1.324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kødfulde ben? Kødfulde ben?

Hvor køber I de bedste kødfulde ben til hundene - af diverse slags?
Jeg er selv begejstret for hesteribs fra HHansen, men det er så svært at nå helt derud i deres åbningstider. Det kræver faktisk en fridag. Så noget tættere på Amager eller med mulighed for levering ??
Kører også langt hvis der enten er rigtig godt udvalg eller gode tilbud ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kødfulde ben?
  • #1   8. jul 2017 Jeg får en del lækre, kødfulde benfra en veninde, som har en god aftale med det lokale slagtehus. Det kan du selvfølgelig ikke rigtigt bruge til noget smiley Udover at du måske kan finde et lokalt slagthus ? De skal betale for at komme af med ben/kødaffald, så en del af dem kan overtales til at sælge ben billigt, eller give dem væk.
    Menu har som regel billige stegeben (svin) og Netto sælger ofte alt muligt billigt kød, bl.a kyllingelår, når holdbarheden er ved at udløbe.

• #2   9. jul 2017 Jeg køber ribben og stegeben i Meny smiley

• #4   9. jul 2017 Tommys kødsalg - han sender også.

• #5   9. jul 2017 Lav en aftale med en hjemmeslagter eller et lille slagtehus.

• #7   9. jul 2017 ..... aldrig om jeg ville købe ben hos en halalslagter - jeg ville ikke engang tage dem selv om jeg fik penge for det.

• #9   9. jul 2017 Der er ikke rigtig nogle hjemmeslagtere eller små slagtehuse i lokalområdet ??
    Jeg køber altid kyllingelår mv., når der er tilbud, men fx Netto synes jeg aldrig jeg finder andet i - ihvertfald ikke med ben.
    Og selvom jeg mest handler i Meny, falder jeg sjældent over andet end oksehaler der (de er nu også gode)
    Må kigge på Tommys....

• #12   9. jul 2017 Birgitte fra hundeparadiset har periodevis mange forskellige ben.
    Hun sender også og hun plejer at være på hundeudstillinger, hvor man kan købe.

Jeg hat lige købt en stor pose gedeben med masser af kød på.

http://www.hundeparadiset.dk/

• #13   9. jul 2017 Jeg benytter mig ganske fint af min halalslagter, jeg ved hvilket slagteri han bruger og den absolut eneste forskel der er på dansk slagtet halalkød og alm. dansk slagtet kød er at der er blevet sagt en bøn før slagtning og efter alle pauser "I Guds navn. Allah er den største" ....det dør min hund ikke af...

Min store fordel er så at jeg ved kødet er dansk slagtet og at jeg ved derfor er foregået under dansk lovgivning. De få gange de har været nød til at få f.eks. får/lam fra andre slagterier, så har han nævnt det, og er det udenlandsk er det altid fra sverige med en lignende lovligning.
    Alt "almindeligt" kød fra udlandet -som ofte er det der købes af barfforhandlere og i supermarkeder kan i princippet være slagtet i en kasteboks...hvilket i den grad er klamt....

Så set fra et dyrevelfærds-etisk synspunkt. Så foretrækker jeg kødet fra min søde halalslagter, der iøvrigt altid giver kødfulde ben med til hunden -gratis. smiley

En skam han lukker snart smiley

• #14   9. jul 2017 Der er altså nogle halalslagterier, som ikke overholder dansk lovgivning.

Endvidere, så bliver der betalt over 9000 milliarder om året i halal afgifter.
    I Danmark betaler vi 500 kr pr ton kød.

Afgifterne betaler vi til Islamisk kulturcenter og Muslimworld League.
    De sidstnævnte, Muslimworld League støtter blandt andet ISIS, hvilket jeg under ingen omstændigheder vil støtte, hvis jeg kan undgå det.

• #15   9. jul 2017 Men den certificering er jo først og fremmest noget danske virksomheder betaler - ganske frivilligt og fordi de har behov for det i forhold til eksport.. .

Jeg tvivler på min lokale halal slagter behøver st betale sig til at blive opfattet som halal...

Hvis man skal bebrejde og undgå nogen er det Arla og Danish Crown...blandt andet..

• #16   9. jul 2017 Anni - tak for erfaringerne fra Hundeparadiset. De har bestemt rimelige priser på både ben, kød og fragt.
    Stine, dem du linker til ser rigtig gode ud. Men 45-50kr pr. Kg. +fragt, det bliver altså for dyrt for kødben, synes jeg??
    Og jeg kan så heller ikke få hundemads-siden til at virke på Tommys Kødsalg ??

Kommentér på:
Kødfulde ben?

Annonce