1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Operation for PL Operation for PL

Min ene hund skal snart opereres for løse knæled, selve operationen er jeg ikke nervøs for, men de næste 6 uger ser jeg som et marridt smiley

Hvordan i alverden holder jeg en aktiv hund i ro i 6 uger.
Lukke ham inde i et bur er udelukket (vil hyle konstant)
Lukke ham inde i et rum er udelukket (vil kradse sine poter til blods)
Tage ham med på arbejde, ja nok en mulighed, men ikke hver dag.
Finde hundesitter er udelukket i så lang tid.

De første 3 uger er jeg hjemme hos hunden (hvad skulle jeg ellers bruge min ferie på smiley )

Så hvad gør jeg så i de sidste 3 uger, hvor han nok selv føler sig frisk nok til at kunne løbe rundt og springe op i møblerne smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Operation for PL
  • #1   7. jul 2017 Jeg ville lukke ham i bur og så have have ham ved siden af mig. Jeg ville hade mig selv hvis der skete noget ved operation stedet fordi jeg ikke gjorde mit for at holde den i ro. Så må man holde hylden ud, men er ret sikker på han ikke hyler hvis han er ved siden af dig i sit bur.

• #2   7. jul 2017 Du må igang med at træne bur.
    Så du har muligheden for at parkerer ham.
    Forhør evt dyrlægen om hvad de mener med ro. Om det vitterligt er så lidt bevægelse som muligt eller om det bare ikke er overanstrengelse.

Da Asger blev opereret dog anden operation måtte han gøre alt det han havde lyst til. Med ro mente de blot at det skulle være i afmålte doser og med respekt for operationen og såret.
    Så prøv lige at hør om det vitterligt er 6 uger i bur de mener.

• #3   7. jul 2017 Da Mille blev opereret for mange år siden, lagde jeg stole i sofaen, så hun ikke kunne hoppe op i den og så havde hun ellers det plads at være på som hun plejede.

I forhold til at holde hende i ro, som var mega svært, så aktiverede jeg hende med et hav af forskellige aktivitetsspil fra Nina Ottosen og lignede.

• #4   7. jul 2017 Ro = må ikke løbe eller hoppe op og ned af senge og sofaer.

De første 3 uger er der ingen problemer, det er kun når min ferie slutter problemet vil være.

Burtræning har været forsøgt og bliver ikke forsøgt igen.
    Sofa kan jeg sikre, men ikke at han løber rundt eller springer op i sengen, kun ved enten at lukke ham inde i køkkenet (hvor han så vil prøve at grave sig fri) eller binde ham fast, som jeg så heller ikke ser som en mulighed en hel dag.

• #5   7. jul 2017 Hvad med en løbegård? De der fold ud man bruger til hvalpe. De er tilpas store til hunden kan bevæge sig og åbne så den føler den er med i hverdagen. Men ikke store nok til at hunden ligefrem kan løbe og hoppe rundt. Og så kan den ikke komme til sofa osv.

• #6   7. jul 2017 har du ikke mulighed for en "hundesitter" eller en venlig nabo? de er som regel venlige når "lokummet brænder"..... smiley

• #7   7. jul 2017 Eller hegne sengen ind. Komposthegn fra jem og fiks og så et par strips om benene eller gelænder eller hvad der er.

• #8   7. jul 2017 Eller lukke døren til soveværelset

• #9   7. jul 2017 Svært at lukke døren til soveværelset da jeg ikke har et soveværelse smiley

Faktisk det med løbegården er en ganske god løsning - tror jeg smiley smiley smiley

Hegne sengen ind kunne også være en mulighed, men så er der stadig problemet med at overtale hunden til at han ikke må løbe rundt.

• #10   7. jul 2017 Det kunne jeg jo ikke vide at du ik havde.

Jeg syntes at det lyder som en god ide at hegne sengen ind.

Det er de færrest hunde, hvis overhovedet nogle, som render vildt omkring når de er selv hjemme. Fjern hans legetøj, hvis han har sådan noget liggende.

• #11   7. jul 2017 Har fået 2 opereret for Pl, en sidste år og en for 8 uger siden og det er ski bare et mareridt de efterfølgende 8 uger, de første uger hegnede vi sofa og seng ind med tørrestativer som lå ned o.lign. da vi fik grønt lys købte vi 2 små trapper i zooplus, samt en udendørs kanin indhegning med tag på som stod i stuen til når vovsen havde energi flip mm. - kan dog kun bruges når man er hjemme pga. sikkerhed, hvis bur er udelukket må hunden være skærmet i et lille rum hvor den ikke kan hoppe op eller ned af noget når du ikke er hjemme, pøj pøj med vovsen de næste 8 uger er bare noget man skal igennem/ overstås, jeg tog en uge af gangen når tiden føles uendelig lang fordi vovsen ikke forstod alle de restriktioner og var fyldt med energi, frossen kong med dåsemad er god at have i baghånden som beskæftigelse når det brænder på.

