2.599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

skedekatar skedekatar

nogen herinde hvis tæve har lidt af gentagne infektioner i skeden ...

min Nova er steriliseret men har en sidste tid lidt af det, en tid prøvede vi om ikke det gik i sig selv, det gjorde det ikke og den 30. maj fik hun en antibiotika kur, Noroclav ... først en indsprøjtning ved dyrlægen og dagen efter startede jeg en 5 dages pille kur ....

Nu er det taget til igen, har en tid ved dyrlæge i eftermiddag, men har læst lidt om at det kan skyldes flere ting, svamp, tumorer i skeden eller evt. arvæv efter sterilisation .... det må jeg nu tage op med dyrlæge...

men tænkte om nogen herinde har oplevet det samme med deres tæve og om de har en god erfaring med en bestemt behandling, tænker fx både antibiotika i sammenhæng med behandling for svamp samtidigt ... eller har oplevet det skyldtes tumor eller arvæv og hvad er der så blevet gjort ??

eller har kuren på de 5 dage måske bare været for kort?

tror jeg vil bede dem dyrke det sekret der kommer ud for at målrette med bedre præparat

Nogen erfaringer ??

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skedekatar
  • #1   5. jul 2017 ØV. Det da osse...det lyder ikke godt smiley jeg har desv ingen erfaring, eller må nok hellere sige at jeg heldigvis ikke har nogen erfaring med det, men det hjælper jo ikke dig.
    Det gør mig ondt for Nova smiley jeg håber at dr.dyr finder en løsning og at det er noget der er let at overkomme, forhåbentligt bare med penicillin. Trøsteknus smiley

• #2   5. jul 2017 Skedekatar ses som regel kun på unge tæver, før første løbetid. Der skal ikke antibiotika til, det ødelægger faktisk kroppens evne til selv at regulere.
    C-vitamin gør en kæmpe forskel. Måske det også kan hjælpe din tæve, selvom situationen her er lidt anderledes ift alder og manglende kønshormoner. Det er da værd at afprøve.

• #3   5. jul 2017 Øv, det lyder ikke godt smiley Har ingen gode råd, vil blot ønske god bedring med hende !

• #4   5. jul 2017 @ malene, tak for råd det må prøves..

Aftaler blev at i første omgang bliver hun indlagt på fredag til undersøgelse af skede og blære .. scanning og kikkert så hun skal i hel bedøvelse, hun er 100% renlig og kan normalt holde sig i mange timer, hun havde lige tisset ude da vi kom, men tissede en mega sø inde i venteværelset, om det var stress eller hvad ved jeg ikke, og hun har aldrig gjort det før, men fik flash back til forrige tæve der også i den alder begyndte på den slags og som havde blærekræft....

Dyrlægen kunne se hun havde urinrest ved skede og det var løbet sammen med sejt sekret .. så nu får vi det hele undersøgt ... hurra for dyreforsikring det koster 5000 .....

• #5   6. jul 2017 Krydser fingre for godt nyt !!

• #6   6. jul 2017 Efter Coco er blevet steriliseret får hun nemt lidt problemer i området. Ikke så meget som din, Hanne, men snask, indtørret tis og lugt, hvilket selvfølgelig generer en hel del.
    Vi bruger en desinficerende salve vi har fået af dyrlægen (kan self ikke huske navnet nu..) to gange om dagen i 8 dage. Efter 5-6 dage er det som regel væk, men man skal altid huske at tage kuren helt færdig:)

• #7   6. jul 2017 tak ... må høre hvad ideer dyrlægen kan komme med efter undersøgelsen

• #8   9. jul 2017 dyrlægen kunne ikke finde nogen årsag, der er ikke cyster eller lignende ... dog er hendes slimhinder i skeden røde og irriterede ... og efter han har været der med kikkert var hun meget øm ... han mener der kan være lidt inkontinens så der siver lidt urin der kommer i forbindelse med skeden og irriterer og foreslog at man kunne prøve med inkontinens medicin .. men hun er ikke våd og der er ikke vådt når hun fx ligger .... så enden blev en 14 dages antibiotika kur og så har hun fået smertestillende siden fredag, fordi hun var så øm efter undersøgelse, i dag har det dog ikke været nødvendigt ..

• #9   11. jul 2017 Øv, hvor irriterende at I ikke kunne finde en årsag smiley Håber at den 14 dages kur virker !! God bedring med hende !

Kommentér på:
skedekatar

Annonce