987 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hjælp til hundemad Hjælp til hundemad

Hej HG

Jeg står i den situation at min hund ikke gider hans tørkost mere, også selv om det er kommet sovs på. Det er kun et problem når han er hjemme ved mig at han ikke vil spise det. Men hvis jeg giver ham hjemmelavet tomatsuppe eller grønsager spiser ham dem gladeligt.

Har i nogle gode ideer til hvordan jeg kan få ham til at vil spise det igen?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til hundemad
  • #1   15. maj 2017 variere i den tørkost du giver ham, forskellige smage og mærker kan til tider hjælpe!
    Coco er meget kræsen og bliver hurtig træt af den samme tørkost, så jeg har altid mindst 3 sommetider flere at skifte mellem, så hun ikke kører død i det.
    ud over det så kan du også barfe lidt, det synes jeg aldrig slår fejl smiley

• #2   15. maj 2017 Tror bare det vil være svært at varier når han er lang tid om en sæk foder. Samt jeg tror der er noget han ikke kan tåle og har endelig fundet en slags han køre godt på da han spiste den.

• #3   15. maj 2017 Hvad fodrer du med nu?

Nogle af foderproducenterne har også små poser foder. smiley

• #4   15. maj 2017 Sæt foderet frem, giv hunden en 1/2 time og fjern så skålen igen, sæt foderet frem næste dag igen! Bliver hunden sulten skal den nok spise

• #5   15. maj 2017 Så længe han får alt muligt andet, så er det ikke underligt at han ikke gider tørkost smiley

Skal det være tørt? Hvad med et godt vådfoder?

Hvad bruger du af tørkost?

• #6   15. maj 2017 lige nu fodre jeg med arion, og ved de har små poser men det er billiger at købe en sæk med 7,5 kg end at tage en mindre pose.

Han har kun fået det andet fordi han ikke ville spise sin tørkost og våd foder ville han heller ikke spise har prøvet

• #7   15. maj 2017 Essential, Wolfsblut og Taste of the Wild findes også i små poser. smiley

Ellers er BARF måske en mulighed for din hund? Det vil næsten alle hunde spise.

• #8   15. maj 2017 jeg køber gerne 46 kg ind af gangen af mad så tænker personligt ikke over det med for meget foder stående, for jeg har massere af fyldte foder spande smiley
    men selvfølgelig hvis man ikke gider den slags er det ikke helt nemt !

• #9   15. maj 2017 Det kan være, må se om det er der vi skal prøve når jeg får ham hjem igen. Det jeg fodre med er denne https://www.petworld.dk/hundefoder/arion-adult-small-hundefoder sæk.

Nu køber jeg kun 1, maks 2 sække ad gangen til ham

• #10   15. maj 2017 Du kunne også prøve, at skifte til noget foder med en anden proteinkilde end kylling. Så kunne det være, at din hund synes, at det er mere interessant. smiley

• #11   15. maj 2017 Tør bare ikke rigtig da der er noget han ikke kan tåle og syntes det er syndet at skulle prøve og så han begynder at slå ud af det igen

• #12   15. maj 2017 Ved du hvad det er, som din hund ikke kan tåle?

• #13   15. maj 2017 nej, men har bare oplevet det med den ene slags fra Lidl og kan desvære ikke huske nu hvad den var med den han slog ud af.

• #14   15. maj 2017 Det foder fra Lidl er stortset kun kulhydrater og animalske biprodukter... smiley

Men hvis du køber kvalitetsfoder, så skal du ikke være nervøs for noget.

• #15   15. maj 2017 lige nu køre vi også på arion

• #16   15. maj 2017 Men hvis din hund ikke vil spise det, så er du vel nødsaget til, at finde noget andet?

• #17   15. maj 2017 Ja, min mormor kan får ham til det men der er også to andre hunde, men når jeg har ham hjemme hvor han er ene hund vil han ikke, men ved bare ikke hvad for en variant eller mærke jeg skal prøve til ham

• #18   15. maj 2017 Der er rigtigt meget foder på det danske marked - Vist nok omkring 400 forskellige mærker. Men det er langt fra alt sammen, der er lige godt.

Hvis du kigger efter mærker, som Orijen, Acana, Taste of the Wild, Wolfsblut eller Essential, så går du ikke helt galt i byen. smiley Alle mærkerne har flere forskellige proteintyper, som man kan variere imellem, så hunden ikke bliver træt af fodret.

• #19   15. maj 2017 Er der nogle af de mærker du har haft best erfaringer med?

• #20   15. maj 2017 Nu kan man ikke regne med min hund, da han er allergihund. Og ikke kan tåle så meget protein i tørfoder. smiley

Men alle mærkerne, som jeg har nævnt er super gode. smiley Orijen er kåret som Verdens bedste foder flere år i træk. Acana er "lillesøster" til Orijen, og begge slags foder bliver lavet på samme fabrik i Canada.

• #21   15. maj 2017 ok vil da lige tage et kig på dem

• #23   15. maj 2017 nromalt giver jeg ham ikke andet, kun vis vi er ude og træne, og denne her gang er det lige så meget fordi jeg har ham i længere tid end en weekend og min mormor skal også komme leverpostej på for at han gider

• #24   15. maj 2017 Du kan evt prøv at købe en prøve af easy barf og så tage en lille smugle, der skal vand på og så vælt hans mad rindt i det. Deg gør min kollega. Der må ikke bruges ret meget

• #26   15. maj 2017 Foderet fra Lidl kan jeg godt forstå hunden reagerer på, da indholdet ikke er særlig godt.

På et ordentligt godt foder er der intet smiley

Arion er et okay foder, men der findes bedre - Gitte har nævnt gode mærker!

Mine får Essentials, de har forskellige alm. varianter, det kan købes i 3kg poser, så man kan holde variationen.

Vores får deres foder opblødt, det dufter også af lidt mere så og så er appetitten større - men nogle dage spiser de op, andre dage ikke, når de ikke spiser op er det bare ærgerligt og ingen mad før næste dag smiley
    - Det bekymrer mig ikke så meget om de har en dag de ikke spiser så meget, så længe det ikke er over en længere periode og de fx slet ikke er interesseret i snacks eller andet heller.

• #27   15. maj 2017 Nåja lunken vand på eller en tur i mikroovnen kan man også

• #28   15. maj 2017 Jeg har to små hunde ca. 4 kg. vejer de hver. Jeg køber forskelligt foder. Men 7 kg. sække er faktisk for store til mine to små, det når at blive kedeligt. Så måske dit foder står for længe inden det bliver spist op. Jeg fodre dog også med lidt dåsemad så 4 kg. poser holder længere..:)

• #29   15. maj 2017 Prøv at købe små 2 kg. poser af for eksempel Orijen eller Acan
    Det er rigtig, at små poser er dyrere end de store, men til gengæld står foderet hellere ikke og bliver gammel og kedeligt.
    Måske han hellere vil barfes ?

Kommentér på:
Hjælp til hundemad

Annonce