• #12   7. jul 2017 nå ja glemte vi også købte også en pet roller i zooplus på den måde kom vovsen med ud og fik oplevelser hvilket også trætter, kørte feks. en del rundt i maxizoo og plantorama på regnvejrs dage.. smiley

• #13   7. jul 2017 jeg forsøger med en løbegård, kan sætte den i klemme så den står mere fast. Forhåbentlig vil hunden bare sove, og så kan han for en gangs skyld få kødben uden at han bliver sur på de andre dyr.

Jeg frygter også for de uger, og vil da slet ikke tænke på at det andet bagben også på et tidspunkt skal opereres.

Dyrlægen nævnte også at jeg skulle lave en trappe så hunden kan komme op og ned, og det er noget jeg kan begynde at træne med allerede nu så hunden kan nå at få den vane.

Jeg er bare heldig over at det passer med at dyrlægen kan operere når jeg starter ferie.

Og kan nok sagtens tage ham med på arbejdet de fleste dage efterfølgende, så forhåbentlig bliver det ikke for slemt.

• #14   7. jul 2017 vovsen blev så glad for den pet roller at vi også brugte den indendørs, den har net foran så hunden ikke kan komme ud, hun elskede at sidde i den feks. når vi spiste pludselig var der fuld udsyn til bordet og i de uger må man tage de få glæder som byder sig.

• #15   7. jul 2017 tjek trappen på zooplus den har en pris så de ikke kan svare sig at lave en selv, desuden kan du måske bruge den fremover for at skåne det andet ben, vores trapper er blevet fast inventar i huset.

• #16   7. jul 2017 her er vores indhegning

profilbillede
  • #17   7. jul 2017 Jeg var nu stadig ude at gå mindre ture kort snor, den første uge er værst. Gik stille og roligt op i tid, ligesom man gør med hvalpe, de sidste par uger havde hun flexline på når vi var ude at gå.

• #18   7. jul 2017 Hvilken race er der tale om?

• #19   7. jul 2017 hæ hæ der kan man bare se hvor forskelligt det er, jeg synes den første uge var den nemmeste derefter var det så hårdt med hårdt på pga. energi niveauet, men måske er det fordi vi har 3 hunde hvilket klart var en ulempe mht. at køre hinanden op og hundeleg.

• #20   7. jul 2017 Det er en chihuahua.

jeg må også gerne gå ture med hunden, bare han ikke løber rundt.

Og så er det jeg kom i tanke om, at når jeg går tur med den lille hund, så må jeg nok hellere lade den "store" blive hjemme, og omvendt de første uger.

Trappen er næsten bestilt, og jeg overvejer hvilken løbegård det skal være, begge dele fra zooplus.dk

• #21   7. jul 2017 Når det "bare" er en lille hund som en chihuahua, så er det jo nemt at lave en kravlegråd(komposthegn fra jem og fix eller biltema) som og har en god størrelse og som den ikke kan bryde ud af.

• #22   7. jul 2017 Mille som jeg fik opereret var en meget aktiv hund, som var vant til både at løbe ved siden af på cykelture og var fri på gåture som tog en time til to, udover at vi også trænede.

• #23   7. jul 2017 Jeg kan da godt se at jeg spare en masse penge ved at købe komposthegn i stedet for en løbegård, den er så lidt mindre, men det burde ikke betyde noget når hunden heller ikke er så stor.

• #24   7. jul 2017 Hvis du køber 2 komposthegn(á 100 kr.) har du otte sektioner, så har du til en stor kravlegård hvis du ligger dem på langs når du sætter dem sammen, hvilket du kan gøre med strips.

• #25   8. jul 2017 Vi lavede en lille gård i stuen, og sørgede for en masse mentaltræning, så hunden var træt. smiley
    Man kan også have snor på hunden indenfor, hvis man gider det..

Har ikke et billede af det, men I kan læse om vores oplevelse med PL her http://tossetmedhund.weebly.com/mine-hunde/category/boss-loslashse-knaelig-2016

• #26   8. jul 2017 Har ikke lige læst hvad andre har skrevet, men da vores Mailo blev opereret i starten af året ( anden operation), og skulle holdes i ro, der rog vi benene af sofa og seng , så var vi fri for at spære alt inde og lukke døre osv. Så hvis du kan det på sofa og seng, så er det mit bud . Det var personalet hos dyrlægen der forslog os at gøre det hvis vi kunne, og det fungerede super godt.

• #27   9. jul 2017 Jeg siger mange tak for de gode brugbare råd jeg har fået smiley

Jeg tager første operation som træning og næste operation som noget der bare er dagligdags smiley smiley smiley

• #28   10. jul 2017 Her har både vi og hundene og taget 2. operation som "dagligsdag". Her ved vi jo hvad vi går igennem. smiley
    Ved 2. operation brugte mine hunde benet samme dag - den ene var kun generet af stingene og mente ellers, at alt var som det plejede (udover at smerterne ved knæet var væk - han havde også store smerter)

• #29   10. jul 2017 Simone, så var jeg da ikke helt galt på den hvordan 2. operation vil være smiley

Tror også at jeg har alt på plads nu, mangler kun det mentale, så vi er klar om 3 uger når det går løs, og så må jeg ellers bare tage tingene som det kommer smiley

Kommentér på:
Operation for PL

Annonce