967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dyrekassen DK: Sygeforsikring, hund total eller hund total +? Dyrekassen DK: Sygeforsikring, hund total eller hund total +?

Jer, der har forsikret en hvalp hos dyrekassen DK, hvilke af disse 3 "tilbud" har I valgt?

Sygeforsikring
Hund total
Hund total +

Pris for mig er følgende (alt med 983 kr. fast selvrisiko + 20 % i variabel)
Sygeforsikring: 1411 kr/år
Hund total: 1550 kr./år
Hund total +: 1831 kr./år

Min umiddelbare tanke er, at vi lige så godt kan tage hund total som minimum, fordi prisforskellen er så lille. Så spørgsmålet er vel egentlig: hund total eller hund total +, hvad har I valgt og hvorfor?

Og lige et tillægsspørgsmål: Kan man betale månedligt?

(Billedet er taget af Nette Stormlund smiley )

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrekassen DK: Sygeforsikring, hund total eller hund total +?
  • #1   2. jun 2017 Jeg har kun hund total, da Ellie var over 6 mdr da vi skiftede til dem. Men kunne jeg gøre det om, og forsikre hende som hvalp igen, så valgte jeg hund+.

Jeg betaler hver halve år, kan jeg se. Om man kan betale hver måned, det ved jeg ikke smiley

• #3   2. jun 2017 #2 Ulykkesforsikringen er en del af sygeforsikringen smiley Alle de ting, ulykkesforsikringen dækker, dækker sygeforsikringen også (plus mere, selvfølgelig) smiley

Man kan vende den om og sige, at I måske kunne have sparet nogle penge, ved kun at tegne ulykkesforsikringen, meeen han KAN jo stadig nå at bruge "syge-delen" smiley

• #5   2. jun 2017 Hvad er forskellen på dækningen, for det må vel være det, der er det springende punkt?
    At det ikke er ret meget dyrere er jo ligegyldigt, hvis det man får ekstra, ikke er noget man kan bruge, så er det jo stadig spildte penge.

Jeg har droppet sygeforsikringen på mine og har istedet en opsparing - for Gaia havde det måske liiiiiige knapt kunne betale sig med en sygeforsikring, nu hvor hun var igennem udredning i vinter (cirka 10.000, hun er 10 år -så også kun næsten), for Reiki havde det aldrig kunnet svare sig, han har kun kostet 2 x tandfiks (ialt cirka 6000), han er også 10 år. Herudover har ingen af dem fejlet noget, som en sygesikring ville dække.
    Det er faktisk ret høje dyrlægeregninger (eller mange af dem), der skal til, før 1400-2000 kr årligt gennem et helt hundeliv kan svare sig ift. bare selv at spare op.

Nå, men jeg havde valgt den billigste forsikring, som stadig dækkede mit behov.

• #6   2. jun 2017 #5 Sygeforskringens dækning gider jeg ikke lige remse op, der er jo en del ting - men det de IKKE dækker er i grove træk: arvelige/medfødte lidelser, adfærdsproblemer, proteser, transport, udleveret medicin, alternativ terapi, forebyggende undersøgelser (f.eks. HD/AD foto), fertilitetsundersøgelser, behandling/indlægelser af komplikationer fra en ikke-dækket skade, ledoperationer (medmindre det er som følge af ulykke), tandsygdomme, bidefejl, mælketænder

Hund total giver: Sygeforsikring, livsforsikring, udvidet ansvarsforsikring (skal jeg ikke bruge) og SOS i europa. Dækningen på sygeforsikringen er den samme som overstående.

Hund total plus giver: Det samme som hund total, MEN den dækker udgifter til behandling af HD, AD, Pl osv. (maks 2 gange i hundens liv) - bemærk, kun udgifter til behandling, stadig ikke undersøgelser. Og derudover dækker den også udgifter til udleveret medicin i forbindfelse med dækningsberettiget skade (maks. 2643 kr. pr. år)

Så groft sagt: Hvis ikke min hund har problemer med arvelige lidelser, eller skal have meget medicin, så kan hund total + ikke betale sig.. Og hvis den ikke går bort inden den er 10 år, så skal jeg heller ikke bruge livsforsikringen. Men det er jo ikke til at sige.. (og der er selvfølgelig også en masse "men" i livsforsikringen)

• #7   2. jun 2017 Milla -så havde jeg nøjedes med hund total. Medmindre det da var en EB e.l., så ville jeg nok tage al den dækning jeg kunne få smiley
    Men medmindre vi er ude i operation, så vil 2 x behandling af f.eks. HD jo ikke rigtigt batte noget i det lange løb, og medicinudgifterne kan jeg godt selv æde

• #8   2. jun 2017 #7 Hvis det var en EB, så ville der alligevel være så mange forbehold i forsikringen, at de jo ikke ville dække en skid smiley Collien er heldigvis ret billig at forsikre, end så mange andre racer..

• #9   2. jun 2017 Jo jo, men hvis nu man vil forsikre, så skulle jeg dælme dækkes alt hvad jeg kunne smiley

• #11   2. jun 2017 Vi har valgt total+ til begge vores. Vil gerne være rigtig godt dækket ind. De er dog begyndt at race opdele hvad policerne koster. Calvin, som er en Collie, er næsten 800 billigere at forsikre, end Rubi som er en Corgi. Snakkede med dem, og det er kun på grund af hendes lange ryg. Noget pjat, da Corgien jo er en meget sund race. Blandinger er fx billigere at forsikre end en Corgi... Men ellers er jeg meget tilfreds med Dyrekassen

• #12   3. jun 2017 Mange tak for svar alle sammen... Jeg har stadig ikke bestemt mig smiley :D

Kommentér på:
Dyrekassen DK: Sygeforsikring, hund total eller hund total +?

Annonce