22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Dyrekassen DK: Sygeforsikring, hund total eller hund total +? Dyrekassen DK: Sygeforsikring, hund total eller hund total +?
Jer, der har forsikret en hvalp hos dyrekassen DK, hvilke af disse 3 "tilbud" har I valgt?
Sygeforsikring
Hund total
Hund total +
Pris for mig er følgende (alt med 983 kr. fast selvrisiko + 20 % i variabel)
Sygeforsikring: 1411 kr/år
Hund total: 1550 kr./år
Hund total +: 1831 kr./år
Min umiddelbare tanke er, at vi lige så godt kan tage hund total som minimum, fordi prisforskellen er så lille. Så spørgsmålet er vel egentlig: hund total eller hund total +, hvad har I valgt og hvorfor?
Og lige et tillægsspørgsmål: Kan man betale månedligt?
(Billedet er taget af Nette Stormlund )
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 985
Jeg betaler hver halve år, kan jeg se. Om man kan betale hver måned, det ved jeg ikke
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Man kan vende den om og sige, at I måske kunne have sparet nogle penge, ved kun at tegne ulykkesforsikringen, meeen han KAN jo stadig nå at bruge "syge-delen"
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
At det ikke er ret meget dyrere er jo ligegyldigt, hvis det man får ekstra, ikke er noget man kan bruge, så er det jo stadig spildte penge.
Jeg har droppet sygeforsikringen på mine og har istedet en opsparing - for Gaia havde det måske liiiiiige knapt kunne betale sig med en sygeforsikring, nu hvor hun var igennem udredning i vinter (cirka 10.000, hun er 10 år -så også kun næsten), for Reiki havde det aldrig kunnet svare sig, han har kun kostet 2 x tandfiks (ialt cirka 6000), han er også 10 år. Herudover har ingen af dem fejlet noget, som en sygesikring ville dække.
Det er faktisk ret høje dyrlægeregninger (eller mange af dem), der skal til, før 1400-2000 kr årligt gennem et helt hundeliv kan svare sig ift. bare selv at spare op.
Nå, men jeg havde valgt den billigste forsikring, som stadig dækkede mit behov.
jun 2014
Hund total giver: Sygeforsikring, livsforsikring, udvidet ansvarsforsikring (skal jeg ikke bruge) og SOS i europa. Dækningen på sygeforsikringen er den samme som overstående.
Hund total plus giver: Det samme som hund total, MEN den dækker udgifter til behandling af HD, AD, Pl osv. (maks 2 gange i hundens liv) - bemærk, kun udgifter til behandling, stadig ikke undersøgelser. Og derudover dækker den også udgifter til udleveret medicin i forbindfelse med dækningsberettiget skade (maks. 2643 kr. pr. år)
Så groft sagt: Hvis ikke min hund har problemer med arvelige lidelser, eller skal have meget medicin, så kan hund total + ikke betale sig.. Og hvis den ikke går bort inden den er 10 år, så skal jeg heller ikke bruge livsforsikringen. Men det er jo ikke til at sige.. (og der er selvfølgelig også en masse "men" i livsforsikringen)
jan 2007
Men medmindre vi er ude i operation, så vil 2 x behandling af f.eks. HD jo ikke rigtigt batte noget i det lange løb, og medicinudgifterne kan jeg godt selv æde
jun 2014
jan 2007
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
jun 2014
Dyrekassen DK: Sygeforsikring, hund total eller hund total +?