6.306 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Pernille R
Pernille R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Forskellen på welsh corgi cardigan og pembroken? Forskellen på welsh corgi cardigan og pembroken?

Jeg har længe ønsket mig en corgi, og har prøvet at læse mig lidt frem til hver af racerne. Men vil gerne hører hvad forskellen på dem er? Sådan adfærdsmæssigt på hver af dem osv, bare alt hvad der er at vide om hver af dem. Og hvor men evt kan købe en corgi. Er helt på bar bund smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen på welsh corgi cardigan og pembroken?
  • #1   1. jun 2017 Prøv at søg i forum. Her er en lidt ældre tråd, som måske kan hjælpe lidt smiley

http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/675117-welsh_corgi_cardigan_vs_welsh_corgi_pembroke

Og lige på raseklubbens hjemmeside, hvor du kan se aktuelle hvalpelister og læse meget mere om begge racer smiley
    https://www.corgi.dk

Jeg har selv en cardigan han, Svendsen, på 5 år, der er hentet hos kennel Cardax i Sverige smiley

• #2   1. jun 2017 Der er forskel på størrelse, udseende, farver og sind. Det er ikke som mange tror to varianter af samme race, men to selvstændige racer med forskellig baggrund. Pembroke har spidshund i sig og Cardigan har bassett og collie i sig.

Sindsmæssigt kan man vel sige at Pembroke er en stereotypisk københavner og Cardigan er stereotypisk Jyde

• #3   1. jun 2017 Enig med Corgitossen. Det er to forskellige racer, dog med visse ligheder smiley Man må ikke tro, at det blot er udseendet, der skelner dem.

Jeg har ofte hørt, at pembroken byder op til "kamp", hvor cardiganen tænder fredspiben.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#7   1. jun 2017 Lyder meget som om welsh corgi cardigan er den der er mest mig, så er det bare om at finde en. I må meget gerne sige til hvis i kender nogle der har hvalpe smiley

• #8   1. jun 2017 Det gør jeg smiley

• #9   1. jun 2017 Husk...de er en mundfuld...på flere måder smiley Men med træning, opfindsomhed og benhårdt arbejde er belønningen enorm smiley

Jeg er ikke bleg for at indrømme, at Svende var på vej retur til opdrætter MANGE gange i løbet af det første år...men vi holdt begge ud og nu??? Jeg kan ikke andet end at elske den lavbenede humørspreder smiley

profilbillede
  • Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#10   1. jun 2017 Hvordan en stor mundfuld mener du? smiley og hvor er det bare en lækker corgi du har smiley

• #11   1. jun 2017 De er egenrådige og meget stædige.
    Elsker træning...men du skal knække koden til indlæringen.
    De er ikke fan af mange gentagelser...så keder de sig.
    De er kvikke og intelligente...også når det gælder unoder.
    Det er en hyrdehund, der flytter kvæg med stemmen...så de gør og napper i haser. Men det kan trænes væk.

Jeg elsker Svende...og elsker, at vores intense samarbejde har båret frugt smiley Han er langt fra perfekt...men det er helt igennem min skyld smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#12   1. jun 2017 Altså jeg er vokset op med hund osv. Ville det være en god "første hund" at få? smiley

• #13   1. jun 2017 Alle hunderacer kan egne sig til første gangs hundeejere smiley Men for at få det bedste resultat, kræver det, at du gør en indsats!

Vi er første gangs hundeejere og vidste, at dette ville blive en udfordring.

Jeg ville læse grundigt op på de racetypiske træk smiley Kig på klubbens hjemmeside og tag kontakt til et par opdrættede i nærheden. Er helt sikker på, de gladeligt fortæller om deres race. Og den gode opdrætter fortæller også om udfordringerne ved racen.

Læs evt dette link (welsh corgi cardigan)...det fortæller lidt om nogle af de racetypiske træk smiley
    http://www.frederiksen.bz/kennelaasteds/sa-du-tror-du-vil-have-en-corgi-.html

• #16   1. jun 2017 Åhh Indicia smiley :D smiley

• #17   1. jun 2017 Pernille - At have hund er ikke raketvidenskab. Men for at have succes, er du nødt til at være ærlig overfor sig selv.

