{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Hvalp, hvor mange gange mad? {{forumTopicSubject}}

Vores Colliehvalp på ca 4 og en halv måned, får 3 måltider om dagen. Syntes der er lidt delte meninger om det rigtige er 2 eller 3 måltider om dagen. Hvad gjorde/gør i?
Han vågner stadigvæk meget tidligt, mellem 5 og 6 og det kunne da være rart han kunne strække det et par timer. Er kommet til at tænke på om han vågner så tidligt, fordi han er blevet vant til at få mad når han vågner?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp, hvor mange gange mad?
  • #3   8. maj 2017 Vores hunde har fået tørkost 4 gange dagligt indtil de er 3-4 måneder, efter 2-3 gange om dagen, plus godbidder, tyggeben og legetøj med vådfoder i.

• #4   8. maj 2017 Jeg gør som Jeanette, men det må afhængig af både racen og individet.

• #5   8. maj 2017 Min hvalp på 4 1/2 måned får mad 4 gange dagligt, hun vågner også tidligt, omkring kl 5, men det har nu intet med mad at gøre, hun skal ud om morgenen, hun bliver først fodret omkring kl 7 smiley
    Har du prøvet at tage hvalpen ud og så gå i seng igen?

• #7   8. maj 2017 Clinton fik 3 måltider indtil han var 16 uger og vi skulle på arbejde igen begge to. Derefter kun 2 (det får mine hunde som voksne). Det har fungeret fint. Så vidt jeg husker var det på samme måde med Perle. Der er nok ikke så meget andet at gøre end at prøve sig lidt frem med hvad der fungere.
    Med en hvalp på 4½ måned ville jeg forvente at den stadig skulle op og ud tidligt om morgenen. Mine voksne hunde kommer ud og tisse sidste gang kl 22.30 (ca). Vi står altid op kl 5:30 og lukker hundene ud som det første. Når jeg har hvalp er der som regel også en nattisning kl ca 24.

• #9   8. maj 2017 Vores labrador (11 måneder) og staff (9 uger) vågner begge mellem 5-6 hver eneste morgen, og vores labrador har gjort det siden vi fik hende som 14 ugers...
    De får ikke mad før kl 7-8.

• #11   8. maj 2017 Den vi får hjem, han får pt. 4 gange om dagen. Jeg har tænkt mig at fortsætte det lidt og så stille gå over til 3. smiley

• #12   8. maj 2017 jeg har en skål mad stående fremme, så de selv kan regulere, den eneste der ikke får mad når han har lyst er Gustav, for han kan ikke styre det.. så han får 4 gange dagligt i MEGET små potioner
    så tror virkelig det er smag og behag og hvad ens hund trives med smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #13   8. maj 2017 Tror du ikke bare han skal på toilettet? Albus vågnede altid tidligt fordi han skulle ud. Og så sov vi videre bagefter. Så fik han morgenmad når vi stod rigtigt op.

• #14   8. maj 2017 Mine whipper får 3 gange indtil de er ca. 6 måneder, herefter 2 gange.

De står ikke tidligt op selv om de får 3 gange, mine hvalpe/unge hunde går i seng ved 23-tiden og sover til omkring klokken 9 med mindre de bliver vækket smiley

• Ørbæk Dyreland
    Ørbæk Dyreland Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 6 Svar: 1
    #15   10. maj 2017 Hej 1 hvalp op til 6 mdr skal have 3 gange dagligt, efter ca. 6 mdr kan du sagtens drosle ned til 2 gange dagligt resten at dens tid smiley men du skal selvfølgelig tage hensyn til hvad for foder og hvor aktiv din hund er, da det jo gerne skulle passe sammen smiley men som nogle af de andre skriver er der ikke 2 hunde der er ens, ligesom mennesker heller ikke er. smiley

Kommentér på:
Hvalp, hvor mange gange mad?

Annonce