.
jun 2016
Det er ikke noget jeg går og tænker på når jeg er ude at gå nødvendigvis, tanken strejfer mig måske engang imellem når jeg er ude at gå, men det er ikke noget negativt i mit tilfælde.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Kias snor er udformet således, at den har 2 karabiner. Så går den ene i stykker, så kan man bruge den anden, eller man kan have 2 hunde knyttet til snoren, i hver deres karabin.
Skulle vi møde en hund (eller en ko, bor på landet, og det sker, at en ko eller lign. stikker af), hvor jeg skal bruge hele snoren, for at få styr på den hund/ko..., så ville jeg tage snoren af Kia, da hun bliver hvor jeg er, og derfor reelt set oftest ikke behøver at være i snor.
Men tanken er god synes jeg. Er det ikke bøvlet for dig, så synes jeg da du skal blive ved med at have den ekstra snor med, hvem ved hvornår du får brug for den?
Bare husk, at i samme øjeblik du sætter halsbånd/snor, på et andet dyr, så er det dyr dermed hittegods ... Der følger nogle love med dette, også selv om politiet oftest ikke gider gøre deres del, og prøver at slippe om ved det, ved at bede dig slippe dyret løs, da det så "selv finder hjem".
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Til gengæld har jeg altid en ekstra snor eller 2 liggende i min bil. Støder desværre ofte på løse hunde, og har indfanget flere.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Det værste er, at det ikke engang er løgn, det er helt tilfældigt. Nogen gange har jeg en snor for lidt med
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.778
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
jun 2016
Indtil videre har det næsten altid været tæt på hjemmet men man ved aldrig.
jun 2016
Bortset fra den ene som ikke havde halsbånd på, der måtte vi bare gå rundt og håbe på at vi fandt ejeren, hvilket vi også gjorde til sidst.
efter 2 gange hvor vi havde fundet slædehunden, så gik jeg bare over til huset hvor ejer boede og afleverede ham.
Døren stod tit på klem fordi ejer havde glemt at låse døren og så var han altså smuttet.
Ekstra snor i lommen?