Og så er jeg i øvrigt enig med Indicia...det kræver i den grad humor at leve sammen med en low-rider smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#19   1. jun 2017 Nej ved det godt, men vil gerne være 100% sikker i min beslutning, og det er bare med at få alt den viden man kan få fra andre. Men skal helt sikkert på et tidspunkt ha en corgi. smiley

• #20   1. jun 2017 Pernille - Har du læst linket i #13? Det giver et ret godt billede af et liv med en corgi smiley

Indicia - Jeg synes hun er fantastisk yndig med jordet snude...hun kan bære det smiley

• #23   2. jun 2017 Ihhh smiley via jeres links højere oppe fandt jeg frem til denne skønne side:
    http://www.frederiksen.bz/kennelaasteds/sa-du-tror-du-vil-have-en-corgi-.html

Sådan en burde alle avlere have - altså specifikt for deres race. Den er sødt og humoristisk skrevet,, men der er alvor bag ordene og det er virkelig god information som man måske let kan misse hvis man har forelsket sig i en race som man ikke kender i forvejen:)

• #24   2. jun 2017 Det er rigtigt Pia. Jeg har tyvstjålet den fra en amerikansk side men syntes den var så god at den måtte med

• #25   2. jun 2017 Og den er skide god Corgitossen smiley

Jeg kan SÅ meget se Svende i nærmest hver sætning smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#26   7. jun 2017 Hvordan med motion osv, hvad kræver en corgi på det punkt?

• #27   7. jun 2017 Den har naturligvis brug for at komme ud og røre sig som alle andre racer. Men det primære indsatsområde når man har Corgi er den mentale aktivering. De er lynende intelligente og har behov for at arbejde for sin mad for at blive velstimuleret. Den lærer gerne en masse tricks og løser opgaver, men bliver hurtigt træt af gentagelser.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#28   7. jun 2017 Så agility vil være godt for den?

• #29   7. jun 2017 En Corgi er ikke bygget optimalt til agility og det vil i længden slide hårdt på kropskonstruktionen hvis man dyrker det meget. På hyggeplan er det helt fint og den vil sikkert synes at det er sjovt. Dog er det MEGET vigtigt at spring og slalom ikke påbegyndes før den er udvokset som 2-årig

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#30   7. jun 2017 Okay, men hvilke aktiviteter vil så være gode at bruge?

• #31   7. jun 2017 Alt hvad der er sjovt, afvekslende og kræver samarbejde. Rally lydighed er fx noget som mange corgier er gode til. Tricks og at lære opgaver i hjemmet er også super aktivering. Alt hvad der skal bruges lugtesans til er de også gode til og gør dem dejligt trætte

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #32   7. jun 2017 Og så var der dengang hun lærte sig selv at hive gulerødder op af jorden

En Corgi jeg kendte kunne også godt lide at hive både gulerødder og radiser op af jorden smiley

• #33   7. jun 2017 Vi har gået til almindelig lydighed, tricks og rally med Svende. Og favoritten for os begge var helt klart rally.

Ved lydighed og tricks var det helt klart, at han kedede sig og IKKE gad gentagelserne. Jo, der er gentagelser i rally...men så er kommandoen sat sammen med en anden øvelse og så skal han tænke smiley

Vi har også gået et par spor. Det var han også meget glad for så derfor har jeg faktisk kigget lidt efter et hold, hvor vi kunne gå til nose work smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#34   7. jun 2017 Er simpelthen helt paf i corgier, så jeg må ha sådan en skønhed på et tidspunkt. Er der nogle der kender nogle steder i Nordjylland hvor man kan tage sin corgi med hen, til træning osv? smiley

• #35   7. jun 2017 Der er masser af gode steder og masser af corgiejere i Nordjylland. Hvis du er på Facebook er der sågar lige blevet oprettet en gruppe for corgiejere i Nordjylland smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jun 2017

#36   7. jun 2017 Kan du sende et link til siden? smiley

• #37   7. jun 2017 https://www.facebook.com/groups/1377404195684578/

Kommentér på:
Forskellen på welsh corgi cardigan og pembroken?

Annonce